2010-06-02, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Aktier skapar bara en massa problem. Vi ser ju hur det har gtt i USA nu. Det mste hllas nere p ett minimum fr att den lilla mnniskan inte ska drabbas alltfr hrt. Men om beskattning rcker vet jag inte.

det r ju den lilla mnniskan som skadas mest p snna hr saker.
Citera
2010-06-02, 17:28
Medlem
Vad vill han igentligen beskatta? Den enorma tillvxten han pratar om beskattas ju redan. Sedan verkar det som om man har aktier r man stenrik, kanske skulle ta och kpa ett par volvo och komma upp sig i vrlden. Mer info behvs, men det verkar luta t att han r helt dum i huvudet.
Citera
2010-06-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stentomten
http://di.se/Artiklar/2010/6/2/20817...se-aktieskatt/

Senaste genidraget frn kommunist-Lasse r en beskattning p aktier. Som om inte skatten p utdelningar och skatten p kapitalvinst var nog bestraffning fr oss som aktiesparar. Ohly vill allts, som den kommunist han r, ha sin beskrda del av "den stora frmgenhetstillvxten" p brsen. Vet han ens hur denna tillvxt ser ut? Ohly borde kika p brsindex fr de senaste tio ren innan han uttalar sig om en "stor frmgenhetstillvxt".

Vnsterblocket med Ohly i spetsen gr bort sig n en gng. r det bara jag, eller har vnsterpacket slagit rekord i dumma uttalanden de senaste mnaderna? VILL de verkligen vinna valet i r? Hur kan ngon normalt funtad mnniska vilja se Ohly i en framtida regering?

Som ngon sa i en av artikelkommentarerna: "Vi kan inte ha vnsterpartister i regeringsstllning eftersom de inte frstr hur en ekonomi fungerar."

Med tanke p alla uttalanden som kommit frn vnstern den senaste tiden brjar jag nstan tro att valet r riggat och att de nu kmpar som satan med att omvnda sina egna vljare att rsta p ngot annat. Undrar om Uri Geller har ngot med det hr att gra?
Citera
2010-06-02, 17:34
Medlem
FnurrHas avatar
Sjlvfallet har Ohly helt rtt
Citera
2010-06-02, 17:40
Medlem
TotalControls avatar
Ohly mste nog ha missat att aktiesparande och fonder r det mest vanliga formen av sparande bland smspararna. Och tror han att vra pensioner ligger p ett bankkonto och ruttnar med 2% rnta?

S det innebr att de flesta blir drabbade av skatten p ett eller annat stt. Och sen kan man undra hur mycket kapital de blir kvar i landet nr alla flyr den hr skatten.

Gud bevare mig om dessa jnsar vinner i hst.

S ni kommunister/socialdemokrater som tycker detta r bra, frklara fr mig varfr?
Citera
2010-06-02, 17:41
Medlem
Columbias avatar
r det detta som r ett av alternativen fr den nya "skatten p frmgna"?

Fullstndigt idiotiskt. Det r inte bara korkat. Det r sjukt.
Citera
2010-06-02, 17:42
Medlem
-r3tro-s avatar
Man vet inte om man ska skratta eller grta t fenomenet Ohly.

Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
Vad vill han igentligen beskatta? Den enorma tillvxten han pratar om beskattas ju redan. Sedan verkar det som om man har aktier r man stenrik, kanske skulle ta och kpa ett par volvo och komma upp sig i vrlden. Mer info behvs, men det verkar luta t att han r helt dum i huvudet.

Det inte bara verkar som det; han R helt dum i huvudet, och dessutom rent livsfarlig fr Sverige om de rdgrna kommer i regeringsstllning.
Citera
2010-06-02, 17:44
Medlem
Columbias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -r3tro-
Man vet inte om man ska skratta eller grta t fenomenet Ohly.

Att Ohly och Vnsterpartiet vill vidta sna hr tgrder bekommer mig inte. Men det som man verkligen grter ver r det inflytande dom har p den rdgrna alliansen.
Citera
2010-06-02, 17:46
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stentomten
http://di.se/Artiklar/2010/6/2/20817...se-aktieskatt/

Senaste genidraget frn kommunist-Lasse r en beskattning p aktier. Som om inte skatten p utdelningar och skatten p kapitalvinst var nog bestraffning fr oss som aktiesparar. Ohly vill allts, som den kommunist han r, ha sin beskrda del av "den stora frmgenhetstillvxten" p brsen. Vet han ens hur denna tillvxt ser ut? Ohly borde kika p brsindex fr de senaste tio ren innan han uttalar sig om en "stor frmgenhetstillvxt".

Vnsterblocket med Ohly i spetsen gr bort sig n en gng. r det bara jag, eller har vnsterpacket slagit rekord i dumma uttalanden de senaste mnaderna? VILL de verkligen vinna valet i r? Hur kan ngon normalt funtad mnniska vilja se Ohly i en framtida regering?

Som ngon sa i en av artikelkommentarerna: "Vi kan inte ha vnsterpartister i regeringsstllning eftersom de inte frstr hur en ekonomi fungerar."
Jo men Ohly menar ju bara att det r fult att tjna pengar p aktier, dvs. fult att privatpersoner skall kunna satsa pengar p en bra id som kan leda till fretagande dr garna (aktiegarna) tjnar p investeringen. Om risktagandet skulle lyckas utgr ju garnas vinst pengar som fretagets anstllda arbetat ihop - Ohly menar bara att de senare borde ta hem vinsten. Du vet enligt principen:

"Proletrer i alla lnder frena er!"

Det riktiga mste ju vara att staten tar in pengar genom hga skatter, som kan frdelas till alla som stder hans parti. Lite hnsyn mste man ju visa en hederlig kommunist.
Citera
2010-06-02, 17:55
Medlem
kpr85s avatar
Hur mycket tnker karln innan han uttalar sig? herrelol...
Citera
2010-06-02, 18:04
Medlem
Denna s kallade valpskatten innebr att man fr betala en avgift p 0.5% p varje omsatt krona vid vrdepappershandel... Skulle innebra att jag fr att g plusminus 0 p min daytrading dagligen mste tjna omkring 1.5 miljoner kronor. Lter rimligt, eller hur?

All handel skulle upphra, hela svenska finansbranschen skulle dra till London och Sveriges ekonomi skulle haverera.
Citera
2010-06-02, 18:16
Medlem
JackBlacks avatar
Jag vet inte om Ohly tnkt p det sjlv men aktier r en del av problemen i dagens ekonomiska system. Det bsta vore om man plockade bort brsen helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in