Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-10, 10:21
  #1
Medlem
bernankes avatar
Här fortsätter diskussionerna från Veckans Aktietips!, med större diskussionsfrihet än i den tidigare tråden. Även icke day trading-relaterade diskussioner som tidigare fördes i Day Trader-tråden tas här.

Tråd klistrad.

/mod
__________________
Senast redigerad av bernanke 2010-08-03 kl. 17:48.
Citera
2010-08-03, 17:53
  #2
Medlem
Pendeltågs avatar
Skulle vara intressant att få höra lite åsikter om Botnia Exploration. Ägde en mindre post innan, delvis via utdelningen från Guideline oil, men sålde av dem för ett tag sedan.

Ni som har aktien i er portfölj, delge gärna era åsikter om varför ni innehar aktien.
Citera
2010-08-03, 19:19
  #3
Medlem
Jag är total nybörjare när det gäller aktier överlag, så mina ord ska kanske inte väga så tungt..

Men Botnia Exploration är nog det företag som ger mig mest positiva vibrationer. Dom kommer med goda nyheter i stort sett hela tiden, verkar kunniga och seriösa.

På de flesta forum där Botnia diskuteras är tongångarna också mestadels positiva.

Finns ju en tråd här nånstans där jag också skrivit lite om detta företag

Sen att jag just nu ligger 26% plus i botnia gör ju inte saken sämre...

Jag tror definitivt att botnia är att räkna med, även på sikt. Tror också vi får en spännande höst!
Citera
2010-08-03, 19:39
  #4
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ponte
Jag är total nybörjare när det gäller aktier överlag, så mina ord ska kanske inte väga så tungt..

Men Botnia Exploration är nog det företag som ger mig mest positiva vibrationer. Dom kommer med goda nyheter i stort sett hela tiden, verkar kunniga och seriösa.

På de flesta forum där Botnia diskuteras är tongångarna också mestadels positiva.

Finns ju en tråd här nånstans där jag också skrivit lite om detta företag

Sen att jag just nu ligger 26% plus i botnia gör ju inte saken sämre...

Jag tror definitivt att botnia är att räkna med, även på sikt. Tror också vi får en spännande höst!

Hur skall Botnia lösa framtida finansiering? Lappland Goldminers har ju gjort ett antal nyemissioner, vilket lett till en ganska hög utspädning. Hur mycket har de i kassan och när beräknar de att guldfyndigheterna skall börfja generera pengar?
Citera
2010-08-03, 20:02
  #5
Medlem
Nu har jag inte allt det i huvet och jag surfar via mobilen så jag orkar inte leta rätt på allt.

Men för att citera en artikel på avanza/placera.nu

"Botnia Explorations planer på provbrytning i Vargbäcken i november fortskrider enligt plan. Bolaget räknar med att få sina första intäkter från guldleveranser under första halvåret 2011."

Hela artikel hittar du här, https://www.avanza.se/aza/press/news...icleId=1568366


Svar på en av dina frågor iaf
Citera
2010-08-04, 00:01
  #6
Medlem
Kan nån ge tips på ett företag som är relativ oetablerad( förhoppningsbolag ) men med bra balansräkning och kassaflöde.
Citera
2010-08-04, 14:58
  #7
Medlem
zomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biznizmannr1
Kan nån ge tips på ett företag som är relativ oetablerad( förhoppningsbolag ) men med bra balansräkning och kassaflöde.


Pricer (jobbar med elektroninsk hyllmärkning)är väl ett bra exempel. Går ju faktiskt med vinst. Får dom en order från ICA eller liknande lär ju kursen dra ordentligt. Aktien kostar just nu 68 öre. Om det är relativt oetablerat låter jag vara osagt dock
Citera
2010-08-04, 17:36
  #8
Medlem
Pierrens avatar
Eniros kurs verkar ha börjat skjuta i höjden (jämfört med tidigare). Har framtidsutsikterna förbättrats eller är det lika dystert som förut?
Citera
2010-08-04, 18:29
  #9
Medlem
Proformances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierren
Eniros kurs verkar ha börjat skjuta i höjden (jämfört med tidigare). Har framtidsutsikterna förbättrats eller är det lika dystert som förut?

Undrar jag också, aktien har sjunkit brutalt mycket sen slutet av 07. Funderar på att köpa upp mig rejält nu när den ligger nere på 10-12kr.
Citera
2010-08-04, 18:50
  #10
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierren
Eniros kurs verkar ha börjat skjuta i höjden (jämfört med tidigare). Har framtidsutsikterna förbättrats eller är det lika dystert som förut?

Inget nytt vad jag sett sen q2.

Citat:
Ursprungligen postat av Proformance
Undrar jag också, aktien har sjunkit brutalt mycket sen slutet av 07. Funderar på att köpa upp mig rejält nu när den ligger nere på 10-12kr.

Varför? Eniros framtidsutsikter är mörkare än Kameruns avbytarbänk. Exempelvis ska de tryckta katalogerna skrotas och hänförlig till katalogverksamheten har man en goodwillpost på 4 Mdr SEK. Denna post kommer att skrivas av.

Inom onlinedelen pressas marginalerna och inträdesbarriärerna är låga. Det räcker att sitta på en internetuppkoppling och en dator, sen är det bara att börja konkurrera.
Citera
2010-08-04, 19:14
  #11
Medlem
Starvids avatar
Icke desto mindre gick Weintraub in vid precis rätt tillfälle, vad det verkar...
Citera
2010-08-04, 19:18
  #12
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Icke desto mindre gick Weintraub in vid precis rätt tillfälle, vad det verkar...

Det kanske är en smart strategi av honom. Han köper x antal aktier i bolag y, sedan basuneras det ut i aftonhoran: "Weintraub köper Eniro-aktier", "Experten: Att följa insiders lönar sig" etc.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback