Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-21, 22:03
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
Det kan också vara verbalt ofredande av typen " Tell me you are a little whore etc.etc" Som säkert kan kännas väldigt kränkande för en kristen/feministisk/allmänt idealistisk tjej. (om vi nu spekulerar utifrån 30-åringens berättelse i expressen,och inte testas ord)

Fast då blir det väl sexuellt ofredande direkt. med de anspelningarna
Citera
2010-08-21, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
4) Vi får hoppas att det finns något jävligt bra skäl för vuxna kvinnor att klaga hos polisen.

Assange kanske är jävligt otrevlig privat. Man bygger inte ngt som Wikileaks genom att vara trevlig, jmf med att många företagare har hårda nypor, iaf de som kommer långt. Har träffat flera som blivit mångmiljonärer på sitt entreprenörsskap (av en sort som hamnat i tidningen för att de sålt till utlandet), och ingen av dem har varit speciellt trevliga. Duktiga, sociala och utåtriktiga ambitiösa människor, men inga jag skulle vilja umgås med privat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Länka gärna till de som var före (inte alla 90 000 dokument dock.)
Det har alltid funnits de som berättat om övergreppen, men få har publicerat INTERNA dokument som beskriver detta i detalj.

Du är en sån där som inte imponeras av någon eller något. Inte ens om killen la ut en film där Obama själv står och waterboardar talibaner på löpande band skulle du bli impad.

Då skulle jag verkligen bli impad och otroligt förvånad dessutom. Rent av ett stort chockerat tvivel. Det som egentligen inte publicerats i denna grad, är namn på de som var med om respektive händelser. Namnen ser jag egentligen som helt ointressanta om ingen hade tänkt att väcka åtal.
Citera
Medlem
KalleXs avatar
1) Vad har reaktionen blivit av det här?
2) Nyttiga idioter tror att USA(CIA) står bakom detta på något vis.
3) Vem tjänar på att folk tror att USA låg bakom detta?
4) Piratpartiet

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuerAeternus
"Vanliga kvinnor" är inte heller helt rumsrena på Harrys en lördagskväll kan meddelas..

/ En utsatt

Eller snusktanterna på Ladies Night: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article3421680.ab

"Vanliga kvinnor" kan också vara sexistiska svin. Men faktum kvarstår: Betydligt färre kvinnor än män begår sexbrott. Sen behöver vi inte hamna i någon långdragen diskussion om varför så är fallet. Det blir jävligt OT. Men jag hoppas du vågar gå på krogen igen. Och att du säger till de sexistiska damerna på skarpen.
Citera
2010-08-21, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whiteblack
Några saker jag kom och tänka på är:
Någon som kan hitta om Julian Assange befann sig i Enköping i tisdags? vad gjorde han där?
befann han sig i Stockholm mellan den 14 och 15 augusti? det var då dom olika våldtäkterna ska ha ägt rum!

Det är t o m på tisdag morgon han ska ha träffat den yngre i Enköping.

Citat:
Ena kvinnan ska han ha träffat mellan förra veckans lördag och söndag i en lägenhet på Södermalm i Stockholm.
Andra kvinnan ska han ha mött i Enköping i tisdags morse, enligt uppgifter till Expressen.
En källa med insyn berättar hur han träffade kvinnorna:
– Han träffade offren genom sina uppdrag.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.21...n-for-valdtakt
Citera
2010-08-21, 22:09
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Då skulle jag verkligen bli impad och otroligt förvånad dessutom. Rent av ett stort chockerat tvivel. Det som egentligen inte publicerats i denna grad, är namn på de som var med om respektive händelser. Namnen ser jag egentligen som helt ointressanta om ingen hade tänkt att väcka åtal.

Håller med, med dokumenten ska inte censureras. Det förstår du nog själv varför.
Citera
2010-08-21, 22:09
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Jouråklagaren i Stockholm tycker inte det är luft: http://www.aklagare.se/Media/Nyheter...-sin-franvaro/

...men tydligen Chefsåklagare Eva Finné.

Citera
2010-08-21, 22:10
Medlem
Windom_Earls avatar
Citat:
Det kan också vara verbalt ofredande av typen " Tell me you are a little whore etc.etc" Som säkert kan kännas väldigt kränkande för en kristen/feministisk/allmänt idealistisk tjej. (om vi nu spekulerar utifrån 30-åringens berättelse i expressen,och inte testas ord)
Det där kan jag faktiskt tänka mig. Assange verkar så tystlåten och timid i offentiliga sammanhang att han säkert kan släppa ut en del frustrationer i privata sammanhang (exempelvis då han har sex). Uppenbarligen har tjejen/tjejerna sagt att han inte är våldsam, så jag gissar att dessa frustrationer snarare tar sig uttryck rent verbalt.

Han kanske helt enkelt talar till dem som att de inte är värda mer än vatten då han börjar närma sig klimax, varpå tjejerna, som är präktiga svenska tjejer som har lärt sig att de inte skall behöva ta skit, blir förbannade och känner sig kränkta. I Sverige får man inte såra någon, ens med ord, så de (eller en av dem iaf) anmäler och kryddar med våldtäktsvinkeln för effektens skull.
Citera
2010-08-21, 22:12
Medlem
Det hela är ju solklart. Three Letter Agency blir via teknisk övervakning medveten om JAs misslyckade möte med kvinna A. Man instruerar en tillgång, kvinna B, att upprepa historien med JA. Kvinna B har givetvis en täckmantel som gör att ingen misstänker samröre med TLA... det är hennes "day job" att infiltrera täckmanteln. Kvinna B kontaktar kvinna A, resten vet vi.
Men TLA har inte räknat med genierna på FB! HAHAHA!
Citera
2010-08-21, 22:15
Medlem
Det var också den 'värre' av händelserna/upplevelserna som las ner.
Den händelsen den äldre kvinnan försökte ge stöd åt genom att berätta om sitt 'ofredande'.
Det kan inte ha funnits mycket att gå på alls om chefsåklagaren bara släpper den allvarliga bollen efter några få timmar.

Varför så snabbt?
Vad har kommit fram?

Om uppgifterna stämmer att de inte ens ha känt varandra innan detta så väcker det där telefonsamtalet nya frågor. (hittar inte den källan just nu)

Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Men grejen är ju att
1) Dessa kvinnor kom i kontakt med varandra.
2) Pratade och gick till polisen.
3) Våldtäkten är nerlagd och kvar är ofredandet.
4) Vi får hoppas att det finns något jävligt bra skäl för vuxna kvinnor att klaga hos polisen.
Citera
2010-08-21, 22:15
Medlem
Citat:

Min erfarenhet är att det är tvärtom, men att dom ofta skäms lite och lägger till att "fast jag vill bara bli dominerad och förnedra i sängkammaren" som ett litet alibi för sig själva. Det är svårt att omprogramera sexualitet och drifter med en genuskurs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in