Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-07-24, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2old4u
Stt honom i live aktion p Hultsfred fr ett par r sedan d jag jobbade som gatevakt , helt pltsligt kom en man ifrd en heltckande limegrn trikdrkt ut frn en bajamaja med 2 korvar i vardera hand.. sjukaste jag ngonsin stt.
Och nu kan du kpa just den bajamajan!

http://www.dn.se/kultur-noje/musik/h...bban-1.1141311
Citera
2010-07-26, 15:39
Medlem
Nekromantiks avatar
Det hr r ju inte alls ngon som jag umgs med normalt sett, men vilken hrdrockare i GBG-omrdet har INTE trffat p Onkel i samband med spelningar? Tyckte det var kul nr han berttade varfr han brutit handen fr ett antal r sedan. Jag tror det var en slags demonstration p avenyn nr han fr se att en mamma med barnvagn pltsligt ramlar. Mnga kanske hade sprungit fram fr att hjlpa till, men han knde bara ett enormt gldjerus och vnde sig om och slog knytnven rakt in i ett skyltfnster s handen brts, hehe

En annan rolig grej var ju nr han bodde under Pelle och Erik i Nifelheim och nstan satte eld p hela huset. D sa dom upp kontakten med honom fr att han hade ventyrat deras Iron Maiden-samling.
Citera
2010-07-26, 17:06
Medlem
Klaus Stryypares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inferno9
Om han finns - jag r en av skeptikerna (jag var p min frsta festival 1994, Hultsfred, och har nog varit p 30 stora festivaler och nnu fler sm festivaler efter det) - varfr finns det knappt ngra bilder p honom, hans fulla namn, bilder p hans bravader osv? I synnerhet p en festival har ju folk med sig kameror mer n i vardagen. Jmfr med Gula Gubben, finns hundratals (kanske tusentals) bilder p honom, och inte bara p hans egna www-sidor.

Ngon som minns krokodilkvinnan som jag sg p rtta mnga festivaler runt 2000?

Maria aka Rockbitch frn rebro, japp. Tydligen skaffat barn med nn snubbe och bor i GBG nu fr tiden.
Citera
2010-07-26, 20:18
Medlem
Vad vet vi om Bajsmannens beryktade "lrjungar" frresten?
Citera
2010-07-26, 22:44
Medlem
rambergsjesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekromantik
En annan rolig grej var ju nr han bodde under Pelle och Erik i Nifelheim och nstan satte eld p hela huset. D sa dom upp kontakten med honom fr att han hade ventyrat deras Iron Maiden-samling.

Samma incident d han i stort sett lyckades elda upp sin egen skivsamling?
Citera
2010-08-04, 17:49
Medlem
Sumegs avatar
Har skummat igenom trden och sett att det finns de som tvivlar p bajsmannens existens. Kan frskra alla tvivlare att han finns/funnits.

Var p Hultsfred -98. Satt utanfr mitt tlt nr det pltsligt brjade lukta skit. Tittar mig omkring och ser att bajsmannen kommer gende p en av gngarna. Han hade lngt hr och ngot som liknade dreads. Alla flyttade sig frsiktigt in bland tlten. Sg honom flera gnger efter detta. Han bodde i ett skitkorvsliknande "tlt" av svarta soppsar alldeles framfr en rad med bajamajor. Trivdes frmodligen utmrkt dr.

Efter lite googlande hittar jag denna bild som stmmer vl med minnesbilden:

http://www.darling.se/nr25/festivaler/bajsmannen.jpg
Citera
2010-08-04, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumeg
Har skummat igenom trden och sett att det finns de som tvivlar p bajsmannens existens. Kan frskra alla tvivlare att han finns/funnits.

Var p Hultsfred -98. Satt utanfr mitt tlt nr det pltsligt brjade lukta skit. Tittar mig omkring och ser att bajsmannen kommer gende p en av gngarna. Han hade lngt hr och ngot som liknade dreads. Alla flyttade sig frsiktigt in bland tlten. Sg honom flera gnger efter detta. Han bodde i ett skitkorvsliknande "tlt" av svarta soppsar alldeles framfr en rad med bajamajor. Trivdes frmodligen utmrkt dr.

Efter lite googlande hittar jag denna bild som stmmer vl med minnesbilden:

http://www.darling.se/nr25/festivaler/bajsmannen.jpg
Var han insmord eller luktade han bara skit? Och med "skit" menar du verkligen *bajs* eller annan "skitstank" dvs intorkad svett, spya etc.?
Citera
2010-08-04, 18:03
Medlem
Sumegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Var han insmord eller luktade han bara skit? Och med "skit" menar du verkligen *bajs* eller annan "skitstank" dvs intorkad svett, spya etc.?

Lukten jag knde fick mig frst att misstnka att ngon hade slppt sig i nrheten. Sedan pekade ngon bortt mot gngen och dr kom han gende. D blev jag jvligt passiv... Han sg allmnt skitig ut och man kan ju starkt misstnka att en del av detta berodde p insmord avfring.
Citera
2010-08-04, 18:49
Medlem
Citat:
Lukten jag knde fick mig frst att misstnka att ngon hade slppt sig i nrheten. Sedan pekade ngon bortt mot gngen och dr kom han gende. D blev jag jvligt passiv... Han sg allmnt skitig ut och man kan ju starkt misstnka att en del av detta berodde p insmord avfring.
Gjorde han ngot? Var det ngon som sa ngot eller dylikt? Vart skulle han? In till sitt "tlt" eller?

P tal om tltet, var han dr ensam eller hande han campingpolare med sig? Hur sg de ut i s fall? Ngot uppseendevckande dr?
Citera
2010-08-04, 19:43
Medlem
Sumegs avatar
Citat:
Gjorde han ngot? Var det ngon som sa ngot eller dylikt? Vart skulle han? In till sitt "tlt" eller?

P tal om tltet, var han dr ensam eller hande han campingpolare med sig? Hur sg de ut i s fall? Ngot uppseendevckande dr?

Han gick bara frbi p gngen, ca 4-5 meters avstnd frn mig som nrmast. Gick ensam och i riktning mot festivalomrdet. Folk uppmrksammade honom och blev lite tysta och p sin vakt. De p gngen gjorde en svng runt honom. Folk var nog rdda att han skulle gra ngot utfall och brja kleta bajs. Detta var p frmiddagen och jag var i stort sett nykter.

"Tltet" stod ensamt ca 3-4 meter framfr bajamajorna. Gick flera gnger dit och skrattade t det. Det var vl knappt 3 meter lngt och sg ut att vara gjort av svarta sopsckar. Har fr mig att det lg en massa dasspapper inuti, men lite osker vad gller detta. Sg honom kring tltet ngon gng, och ngra gnger p andra stllen p festivalen. Gick rykten om att han hade vlt bajamajor.

Trodde inte en sekund p att han fanns innan jag sg honom sjlv.
Citera
2010-08-04, 20:21
Medlem
Citat:
Han gick bara frbi p gngen, ca 4-5 meters avstnd frn mig som nrmast. Gick ensam och i riktning mot festivalomrdet. Folk uppmrksammade honom och blev lite tysta och p sin vakt. De p gngen gjorde en svng runt honom. Folk var nog rdda att han skulle gra ngot utfall och brja kleta bajs. Detta var p frmiddagen och jag var i stort sett nykter.

"Tltet" stod ensamt ca 3-4 meter framfr bajamajorna. Gick flera gnger dit och skrattade t det. Det var vl knappt 3 meter lngt och sg ut att vara gjort av svarta sopsckar. Har fr mig att det lg en massa dasspapper inuti, men lite osker vad gller detta. Sg honom kring tltet ngon gng, och ngra gnger p andra stllen p festivalen. Gick rykten om att han hade vlt bajamajor.

Trodde inte en sekund p att han fanns innan jag sg honom sjlv.
Hade han klder eller var han naken? Verkade han nyketer och glad vid tillfllet d du sg honom? Var det frresten ingen som nmnde/utropade "Bajsmannen" medan han gick frbi?

Jag frmodar att han inte var vid "tltet" srskilt ofta i och med att du kunde g dit flera gnger p mer n lovligt nra avstnd.
Citera
2010-08-04, 20:30
Medlem
Sumegs avatar
Citat:
Hade han klder eller var han naken? Verkade han nyketer och glad vid tillfllet d du sg honom? Var det frresten ingen som nmnde/utropade "Bajsmannen" medan han gick frbi?

Jag frmodar att han inte var vid "tltet" srskilt ofta i och med att du kunde g dit flera gnger p mer n lovligt nra avstnd.

Klder vad jag minns, kanske en jeansjacka. Verkade iaf inte aspackad. Gick mest gngen fram, verkade inte ha brttom ngonstans. Folk viskade mer "bajsmannen", ingen ville vcka hans uppmrksamhet. Tltet var oftast tomt nr man gick frbi, han kryssade vl runt p festivalomrdet som alla andra.

Jag minns det hela ganska bra, men inga direkt glasklara detaljer d det ju var 12 r sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in