Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-26, 14:19
  #7801
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diffus12
Konstigt argument, ska man då säga att fotbollsspelare bör spela mer underhållande
fotboll, dribbla, trixa mer och så för att tillfredsställa publiken? Publiken får väl fan
ta och titta på det dom får att titta på och vara glada för det, inte fan ska man
anpassa sin spelstil för att bli "populär".

Jag tyckte f.ö. att det var ganska kul att se 5x rax reaper mot Idra, han vann ju
fair and square med en solid och bra taktik.


Ja de va ju inte så att när Grekland vann EM att folket stängde av sina tv apparater och kallade dem idioter utan då var det "Shit vilket taktiskt spel!".
Samma sak gäller MorroW.

Citat:
Ursprungligen postat av cnasius
Nej naturligtvis ska man inte säga till fotbollsspelare att spela med underhållande. Men om vi tar exemplet jag tog upp tidigare. I VM -90 var det tillåtet att passa tillbaks till målvakten, och lagen började att dra nytta av det när de ledde och det blev ett av de mest ökända VM:en i historien.

Naturligtvis var det tillåtet. Men jag tycker att det är rimligt att anse att en regeländring krävs. Något som också skedde direkt efter VM.

Finns fler extrema exempel från VM, exempelvis innan gula och röda kort infördes så satte spelare i system att spela så smutsigt som möjligt. Och innan 3 byten infördes satte spelare i system att skada den bästa motståndaren.

Unga sporter som fotboll varit och SC2 är behöver finslipas, jag tycker att det är rimligt att man kan klaga på taktiker som i min uppfattning förstör sporten.

Vadå fotboll ung sport? Den första gången fotboll spelades var ju förfan på vikinga tiden
SC2 har alltså typ 1200 år eller nåt på sig att utvecklas :P
__________________
Senast redigerad av Stoppable 2010-08-26 kl. 14:23.
Citera
2010-08-26, 14:20
  #7802
Medlem
bernie512s avatar
Blev så sur i senaste gamet jag körde. Körde PvT och motståndaren började göra reapers för att harassa fick död på de första så jag började bygga upp några photon cannons för att han ska sluta. Men så failade jag och missade på ett litet ställe så att han kunde komma in ändå och åka förbi allihopa... Egentligen är det ju inte svårt att akta sig för det.
Citera
2010-08-26, 14:27
  #7803
Medlem
cnasiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Ja de va ju inte så att när Grekland vann EM att folket stängde av sina tv apparater och kallade dem idioter utan då var det "Shit vilket taktiskt spel!".
Samma sak gäller MorroW.



Vadå fotboll ung sport? Den första gången fotboll spelades var ju förfan på vikinga tiden
SC2 har alltså typ 1200 år eller nåt på sig att utvecklas :P
Tävlingssport* då, du förstår vad jag menar
Citera
2010-08-26, 14:39
  #7804
Medlem
Diffus12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnasius
Nej naturligtvis ska man inte säga till fotbollsspelare att spela med underhållande. Men om vi tar exemplet jag tog upp tidigare. I VM -90 var det tillåtet att passa tillbaks till målvakten, och lagen började att dra nytta av det när de ledde och det blev ett av de mest ökända VM:en i historien.

Naturligtvis var det tillåtet. Men jag tycker att det är rimligt att anse att en regeländring krävs. Något som också skedde direkt efter VM.

Finns fler extrema exempel från VM, exempelvis innan gula och röda kort infördes så satte spelare i system att spela så smutsigt som möjligt. Och innan 3 byten infördes satte spelare i system att skada den bästa motståndaren.

Unga sporter som fotboll varit och SC2 är behöver finslipas, jag tycker att det är rimligt att man kan klaga på taktiker som i min uppfattning förstör sporten.

Faaaast det kommer ju alltid att finnas "tråkiga" taktiker, så folk som du får nog bara ta
och bita ihop om du inte blir lead game designer för just Starcraft II.
Citera
2010-08-26, 14:49
  #7805
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Jag har en fråga till er insatta.

Sett ur en hög professionell tävlingsnivå, hur ter sig SC2 jämfört med SC1 som e-sport spel?


EDIT: Vad menas också med 6 pool, 14 pool osv. 6 och 14 stk lings eller?
__________________
Senast redigerad av Klaus Kinski 2010-08-26 kl. 14:56.
Citera
2010-08-26, 14:52
  #7806
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnasius
Tävlingssport* då, du förstår vad jag menar


Westham och Millwall möttes för första gången på Vikingatiden, Westham vann med 3-0.
Det är fortfarande tävling
Citera
2010-08-26, 14:53
  #7807
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artex
Fy satan vilket givande inlägg!

Vad är det med all bullshit i denna tråd? Dom enda inlägg som är värda att läsa ligger med 5 sidors mellanrum...


Inte för att vara den som är den som är DEN men ditt inlägg är ju precis likadant som det du citerade? Typ som detta så därför sätter jag in en liten:

On Topic: Spöade precis skiten ur en Zerg som försökte 6poola mig, trodde jag hade täppt igen min wallin men klantig som man är så hade jag inte det
Mass marines sen var de tjollahoppsansa!
Citera
2010-08-26, 14:55
  #7808
Medlem
cnasiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Jag har en fråga till er insatta.

Sett ur en hög professionell tävlingsnivå, hur ter sig SC2 jämfört med SC1 som e-sport spel?
Potentialen är helt gränslös enligt mig. Men det är inte riktigt rättvist ännu att jämföra ett spel som har tvåsiffrigt antal års arbete på sig med ett som är inne på sin andra månad. Starcraft classic vid denna tidpunkten i sin livscykel var helt oanvändbart för tävlingsspel av olika anledningar, främst buggar och obalans.

Jag kanske ser ut att klaga en del i denna tråden, men SC2 är imo det bästa spelet som finns just nu. Det kan såklart bli bättre, och jag har fullt förtroende för att Blizzard kommer göra så att spelet får en lång och tävlingskompatibel livscykel.
Citera
2010-08-26, 15:00
  #7809
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnasius
Potentialen är helt gränslös enligt mig. Men det är inte riktigt rättvist ännu att jämföra ett spel som har tvåsiffrigt antal års arbete på sig med ett som är inne på sin andra månad. Starcraft classic vid denna tidpunkten i sin livscykel var helt oanvändbart för tävlingsspel av olika anledningar, främst buggar och obalans.

Jag kanske ser ut att klaga en del i denna tråden, men SC2 är imo det bästa spelet som finns just nu. Det kan såklart bli bättre, och jag har fullt förtroende för att Blizzard kommer göra så att spelet får en lång och tävlingskompatibel livscykel.

Tack för svaret.
SC1 var alltså mer/mindre eller lika obalanserat vid 2 månaders ålder som SC2 är just nu?
(Med obalanserat menar jag alltså inte att spelet generellt sett är obalanserat men att en del finputsning kan behövas).

Det kanske står i tråden redan men jag har inte tid att leta;
Vad anser proffsen är obalanserat just nu? Jag läser mest om att Terran bör nerfas.
Citera
2010-08-26, 15:03
  #7810
Medlem
abbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Tack för svaret.
SC1 var alltså mer/mindre eller lika obalanserat vid 2 månaders ålder som SC2 är just nu?
(Med obalanserat menar jag alltså inte att spelet generellt sett är obalanserat men att en del finputsning kan behövas).

Det kanske står i tråden redan men jag har inte tid att leta;
Vad anser proffsen är obalanserat just nu? Jag läser mest om att Terran bör nerfas.

Tittar man på Asiens rankningar så behöver inte Terran nerfas. SC1 var ett riktigt "skit"spel dom fyra första åren pga alla jävlar buggar m.m. som sagt.
Citera
2010-08-26, 15:13
  #7811
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Tack för svaret.
SC1 var alltså mer/mindre eller lika obalanserat vid 2 månaders ålder som SC2 är just nu?
(Med obalanserat menar jag alltså inte att spelet generellt sett är obalanserat men att en del finputsning kan behövas).

Det kanske står i tråden redan men jag har inte tid att leta;
Vad anser proffsen är obalanserat just nu? Jag läser mest om att Terran bör nerfas.


Finns ingen obalans bara sämre spelare.
Citera
2010-08-26, 15:13
  #7812
Medlem
Är jag den enda som tycker det är skitroligt att möta cheesetaktiker? Brukar alltid vinna mot det (spelar zerg), men tycker mest det är roligt för det är bryter mot standarden. Man måste tänka själv och snabbt försöka komma på en fyndig lösning. Bli towerrushad etc är skitroligt tycker jag, har vid flera tillfällen stackat upp på ett par roaches, sneakat en nydus worm längst bak i basen och sedan sprungit in i hans bas och fuckat upp den. Tycker det är segt med folk som klagar på det, är det en del av spelet får ni försöka sluta lita på massa guider/replays ni har sett, försök tänka outside the box och spela bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in