Var det tjejerna som till sist gjorde anmälan eller var det en polis som gjorde den efter att ha fått höra vad tjejerna pratat om?
Det jag menar är att om kvinnorna bara pratat om vad de upplevt och sedan säger sig inte vågat göra anmälan, kan det då fortfarande vara falsk tillvitelse?
Eller går de helt säkra från ev åtal själva för att bara ha frågat polisen om råd?
Nu står ju iofs inte Wikileaks framtid på spel bara för att J.A. har hamnat i skottgluggen. Jmf med t.ex. detta forums framtid ifall den ursprungliga grundaren skulle "försvinna", (vem det nu var/är, jag har ingen aning). Forumet lever ju kvar iaf med medarbetarnas hjälp (pissig jmf, men ni förstår vad jag menar...)
Det skulle ju t.o.m. kunna bli så att WL´s möjligheter att "verka i det tysta" kunde öka om man inte hade en såpass känd frontfigur. Focus är ju väldigt mycket på personen J.A. just nu.
Personligen förstod jag aldrig varför han överhuvudtaget gick ut med vem han är. Det vore ju SÅ mycket coolare att bara ha en website som flyttas runt på div servrar, och ingen visste vem som låg bakom.
Jaha..Nu va det ena bara ett ofredande helt plötsligt.. "Kjellsons kollega, jouråklagare Maria Häljebo Kjellstrand, uppger dock för TT att misstankarna rör våldtäkt i Enköpingsfallet och ett ofredande i Stockholm. Några närmare kommentarer vill hon inte lämna" (Citat SVD)
Jaha..Nu va det ena bara ett ofredande helt plötsligt.. "Kjellsons kollega, jouråklagare Maria Häljebo Kjellstrand, uppger dock för TT att misstankarna rör våldtäkt i Enköpingsfallet och ett ofredande i Stockholm. Några närmare kommentarer vill hon inte lämna" (Citat SVD)
Hela detta trams kommer krympa ihop till ingenting under dagen.
Frågan är om tjejerna som gjort denna anmälan tänkt genom vad dem gjort, OM det nu är sant så är det ju värdens uppförsbacke för dem att vinna en rättegång, och om det är påhittat så kommer dem ju antagligen att hängas ut som att dem blivit betalad av usa
Det räcker med att anklaga någon för sexbrott. Det är det allmänheten minns, åtalet - inte att man blivit frikänd. Vilket visas av en del av inläggen i detta forum. Det handlar om att misskreditera. "Ingen rök utan eld".
Frågan är om tjejerna som gjort denna anmälan tänkt genom vad dem gjort, OM det nu är sant så är det ju värdens uppförsbacke för dem att vinna en rättegång, och om det är påhittat så kommer dem ju antagligen att hängas ut som att dem blivit betalad av usa
Exakt vad jag tänkte. Mycket skumt. Han har alltid gett mig otäcka vibbar, det är något med hans rödsprängda, stirrande ögon som får det att krypa i mig. Därmed inte sagt att han är en våldtäktsman, men det skulle inte förvåna mig om det nu vore så. Han har uppnått en ställning där han förmodligen känner att vanliga lagar och regler inte riktigt gäller honom. Det har vi sett förut hos män med makt.
Hela detta trams kommer krympa ihop till ingenting under dagen.
Om det nu är "trams" alltihopa så måste våra högskoleutbildade, duktiga och smarta journalister gräva vidare i skiten. Trot ni att dom kommer att göra det?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!