Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-23, 18:16
  #7189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poppan
Hur kommer det sig att terran kan researcha concussive shells med ett enda techlab medans jag behöver bygga två byggnader (Core och Twilight) sen researcha 200/200 för charge för att ens ha någon chans mot dem?

Lite less efter att ha förlorat mot en maruder rush bara. Han kan bara micra med sina concussive shells och mina zealots är värdelösa. Mina stalkers dödade några men han kunde bara pumpa ut fler och fler.

Du har antagligen fel armekomposition eller så har han helt enkelt bara haft macro vilket gör att hans armé är starkare. Du förstår nog själv hur imba det skulle vara om charge skulle kosta 50/50!
Citera
2010-08-23, 18:16
  #7190
Medlem
Fr0ggehs avatar
Kom igen nu folket, in i #randomhelvete och anmäl er till cupen 18.30 .
Citera
2010-08-23, 18:16
  #7191
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppan
Hur kommer det sig att terran kan researcha concussive shells med ett enda techlab medans jag behöver bygga två byggnader (Core och Twilight) sen researcha 200/200 för charge för att ens ha någon chans mot dem?

Lite less efter att ha förlorat mot en maruder rush bara. Han kan bara micra med sina concussive shells och mina zealots är värdelösa. Mina stalkers dödade några men han kunde bara pumpa ut fler och fler.

skaffa immortals.
Citera
2010-08-23, 18:18
  #7192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nick3
Du har antagligen fel armekomposition eller så har han helt enkelt bara haft macro vilket gör att hans armé är starkare. Du förstår nog själv hur imba det skulle vara om charge skulle kosta 50/50!

Alltså det var en rush. Han byggde barrack med tech lab direkt och sprang till min bas med två maruders och där stod jag med två zealots och en stalker.

Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
skaffa immortals.

Ja, ska komma ihåg att skaffa immortals under de fem första minutrarna. Tack.
Citera
2010-08-23, 18:20
  #7193
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppan
Alltså det var en rush. Han byggde barrack med tech lab direkt och sprang till min bas med två maruders och där stod jag med två zealots och en stalker.

då gör du något väldigt fel.
Citera
2010-08-23, 18:21
  #7194
Medlem
FirstAidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
då gör du något väldigt fel.

Nej, det är en väldigt vanlig rush. Poppan, dra av 2 probes från minerals för att hjälpa din stalker / zealot och chronoboosta din gateway så bör du klara dig. Ser du tech lab barrack direkt, skulle jag inte byggt 2 zealots dock, bara 1 zealot och fixa min första stalker direkt efter.
Citera
2010-08-23, 18:22
  #7195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poppan
Hur kommer det sig att terran kan researcha concussive shells med ett enda techlab medans jag behöver bygga två byggnader (Core och Twilight) sen researcha 200/200 för charge för att ens ha någon chans mot dem?

Lite less efter att ha förlorat mot en maruder rush bara. Han kan bara micra med sina concussive shells och mina zealots är värdelösa. Mina stalkers dödade några men han kunde bara pumpa ut fler och fler.

Tycker också det är jobbigt faktiskt. Hatar tidiga marauders som protoss..
Citera
2010-08-23, 18:22
  #7196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
då gör du något väldigt fel.

Kan ladda upp demo så kan du se. Jag gjorde antagligen något fel ja.

Alltså jag lyckades döda hans första två maruders men slutligen hade han tre barracks med tech lab som pumpade maruders/marines och jag hade 3 gateways som pumped stalkers/zealots. Hans maruders gjorde mina zealots värdelösa mina stalkers var ingen större match.


Citat:
Ursprungligen postat av FirstAids
Nej, det är en väldigt vanlig rush. Poppan, dra av 2 probes från minerals för att hjälpa din stalker / zealot och chronoboosta din gateway så bör du klara dig. Ser du tech lab barrack direkt, skulle jag inte byggt 2 zealots dock, bara 1 zealot och fixa min första stalker direkt efter.


Ok tack. Jag chrono boostade för mitt liv men han lyckades få dit units snabbare. Kan tillägga att det var en map med litet avstånd mellan våra baser. Ska komma ihåg att använda mina probes vid problem.
Citera
2010-08-23, 18:24
  #7197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonbaby
skicka lite screens från matchen tacK ladda upp replay efteråt :d

detta är hans bas
http://img837.imageshack.us/img837/6136/hansbas.png

och det här var min bas
http://img828.imageshack.us/img828/4416/minbas.png

som ni ser så har han byggt kanoner även i sin egen bas, bakom dem kanonerna står 4 gubbarbetare och en zelot :P

min bas är helt utplånad ändå som finns där är hans kanoner.

mina kanoner syns i vänstra hörnet på hans bas

Replay och grejjer vet jag inte hur det fungerar


Lyckades få ihjäl en zelot och en arbetare nyss, han satt och kokade kaffe kom in precis efter jag lyckas lura hans zelot
__________________
Senast redigerad av adde120 2010-08-23 kl. 18:32.
Citera
2010-08-23, 18:24
  #7198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poppan
Alltså det var en rush. Han byggde barrack med tech lab direkt och sprang till min bas med två maruders och där stod jag med två zealots och en stalker.

Se till att ta det passivt bara och dra probes i värsta fall. Försöke att få in några skott med din stalker när han går nära din ramp.
Citera
2010-08-23, 18:25
  #7199
Medlem
Har anmält mig till cupen nu.
Citera
2010-08-23, 18:29
  #7200
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppan
Alltså jag lyckades döda hans första två maruders men slutligen hade han tre barracks med tech lab som pumpade maruders/marines och jag hade 3 gateways som pumped stalkers/zealots. Hans maruders gjorde mina zealots värdelösa mina stalkers var ingen större match.
Då fattar jag inte vad du snackar om när du säger "Immortals de första 5 minutrarna". Om han har fått upp tre barracks med tech lab så ska ju du kunna få upp en robo och få ut åtminstone ett par immortals. Ett par immortals kan vända spelet totalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in