2012-10-23, 23:39
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Nejding säger innan BPU är uförd "du kommer för evigt vara syndabocken" - är inte det LITE väl tidigt ?
Nej det var det inte. En sanning kan aldrig sägas för tidigt. Att Fredrik Svensson för evigt kommer vara syndabocken, är och förblir en sanning.
Citera
2012-10-23, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Tjaa, jag förstår inte hur du menar. Jag bor också i Göteborg och för mig ligger Torslanda på Hisingen. "Någonstans på Hisingen" är för mig hela ön. Kommer man norrifrån och tar till höger på E6 efter Kungälv och åker västerut så hamnar man "någonstans på Hisingen".

Du lägger för stor betydelse i sådana här saker.

Kan faktiskt ge dej rätt där.
Många ser inte skillnad på de olika stadsdelarna på Hisingen utan klumpar ihop dessa.
Detta syns inte minst emellanåt i bla de Göteborgska tidningarna.

Sen hade det väl i och för sej inte varit så svårt för FS att säga var på Hisingen.
Och inte heller hade det varit speciellt svårt för FL att fråga.
Citera
2012-10-23, 23:42
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Om det nu ens handlar om två skott, så finns det säkert tekniska förklaringar till varför det - till synes - bara fanns ett märke på väggen. Kanske stannade en kula kvar i kroppen. Eller så hittade Fredrik den ena kulan på något föremål i sovrummet som han sedan kunde ta bort och slänga iväg.

Två skott varav båda träffar brukar tyda på en säker skytt. Ifall inte det andra har satts efter en viss tid. Jfr poliserna som skulle skjuta hundar.

Men grejen var att det andra skottet kan kan satts ganska lång tid efteråt på annan plats. Och det skulle kunna förklara en del ja.
Citera
2012-10-23, 23:44
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Kan faktiskt ge dej rätt där.
Många ser inte skillnad på de olika stadsdelarna på Hisingen utan klumpar ihop dessa.
Detta syns inte minst emellanåt i bla de Göteborgska tidningarna.

Sen hade det väl i och för sej inte varit så svårt för FS att säga var på Hisingen.
Och inte heller hade det varit speciellt svårt för FL att fråga.

Tror det är väldigt olika. Beror nog mycket på hur geografiskt rörlig man är. För mig: Hisingen är en ö (Sveriges tredje största) och "Hisingssidan" är ett antal stadsdelar som inte innefattar Torslanda.
Citera
2012-10-23, 23:45
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Om det nu ens handlar om två skott, så finns det säkert tekniska förklaringar till varför det - till synes - bara fanns ett märke på väggen. Kanske stannade en kula kvar i kroppen. Eller så hittade Fredrik den ena kulan på något föremål i sovrummet som han sedan kunde ta bort och slänga iväg.
Jag vill minnas att en sänglampa återfanns på skohyllan vid entren ? Jag tror skärmen saknades ? Den förklarar kanske inte detta, men konstigt är det.
Citera
2012-10-23, 23:49
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Två skott varav båda träffar brukar tyda på en säker skytt. Ifall inte det andra har satts efter en viss tid. Jfr poliserna som skulle skjuta hundar.

Men grejen var att det andra skottet kan kan satts ganska lång tid efteråt på annan plats. Och det skulle kunna förklara en del ja.

Om Marina sov, så lär det inte ha varit särskilt svårt att skjuta henne två gånger. Oavsett om hon var vaken eller inte när hon blev skjuten, så gjorde med all säkerhet skott nummer ett tillräckligt stor skada så att skott nummer två var ännu enklare att placera.
Citera
2012-10-23, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag vill minnas att en sänglampa återfanns på skohyllan vid entren ? Jag tror skärmen saknades ? Den förklarar kanske inte detta, men konstigt är det.

Är nog lampskärmen du menar.
Där fanns ju även takgungan.

Den där j-vla skärmen hade tydligen legat där i flera år.
Men Fan trot ?
Citera
2012-10-24, 00:01
Medlem
Go kväll,

Jag gör ett sista försök.
Då jag inte har någon relation med varken FS eller MJ, och känner till för lite om alla turer som varit i detta fall, har min avsikt aldrig varit att varken hjälpa eller stjälpa FS.
Jag tänkte att lite fakta kanske skulle vara intressant för er, men det måste vara ganska mycket lögner som vädras i detta forum, för så jäkla misstrodd tror jag aldrig någonsin jag blivit tidigare i hela mitt liv.

Det är inte så många på West Coast Pinball som känner mig, jag är inte aktiv på den sidan, och ännu färre som vet om att det var jag som sålde ett flipperspel till Marina Johansson 3 veckor innan dess att hon försvann, men ett par aktiva på den sidan har jag i alla fall talat om det för. Jag kan säga till i receptionen på flipper-sm, så att de hämtar mig ifall någon frågar efter den som sålde ett flipperspel till Marina Johansson. Säkrast nås jag på lördagen.

Hursomhelst, här är mitt sista försök. Jag gick ut i garaget och tog ett par bilder på mitt köpekvitto, i samma hörn som bilden på Addams-flippret är taget emot. Sen slängde jag med dagens GP, så att ingen ska tro att bilden är tagen i Rumänien 2009.

https://anonfiles.com/file/c5956e4fa...30b10398d89012

https://anonfiles.com/file/e7e201df2...d7ff0fc4f76805

Kan det räcka så?
Citera
2012-10-24, 00:03
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Intressant att du alltid svarar i andras ställe.

Likaså är det intressant att du hävdar att man med säkerhet vet att det är MJ som har utfört uttagen, med tanke på att det (för den som har tillgång till personens datorer och har för vana att iaktta över axeln) är lätt att lägga till noteringar via internetbank och därigenom få uttag att verka vara förknippade med medvetna inköp.

Vidare skulle jag vilja påstå att det är två frågor som bör ställas:

1. Varifrån kommer bilden på TAF-spelet installerat på plats i Spekeröd och vem såg till att bilden distribuerades till FB?

2. Var finns aktuellt spel idag?
Ifall det är sålt av MJ:s dödsbo är det inte särskilt svårt att ta en bakdaterad bild på exakt samma spel placerat i ett halvfärdigt garage.

Utöver det anser initierade inom WCP att den sk säljaren är en bluff och välkomnar varmt personen att ge sig till känna på kommande SM.
Jag tar mig friheten att kommentera på en del av frågorna. (Se det fetade.)

1. Det ser ut som den ursprungliga bilden finns i FUP (s. 160). Fnurran-pa-traden la ut bilden här.

2. Flipperspelet borde gå att spåra. Om det sålts av Marinas dödsbo har affären säkerligen gått rätt till och spelet går därmed att spåra.
Citera
2012-10-24, 00:06
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Om Marina sov, så lär det inte ha varit särskilt svårt att skjuta henne två gånger. Oavsett om hon var vaken eller inte när hon blev skjuten, så gjorde med all säkerhet skott nummer ett tillräckligt stor skada så att skott nummer två var ännu enklare att placera.

Jo, det är så jag menar. Efter viss tid. Men frågan var om detta kunde förklara frånvaron av likhundsmarkeringar.

Sedan har jag svårt att tro att inte kulorna skulle ha slagit igenom och tagit i sängen i det läget. Jag provade faktiskt med en patron (men jag sköt naturligtvis inte) genom att kasta den med all kraft i sned vinkel i sängen. Jag funderade på om madrassen skulle få den att rikoschettera, men det gjorde den inte.

Märket i väggen satt över huvudhöjd, vetdu. Och bara ett märke, inget hål i sängbotten.
Citera
2012-10-24, 00:11
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-on
Go kväll,

Jag gör ett sista försök.
Då jag inte har någon relation med varken FS eller MJ, och känner till för lite om alla turer som varit i detta fall, har min avsikt aldrig varit att varken hjälpa eller stjälpa FS.
Jag tänkte att lite fakta kanske skulle vara intressant för er, men det måste vara ganska mycket lögner som vädras i detta forum, för så jäkla misstrodd tror jag aldrig någonsin jag blivit tidigare i hela mitt liv.

Det är inte så många på West Coast Pinball som känner mig, jag är inte aktiv på den sidan, och ännu färre som vet om att det var jag som sålde ett flipperspel till Marina Johansson 3 veckor innan dess att hon försvann, men ett par aktiva på den sidan har jag i alla fall talat om det för. Jag kan säga till i receptionen på flipper-sm, så att de hämtar mig ifall någon frågar efter den som sålde ett flipperspel till Marina Johansson. Säkrast nås jag på lördagen.

Hursomhelst, här är mitt sista försök. Jag gick ut i garaget och tog ett par bilder på mitt köpekvitto, i samma hörn som bilden på Addams-flippret är taget emot. Sen slängde jag med dagens GP, så att ingen ska tro att bilden är tagen i Rumänien 2009.

https://anonfiles.com/file/c5956e4fa...30b10398d89012

https://anonfiles.com/file/e7e201df2...d7ff0fc4f76805

Kan det räcka så?
Driver du med oss?
Citera
2012-10-24, 00:16
Medlem
Kallix:
Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera