Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-21, 10:58
Medlem
ipodnanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Fast så har det inte gått till. Men välkommen till tråden.
Men är det inte lite konstigt att en nyhet (av den här magnituden) som dök upp på Expressen innan klockan 6 inatt inte fanns uppe på Aftonbladet för en halvtimme sedan? Jag kunde i varje fall inte se den då, möjligt att den fanns längre ned på sidan men.
Citera
2010-08-21, 10:59
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dain-Bramage
Är han vänsteraktivist..? Källa på det?
Och skulle det vara så fattar du väl att det inte är därför folk tycker hela grejen är skum... Har du ens läst tråden? Troll

Varför är det så svårt att tro att han begått sexuella övergrepp?
Citera
Medlem
Benjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ipodnano
Men är det inte lite konstigt att en nyhet (av den här magnituden) som dök upp på Expressen innan klockan 6 inatt inte fanns uppe på Aftonbladet för en halvtimme sedan? Jag kunde i varje fall inte se den då, möjligt att den fanns längre ned på sidan men.

Aftonbladet inväntade antagligen en kommentar från Assange..
Citera
Medlem
Nietzschessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Ungefär lika otroligt, som att en svensk polis som är ledande inom kampen mot kvinnovåld gör förberedelser för att våldta en 14-åring, menar du?

Detta exempel visar väl snarare hur nivån är på våra rättsvårdande myndigheter ...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av weedylidy
Vi vet inget om ifall han har kontaktat polisen eller ej, kan mkt väl vara så att han tog kontakt med polisen i samma veva som med aftonbladet.

Enligt aftonbladet inkom mail från Julian vid tio tiden, snart en timme sedan. Hade han gått till polisen så skulle åklagare direkt faxat en begäran om offentlig försvarare till jourdomstolen vilket inte gjorts för då skulle Expressen basunerat ut det och advokaten hade uttalat sig om sin klient. Likaså skulle kamerorna blixtrat när Julian kliver in på polisstationen. Räknar kallt med att tidningarna har någon på citypolisens mottagning för att vänta in om Julian dyker upp.
Citera
2010-08-21, 11:00
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ipodnano
Du missförstod mig. Expressen var först, ja. Men ingen annan hakade på förrän sent på förmiddagen - inte ens Expressens egna tidningar. Det handlar alltså inte om att AB skyddar någon, utan att alla andra har varit avvaktande.
Citera
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Detta exempel visar väl snarare hur nivån är på våra rättsvårdande myndigheter ...

Dom fick ju dit honom. Kanske va CIA det också då eller?
Citera
Bannlyst
Dessutom måste åklagare direkt dra tillbaka efterlysning av en person så fort den inställt sig. Också det hade media direkt skrivit om. Ex Julian inte efterlyst längre han har kontaktat åklagare osv.
Citera
2010-08-21, 11:01
Medlem
Där kom första försöket att stoppa Assange. Smidiga USA.
Citera
2010-08-21, 11:02
Medlem
ipodnanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Du missförstod mig. Expressen var först, ja. Men ingen annan hakade på förrän sent på förmiddagen - inte ens Expressens egna tidningar. Det handlar alltså inte om att AB skyddar någon, utan att alla andra har varit avvaktande.
Ok. Jag ska inte uttala mig eftersom jag inte har följt händelseförloppet här på morgonen. Men tack för infon.
Citera
Medlem
gorkijggs avatar
Förmodligen törs han inte dyka upp i sverige. Han gör som trustormannen- gömmer sig i bolivia eller något annat land som saknar utlämningsavtal tills preskiptionstiden gått ut. Sedan kan han någon gång i framtiden dyka upp som den smutskastade martyren för dom som fortfarande tror på honom.
Citera
Medlem
rövners avatar
SvD:

Citat:
Man gör också klokt i att skilja på person och sak. Wikileaks som fenomen är en sak, utredningen om Assange en annan.

Detta är väldigt sant. Angående om anklagelserna är sanna eller inte så är det så att om han anhållits på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt så ska det ha snickrats ihop en bra historia för att lura det svenska rättsväsendet. Dom som gjort den här bedömningen måste inse att det här kommer granskas in i sömmarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in