• 1
  • 2
2010-06-02, 16:41
Medlem
Stentomtens avatar
http://di.se/Artiklar/2010/6/2/20817...se-aktieskatt/

Senaste genidraget frn kommunist-Lasse r en beskattning p aktier. Som om inte skatten p utdelningar och skatten p kapitalvinst var nog bestraffning fr oss som aktiesparar. Ohly vill allts, som den kommunist han r, ha sin beskrda del av "den stora frmgenhetstillvxten" p brsen. Vet han ens hur denna tillvxt ser ut? Ohly borde kika p brsindex fr de senaste tio ren innan han uttalar sig om en "stor frmgenhetstillvxt".

Vnsterblocket med Ohly i spetsen gr bort sig n en gng. r det bara jag, eller har vnsterpacket slagit rekord i dumma uttalanden de senaste mnaderna? VILL de verkligen vinna valet i r? Hur kan ngon normalt funtad mnniska vilja se Ohly i en framtida regering?

Som ngon sa i en av artikelkommentarerna: "Vi kan inte ha vnsterpartister i regeringsstllning eftersom de inte frstr hur en ekonomi fungerar."
Citera
2010-06-02, 16:43
Medlem
3.14159s avatar
Men hur fan mr karln egentligen?
Citera
2010-06-02, 16:52
Medlem
hur ska beskattningen g till?
Citera
2010-06-02, 16:52
Medlem
BasilFawltys avatar
Det kanske roligaste r att han talar om en "frmgenhetstillvxt p brsen just nu". Jag tror inte han riktigt har hngt med i svngarna eftersom han inte verkar fatta att brsen r i ett terhmtningsskede efter finanskrisen...

Nvl, det enda jag r orolig fr r att den delen av befolkningen som inte frstr hur idiotiskt detta r, utan glds t en ren avundsjukeskatt som kommer ha negativa nettoeffekter fr statskassan, r tillrckligt stor fr att vi kommer f kamrat Ohly i regeringsstllning efter valet.
Citera
2010-06-02, 16:56
Bannlyst
Bra Lars, fortstt! Bertta fr alla som orkar lyssna vad du och din knullkompisar MP och S str fr.

Alliansen tackar fr din insats..
Citera
2010-06-02, 17:00
Medlem
Jrgens avatar
Aktier skapar bara en massa problem. Vi ser ju hur det har gtt i USA nu. Det mste hllas nere p ett minimum fr att den lilla mnniskan inte ska drabbas alltfr hrt. Men om beskattning rcker vet jag inte.
Citera
2010-06-02, 17:01
Medlem
Stentomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce
hur ska beskattningen g till?

Det r, som i s mnga andra fall nr V kommer med frslag, fortfarande oklart. Om vnsterblocket vinner valet kommer det tillsttas en utredning i frgan. Bli inte frvnad om utredningen kostar mer n vad skatten drar in p ett r.
Citera
2010-06-02, 17:01
Medlem
BasilFawltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FalsktVittne

Alliansen tackar fr din insats..
Som tack om alliansen vinner skulle han kunna f bli hedersdoktor i nationalekonomi vid rebro universitet.
Citera
2010-06-02, 17:03
Medlem
Stentomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Aktier skapar bara en massa problem. Vi ser ju hur det har gtt i USA nu. Det mste hllas nere p ett minimum fr att den lilla mnniskan inte ska drabbas alltfr hrt. Men om beskattning rcker vet jag inte.

Du har rtt. Man kanske borde gra privat aktieinnehav illegalt?
Citera
2010-06-02, 17:21
Medlem
vondodenburgs avatar
pajas. se till att rsta rtt s att vi slipper honom
Citera
2010-06-02, 17:22
Medlem
finns ju ingen anledning att kpa aktier om 30% av vrdet frsvinner s fort man kper dem...

mste sga att det dr frslaget r nog ngot av historiens vrsta ngonsin
Senast redigerad av Pierce & Pierce 2010-06-02 kl. 17:28.
Citera
2010-06-02, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen

Det har ju verkligen med aktier att gra?

r dliga fastighetsinvesteringar etc som fick Lehman Brothers p fall, som indirekt startade kraschen.
Dock var ju fastighetsbubblan i USA bara en liten del, men inte fan var det aktiehandelns fel. r fan aktiemarknaden som hller upp hela jvla ekonomin, utan den hade det funnits s mycket mindre fretag runt om i vrlden att arbetslsheten skerligen legat p 50%.

Lars Ohly mste ha ett par extra kromosomer, eller bara helt jvla inavlad nr det gller ekonomipolitik. Fan min 16riga syster skulle gra ett bttre jobb som finansminister n vad den dr kommunisten skulle gra.

Tycker vi borde infra en skatt p att vara kommunist, sen varenda ord en kommunist uttalar sig i media ska beskattas. Om de mot frmodan ngon gng faktiskt lyckas skriva ngot innehllsrikt och vettigt kan de f dra av de mot tidigare beskattning av idiotiska uttalanden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in