Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-23, 18:32
  #7201
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollol
Grymt! Lycka till

Hur mycket poäng?

hmm 670 typ...
Citera
2010-08-23, 18:33
  #7202
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adde120
Tja har hamnat i en liten olustig situation för tillfället...
Jag spelar som protoss och mötte en protoss vi tänkte precis på samma taktik, bygga kanoner och pylon i motsåndarens bas, nu har han tagit ut min bas och jag hans. för tillfället så sitter han och väntar ut tiden som han säger är 2 timmar innan den med mest score vinner. Vilket jag tror är han.
stämmer detta?

ja sa att jag kan gärna låta datorn vara på över natten inga problem. då sa han: me to haha


säg hur det gick sen.
Citera
2010-08-23, 18:41
  #7203
Bannlyst
vafan, missa jag touren nu?
Citera
2010-08-23, 19:13
  #7204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Hamnade precis med två stycken spanjorer i ett game och de kunde verkligen inte ett skit.

Aahh, jag lider med dig, jag har spelat nåt game med en tysk så snacka jag så kom det efter ett tag på tyska "Jag snackar inte engelska" Alltså en vuxen människa, han lät ändå rätt vuxen, osså dör vi för han BARA bygger in sig med kanoner, alltså han hade så mycket kanoner så jag fick ont i magen när jag titta i hans bas. Och det var ju inte lönt att säga åt han heller för han fatta ju inte engelska men jag sa det ändå "don't build so many fucking cannons man" och sen stack jag. Haft 2 såna cannon allies och förlorat båda dom matcherna för motståndaren tar ju mig när dom märker en är inbyggd och eftersom han inte har nåt så är man körd.

Jag funder med på det där replay och spectate grejet det var ju saker man kunde i 1:an utan problem, fattar inte för det är många saker som jag tycker är ett steg tillbaka i den där B,net menyn och sättet man skaffar vänner, chatten är borta, spectate är väck, kolla replays med polare fattar jag inte heller sen slängs man in i matchen får inte ens själv trycka start det är ju helt Nazi allting.

Vem är det på din avatar förresten, nån skådis?
Citera
2010-08-23, 19:24
  #7205
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
Har formaterat datorn så jag blev av med en hel hög replays. Här är några jag kört nyligen ZvZ mass queens. Motståndarna var i vissa fall inte allt för skickliga. Spelar själv i diamond men bara för det så betyder det inte att man aldrig får möta plat och lägre.

Vill du se hur man kör taktiken perfekt så har Zelniq en hög replays som visar hur man kör den perfekt. Finns även en day9 daily om detta ämne.

Här är ett litet replay pack (3 matcher):
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/...ultiplayer.rar

Du kan gärna skriva till mig på battle.net Hkarn #882.

Har kollat igenom alla, jag kan se hur det kan funka bra. Hade nog gått roaches själv så snabbt som möjligt dock, med bra micro så kan man klara sig ganska bra medans man techar upp till infestors. Vi kanske kan lira någon gång! Har nyligen börjat köra Zerg själv o även fast jag inte anser mig vara så grym som diamond nivå spelarna så är jag mycket bättre än dom du mötte i replaysen
Citera
2010-08-23, 19:28
  #7206
Medlem
Hojtes avatar
finns det någon trevlig live stream man kan kolla på nu?
Citera
2010-08-23, 19:32
  #7207
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojte
finns det någon trevlig live stream man kan kolla på nu?
http://www.teamliquid.net/video/userstream.php
Citera
2010-08-23, 19:34
  #7208
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungsmek
Låg APM tyder på att du är dålig, men det är helt fel att försöka höja sin APM direkt, det handlar istället om att du ska ta rätt beslut och bli bekväm med spelet, då kommer din APM att höjas och dina actions kommer att vara viktiga actions, inte bara spammande. Jag tror att det är det här avsnittet: http://day9tv.blip.tv/file/3732340/ det är riktigt bra, så kolla hela!


Aja jag vinner ju ändå så någonting gör jag rätt :P
Citera
2010-08-23, 19:39
  #7209
Medlem
Hojtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
http://www.teamliquid.net/video/userstream.php

tack
Citera
2010-08-23, 19:41
  #7210
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adde120
detta är hans bas
http://img837.imageshack.us/img837/6136/hansbas.png

och det här var min bas
http://img828.imageshack.us/img828/4416/minbas.png

som ni ser så har han byggt kanoner även i sin egen bas, bakom dem kanonerna står 4 gubbarbetare och en zelot :P

min bas är helt utplånad ändå som finns där är hans kanoner.

mina kanoner syns i vänstra hörnet på hans bas

Replay och grejjer vet jag inte hur det fungerar


Lyckades få ihjäl en zelot och en arbetare nyss, han satt och kokade kaffe kom in precis efter jag lyckas lura hans zelot


Mexican staredown! Cannon wise! :P
Citera
2010-08-23, 19:44
  #7211
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Aahh, jag lider med dig, jag har spelat nåt game med en tysk så snacka jag så kom det efter ett tag på tyska "Jag snackar inte engelska" Alltså en vuxen människa, han lät ändå rätt vuxen, osså dör vi för han BARA bygger in sig med kanoner, alltså han hade så mycket kanoner så jag fick ont i magen när jag titta i hans bas. Och det var ju inte lönt att säga åt han heller för han fatta ju inte engelska men jag sa det ändå "don't build so many fucking cannons man" och sen stack jag. Haft 2 såna cannon allies och förlorat båda dom matcherna för motståndaren tar ju mig när dom märker en är inbyggd och eftersom han inte har nåt så är man körd.

Jag funder med på det där replay och spectate grejet det var ju saker man kunde i 1:an utan problem, fattar inte för det är många saker som jag tycker är ett steg tillbaka i den där B,net menyn och sättet man skaffar vänner, chatten är borta, spectate är väck, kolla replays med polare fattar jag inte heller sen slängs man in i matchen får inte ens själv trycka start det är ju helt Nazi allting.

Vem är det på din avatar förresten, nån skådis?

Haha shit vilket jobbigt game det låter som. Tur att jag alltid spelar 2v2-4v4 med polare, annars hade jag gått i taket för något sånt

Det där med spectate, det går ju att "Creata" ett game, joinar man så blir det bara start så fort man joinar o en till kommer in, det är ju för att det gamet ligger hostat på bnet. Men bör väl gå att starta ett game och trycka "open to public" eller? Annars så är det nog bara att bjuda in polare som funkar. Har tyvärr inte tid att testa det själv just nu då jag ska iväg strax, men någon kan väll testa o säga hur det gick?

Det där med chat får vi hoppas att blizzard trycker in i någon framtida patch, för just nu är det värdelöst! Även att dom tar bort så man ser riktiga namn på spelarna man har som vänner eller så man själv kan välja bort!
Citera
2010-08-23, 19:50
  #7212
Medlem
ARTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppan
Alltså det var en rush. Han byggde barrack med tech lab direkt och sprang till min bas med två maruders och där stod jag med två zealots och en stalker.



Ja, ska komma ihåg att skaffa immortals under de fem första minutrarna. Tack.
tips är att scouta terr efter din första pylon, ser du att han går tech går du straight stalker och bygger inte några sälar alls tänk på att du alltid kan boosta ut nya stalkers medans kladd terran får gå mil för en kram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in