Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-15, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Läs FUP igen och återkom.

FUP sid 890 Det visade sig sedan att det var Fredrik som hade
tagit hennes kort och tagit ut pengar på det. "Han fastnade på bankomatkameran".
Citera
2012-10-15, 13:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
FUP sid 890 Det visade sig sedan att det var Fredrik som hade
tagit hennes kort och tagit ut pengar på det. "Han fastnade på bankomatkameran".
Vem hade han tagit pengarna från? Berättade hon något om det? Skulle hon ha gjort det i så fall?
Citera
2012-10-15, 13:27
Bannlyst
Citat:
Vem hade han tagit pengarna från? Berättade hon något om det? Skulle hon ha gjort det i så fall?

Vittnet kan liksom FB ha rört ihop saker och ting. FS kan mycket väl ha fastnat på bild när han stal pengar men vittnet kan ha missförstått vilken stöld det gällde.
Citera
2012-10-15, 13:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vittnet kan liksom FB ha rört ihop saker och ting. FS kan mycket väl ha fastnat på bild när han stal pengar men vittnet kan ha missförstått vilken stöld det gällde.
Ren gissning.
Citera
2012-10-15, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ren gissning.

Vad tror du att det fanns för bevis när FS blev dömd för pengastöld via bankomat? Eller vill du inte spekulera kring det?
Citera
2012-10-15, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det bröt ju mot Ms normala beteende så visste kan man tänka sig att C kan blivit lite orolig speciellt efter deras samtal dagen innan.
Om inget annat så borde de väl kontaktat M för att kontrollera att hon skulle komma ihåg sin mormors födelsedag.

Jag vill inte försöka lägga någon skuld på familjen men man kan ju tänka sig ifall M dog den 27:e så hade de haft bättre förutsättningar för att få reda på vad som hänt. Dog M den 28:e skulle det åtminstone teoretiskt sett kanske kunnat förhindrat hennes död.

Jag ser ingen anledning till att de skulle behöva förvissa sig om att Marina skulle komma på mormoderns födelsedag. Det var när hon aldrig dök upp som de (enligt mig) blev oroliga.
Citera
2012-10-15, 13:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad tror du att det fanns för bevis när FS blev dömd för pengastöld via bankomat? Eller vill du inte spekulera kring det?
Jag avstår från att gissa utifrån ett bevisligen felaktigt vittnesmål. Jag har svårt att tro att han fastnade på bild eftersom han nekar.
Citera
2012-10-15, 13:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag ser ingen anledning till att de skulle behöva förvissa sig om att Marina skulle komma på mormoderns födelsedag. Det var när hon aldrig dök upp som de (enligt mig) blev oroliga.
Varför kollade de inte hemma på lördag kväll eller söndag?

Varför viftade pappa L-R bort sin hustrus oro på lördagen med att Marina nog var bortrest?
Citera
2012-10-15, 13:44
Bannlyst
Citat:
Jag avstår från att gissa utifrån ett bevisligen felaktigt vittnesmål. Jag har svårt att tro att han fastnade på bild eftersom han nekar.

Jösses. Han kan ha nekat till att det var han på bilden...men för all del, delge oss gärna dina tankar kring hur rätten kunde fälla honom? Vi kanske kan sätta dit honom för stöld av Marinas pengar också.
Citera
2012-10-15, 13:47
Medlem
letspanics avatar
Citat:

Ursäkta en möjlig upprepning men har FS blivit dömd för stöld genom att använda någon annans bankomatkort?
Citera
2012-10-15, 13:49
Bannlyst
Citat:
Varför kollade de inte hemma på lördag kväll eller söndag?

Varför viftade pappa L-R bort sin hustrus oro på lördagen med att Marina nog var bortrest?

Vet du om de ringde FS på hemtelefonen på söndagen? Om han då svarar att hon inte är hemma och att hon åkte någon gång mitt på dagen den 28:e är det inte så svårt att bli orolig.

En pappa vill helst att hans dotter ska vara bortrest och inte försvunnen.
Citera
2012-10-15, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Ursäkta en möjlig upprepning men har FS blivit dömd för stöld genom att använda någon annans bankomatkort?

Ja, han blev dömd för stöld av en grannes pengar. FS hade tagit reda på koden och plockat ut pengar, vilket han blev dömd mot sitt nekande för. 7000 kronor stal FS och jag tror att det fanns fotobevis.
Senast redigerad av Mariooo 2012-10-15 kl. 14:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in