Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-21, 16:26
Medlem
PhilipMarlowes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsgrodan
– Det är helt fel att vi skulle vara rädda för Assange och därför inte velat anmäla, säger kvinnan, han är inte våldsam och jag känner mig inte hotad av honom.

I båda fallen har det handlar om frivillig sex till en början som i ett senare skede övergått i övergrepp.

Det är inte helt omöjligt att de talar sanning. Ine första gången som män
med makt behöver spänning i tillvaron som t ex sexköp eller att förnedra kvinnor.
och som en del säger, vem ska tro dom?
Jag har själv råkat ut för övergrepp men ej av våldsamma inslag men av läkare
som missbrukat sin ställning.
Jag orkade då inte anmäla, av rädsla för att inte bli trodd. Om jag hört fler hade det varit en helt annan sak.

Och om ord står mot ord, så står Sverige ALLTID på kvinnans sida. Kvinnan är ju per definition ärligare än mannen, som är ett djur.

Att Sverige är ett matriarkat vet de som har planterat detta mycket väl.
Citera
2010-08-21, 16:27
Medlem
superurbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RocknRollPussy
OFTA MAN ÄR RÄDD att gå till polisen när hela usas mydigheter vill sätta dit honom!!??? det är så jÄVLA ologisk. snubben är typ ledare för en freepress sida på internet? inte typ en maffialedare.jävla skitsnack

Snälla tagga ner du förstår tråden med ditt gläfsande.
Assange har inte rent mjöl i påsen, det är ett som är säkert ialf.

Så ta av dig foliehatten och skaffa dig något att pyssla med om dagarna.
Citera
2010-08-21, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsgrodan
– Det är helt fel att vi skulle vara rädda för Assange och därför inte velat anmäla, säger kvinnan, han är inte våldsam och jag känner mig inte hotad av honom.

I båda fallen har det handlar om frivillig sex till en början som i ett senare skede övergått i övergrepp.

Det är inte helt omöjligt att de talar sanning. Ine första gången som män
med makt behöver spänning i tillvaron som t ex sexköp eller att förnedra kvinnor.
och som en del säger, vem ska tro dom?
Jag har själv råkat ut för övergrepp men ej av våldsamma inslag men av läkare
som missbrukat sin ställning.
Jag orkade då inte anmäla, av rädsla för att inte bli trodd. Om jag hört fler hade det varit en helt annan sak.

Det är inte heller helt ovanligt att vi lever i ett feministland, där feministernas makt har påverkat juridiken och rättssäkerheten för män.

Inte första gången att män med makt köper sex, eller förnedrar kvinnor? Är du feminist?
Citera
2010-08-21, 16:28
Medlem
Godseyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Ja, hur det än ligger till så är det ju jävligt lustigt. Chansen att de känner varandra sedan innan är ju ganska jävla liten. Och vad är oddsen för att en kvinna säger till en främmande människa att "Han ofredade mig" varpå man får svaret "Du är inte ensam, hand våldtog mig. Låt oss gå till polisen".

Detta är jävligt lustigt.

Men det var väl så att båda var piratpartister? Finns inte så många kvinnor där så det är väl naturligt att man pratar med varandra..
Citera
Bannlyst
"De är inte iscensatta av Pentagon eller någon annan." - AB

Hade det varit det så hade hon erkänt det eller?
Citera
Medlem
Troians avatar
Aftonbladetartikeln tycker jag stärker tjejernas trovärdighet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7652935.ab

En hyfsat ledande piratpartist kommer från Enköping. Jag undrar om det kan ha en koppling till denna.
Citera
2010-08-21, 16:29
Medlem
talans avatar
Citat:
Ine första gången som män

Fast det är ju män med makt som han avslöjar, inte tvärtom :/?
Citera
Medlem
CIA, Pentagon m.m behövs ej för att anmäla oskyldiga män för våldtäkt. Svenska kvinnor är superbra på det ändå.
Citera
Medlem
PhilipMarlowes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Ja, hur det än ligger till så är det ju jävligt lustigt. Chansen att de känner varandra sedan innan är ju ganska jävla liten. Och vad är oddsen för att en kvinna säger till en främmande människa att "Han ofredade mig" varpå man får svaret "Du är inte ensam, hand våldtog mig. Låt oss gå till polisen".

Detta är jävligt lustigt.

Jo, eller märkligt iaf. Nån förklaring borde de väl försöka ge tycker man; att de är systrar eller nåt, eller åtminstone väninnor. Nåt sånt måste de nästan försöka få till.
Citera
2010-08-21, 16:30
Medlem
cerns avatar
Någon som har kvinnans facebook än?
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godseye
Men det var väl så att båda var piratpartister? Finns inte så många kvinnor där så det är väl naturligt att man pratar med varandra..
Klart att man pratar men skulle du dela med dig av sådan information till dina partikamrater? Det är väl knappast sånt här man pratar om med någon som är lite bekant, utan snarare något som man tar med nära vänner. Men visst, det är inte omöjligt. Men inte särskilt sannolikt.
Citera
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipMarlowe
Just precis, det är ju det man frågar sig när man läser berättelsen. Eller finns det nån sajt för Assanges sexpartners, så att de liksom kan diskutera sina erfarenheter?

Ja de kan ju inte ha ringt, mailat, skypat eller kommit i kontakt med varandra på något annat sätt utan de måste ha sprungit på varandra på gatan. Fan även om ni älskar Assange och tycker att Wikileaks är det bästa som hänt sedan skivat bröd, så tänk lite för helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in