Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-23, 21:39
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Ja, det tycker jag absolut.

Jag tror att Metro är hyfsat källkritisk, så fram till dess att bevis som pekar på motsatsen presenterats, så väljer jag att tro på uppgiften om två skott.

Jag är tveksam, för det fanns bara ett märke efter kula i väggen. Men det är klart att den andra kan ha gått ned i madrassen eller något.
Citera
2012-10-23, 21:44
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det finns ingen anledning till det bara för en tidningsuppgift utan källa. Du tror väl inte på allt som står i tidningen?
Nu är det ju faktiskt du som har länkat till tidningsartikeln och något syfte måste du ju haft med det, eller??
Det låter ändå väldigt intressant att Marina enligt uppgift, i tidningen, har skjutits med två skott vilket borde skjuta självmordsteorin i sank, ursäkta mitt ordval.....
Senast redigerad av GasGlad 2012-10-23 kl. 21:46.
Citera
2012-10-23, 21:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Nu är det ju faktiskt du som har länkat till tidningsartikeln och något syfte måste du ju haft med det, eller??
Det låter ändå väldigt intressant att Marina enligt uppgift, i tidningen, har skjutits med två skott vilket borde skjuta självmordsteorin i sank, ursäkta mitt ordval.....
Klart att självmordsteorin sjunker betydligt i trovärdighet om hon sköts med två skott. Men det behöver inte vara sant bara för att det står i tidningen. Har du något emot att jag länkar till artiklar som rör dödsfallet? Måste jag motivera det?
Citera
2012-10-23, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det finns ingen anledning till det bara för en tidningsuppgift utan källa. Du tror väl inte på allt som står i tidningen?
Jag vet att du har förkärlek för källor till leda ibland. När det inte finns något annat än fakta i denna tråden är fallet löst. I denna tidnings uppgift är det så stor skillnad i , skjuten med skott i huvudet mot skjuten med två skott i huvudet att det troligen finns en tillförlitligare källa än denna tråd. Har själv en bra källa men den ger inget i antal skott, däremot en del annat.
Citera
2012-10-23, 22:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jag vet att du har förkärlek för källor till leda ibland. När det inte finns något annat än fakta i denna tråden är fallet löst. I denna tidnings uppgift är det så stor skillnad i , skjuten med skott i huvudet mot skjuten med två skott i huvudet att det troligen finns en tillförlitligare källa än denna tråd. Har själv en bra källa men den ger inget i antal skott, däremot en del annat.
Vad är "en del annat"?
Citera
2012-10-23, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Självmordsteorin dog i samband med att paketet hittades. Att hon utsatts för två skott kan då inte utesluta att hon utsatts för "nådaskott" och därför inga likhundsfynd.
Citera
2012-10-23, 22:42
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Självmordsteorin dog i samband med att paketet hittades. Att hon utsatts för två skott kan då inte utesluta att hon utsatts för "nådaskott" och därför inga likhundsfynd.

Det är definitivt en möjlighet ja.
Citera
2012-10-23, 23:09
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
FS bor inte i Göteborg.

Det har ingen betydelse att FS inte bor i Göteborg för Torslanda är fortfarande Torslanda och Hisingen är Hisingen. Dessutom kan man lugnt räkna med att FS känner till detta med tanke på var han växte upp samt all tid han spenderat i Göteborg.

Citat:
Nu slåss du med väderkvarnar.

Man kan inte slåss mot något som inte finns.
Citera
2012-10-23, 23:17
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Det har ingen betydelse att FS inte bor i Göteborg för Torslanda är fortfarande Torslanda och Hisingen är Hisingen. Dessutom kan man lugnt räkna med att FS känner till detta med tanke på var han växte upp samt all tid han spenderat i Göteborg.

Man kan inte slåss mot något som inte finns.

Tjaa, jag förstår inte hur du menar. Jag bor också i Göteborg och för mig ligger Torslanda på Hisingen. "Någonstans på Hisingen" är för mig hela ön. Kommer man norrifrån och tar till höger på E6 efter Kungälv och åker västerut så hamnar man "någonstans på Hisingen".

Du lägger för stor betydelse i sådana här saker.
Citera
2012-10-23, 23:31
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Det kan vara så, vilket förutsätter ett litet missförstånd för "vår" källa, att det bara fanns ett utgångshål. Jo, det är ju en typisk grej som sprider sig i polisens led. Men sedan kan det ju ändå finnas två ingångshål? Då kan man inte heller avgöra skottvinklar om man inte vet ordningen. "De kan inte avgöra vinkeln eftersom det bara finns ett utgångshål" - typisk ryktesförvrängning.

Så kan det nog vara, ja. Men det förutsätter ett partiellt missförstånd.
Citera
2012-10-23, 23:36
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det är samma:

Högtalarna är olika, den vänstra saknar 4 st skruvar.
Det finns 2 st vita märken på poänglådans kant, bredvid vänstra högtalaren.
Identiska tejpmärken över mitten myntinkast
Identiska myntlappar på myntinkasten

letsdoit: Be nu alla om ursäkt !
Vad sysslar du med? Först ber du Flipp-on bekräfta att det är dennes Flipperspel som står hemma hos Marina:
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-on
Jag använde sidan som Fnurra-på-tråden nyttjat.
Här är bilden:

https://anonfiles.com/file/50b8335c6...77c7db80eede42
Citat:
Här är bild från Övre Röra
https://anonfiles.com/file/b23b94bfd...ebc7ac56953efa

Kan du bekräfta flipper-"identiteten" ?

Sedan svarar du själv 4 min senare:
Citat:
Det är samma:

Högtalarna är olika, den vänstra saknar 4 st skruvar.
Det finns 2 st vita märken på poänglådans kant, bredvid vänstra högtalaren.
Identiska tejpmärken över mitten myntinkast
Identiska myntlappar på myntinkasten

letsdoit: Be nu alla om ursäkt !
(Varför ska letsdoit be om ursäkt? )

Vi får hoppas att Flipp-on nappar på kattellas förslag och att de träffas IRL i Göteborg, och reder ut Flipper-frågorna.
Citera
2012-10-23, 23:37
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Jag är tveksam, för det fanns bara ett märke efter kula i väggen. Men det är klart att den andra kan ha gått ned i madrassen eller något.

Om det nu ens handlar om två skott, så finns det säkert tekniska förklaringar till varför det - till synes - bara fanns ett märke på väggen. Kanske stannade en kula kvar i kroppen. Eller så hittade Fredrik den ena kulan på något föremål i sovrummet som han sedan kunde ta bort och slänga iväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in