Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-15, 14:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vet du om de ringde FS på hemtelefonen på söndagen? Om han då svarar att hon inte är hemma och att hon åkte någon gång mitt på dagen den 28:e är det inte så svårt att bli orolig.

En pappa vill helst att hans dotter ska vara bortrest och inte försvunnen.
Du trodde de blev oroliga på lördagen. Vill inte en mamma att hennes dotter hellre ska vara bortrest än försvunnen?
Citera
2012-10-15, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du trodde de blev oroliga på lördagen. Vill inte en mamma att hennes dotter hellre ska vara bortrest än försvunnen?

Såklart vill hennes mamma också helst att hon skulle vara bortrest och inte försvunnen. Kanske hade mamman bättre magkänsla än pappan?
Citera
2012-10-15, 15:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jösses. Han kan ha nekat till att det var han på bilden...men för all del, delge oss gärna dina tankar kring hur rätten kunde fälla honom? Vi kanske kan sätta dit honom för stöld av Marinas pengar också.
Det blir bara gissningar. Och det har vi så det räcker.
Citera
2012-10-15, 15:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Ursäkta en möjlig upprepning men har FS blivit dömd för stöld genom att använda någon annans bankomatkort?
Om jag ska vara petig så var det bedrägeri.
Citera
2012-10-15, 16:39
Bannlyst
Citat:
Om jag ska vara petig så var det bedrägeri.

Har FS blivit dömd för snyltningsbrott? Dvs parasiterat på någon annans bekostnad? Det ser ut så när man läser vad han blivit dömd för.
Senast redigerad av Mariooo 2012-10-15 kl. 17:09.
Citera
2012-10-15, 17:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, han blev dömd för stöld av en grannes pengar. FS hade tagit reda på koden och plockat ut pengar, vilket han blev dömd mot sitt nekande för. 7000 kronor stal FS och jag tror att det fanns fotobevis.
Det fetade är en till gissning utan belägg.
Citera
2012-10-15, 17:46
Bannlyst
Mrs Magoo!! Du som är fenomenal på att skaka fram fakta. (eller någon annan som känner sig manad). Går det att få tag på domen där FS dömdes för bedrägeri/snyltningsbrott/parasitbrott, vad det nu heter? Då kan man kanske se om det fanns något fotobevis?
Citera
2012-10-15, 22:51
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Nu tänker du helt fel, min gode Kallix. Vi har oberoende händelser och vi har händelser som är kopplade. Händelsen att Marina hade nattgäst är kopplad till med FS kyrkogårdsbesök. Kyrkogårdsbesöket, med denna konstiga tid, är alltså kopplad till Marinas nattgäst.

Marina och FS hade som vana att besöka vissa platser (dvs kyrkogårdar) när de behövde fundera medan de av någon anledning var nere. FS hade blivit ombedd att vara någon annanstans under natten och var därför dels på "rull" med bilen och dels var han nere och behövde fundera. Att han var på kyrkogården just vid denna tidpunkt är därför inte konstigt, givet att han ändå måste vara borta från huset.

Det hade varit helt annorlunda om FS "hipp som happ" bara hade råkat få lust att gå till kyrkogården mitt i natten. Den ovanliga händelsen i kombination med den andra ovanliga händelsen (Marinas försvinnande) utan samband skulle vara ytterst osannolik. Men nu var alltså kyrkogårdsbesöket en direkt följd av de iofs ovanliga händelserna i huset. Då är inte kyrkogårdsbesöket osannolikt längre.
Vilken nattgäst syftar du på? Om du menar Fredriks påhittade alibi så fanns det aldrig någon nattgäst. Hur tänker du? Anser du Fredrik som trovärdig? Det skulle i och för sig förklara en del av ditt svammel!

Är det Fredrik som berättat att han och Marina brukade besöka kyrkogårdar när de var nedstämda? Eller vad har du för källa på det påståendet.
Citera
2012-10-15, 22:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Vilken nattgäst syftar du på? Om du menar Fredriks påhittade alibi så fanns det aldrig någon nattgäst. Hur tänker du? Anser du Fredrik som trovärdig? Det skulle i och för sig förklara en del av ditt svammel!

Är det Fredrik som berättat att han och Marina brukade besöka kyrkogårdar när de var nedstämda? Eller vad har du för källa på det påståendet.
Bra att du dök upp. Har du hittat var det står att närmsta grannen inte var hemma?
Citera
2012-10-15, 23:01
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Javisst. Men jag har ingen kontakt med Fredrik. Därför är det bättre att du tar det med honom.
Till Quarrel:

Har du fått reda på om Fredrik och Marina hade något skrivit när det gäller bohaget, mm.?
Citera
2012-10-15, 23:02
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Bra att du dök upp. Har du hittat var det står att närmsta grannen inte var hemma?
Jag har inte letat. Det är information från tråden.
Citera
2012-10-15, 23:02
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Jag syftar på den som Marina eventuellt tog hem natten till den 29e. Han som tre vittnen berättat om, vetdu. Killen från Li*köping.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in