Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-29, 18:27
Medlem
Anno-Malins avatar
Försöker hitta mer konspiratoriska förklaringar till MHKs beteende än ren klantighet: Antag att MHK och hennes man (med regeringskopplingar) tidigt pratat om att JA kommer till Sverige. Kanske hennes man berättar att regeringen fått amerikanska påstötningar om att vidta åtgärder mot honom och hur regeringen jobbar med att hitta på ett sätt att göra det.
När sedan MHK genom en ren slump får höra om förhöret och misstankarna mot JA, gör hon sin man en tjänst och hugger till direkt. Därav det ignorerade förhöret. Hon ringer kanske också för sin man som snabbt leder det hela vidare till Expressen. Och hon har inga betänkligheter med att bekräfta när Expressen vill ha det bekräftat.
Osannolikt?
Citera
2010-08-29, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrChips
Jag vet inte vad som försvunnit men jag ser att man varit inne och ändrat på en sida i efterhand för att tydliggöra att AAs anmälan rubricerades som ofredande. Det borde väl avse söndagen och att han inte flyttade ut snabbt nog. Det bold-markerade nedan är det som har tillkommit efter första publicering:

2010-08-25
Beslut av chefsåklagare Eva Finné.

I ärendet föreligger två anmälningar från två olika kvinnor. Anmälan nr 1 rubricerades från början som våldtäkt och anmälan nr 2 som ofredande.

ÅM redigerar alla sina nyhetsposter konternuerligt utan att revisionsmärka dem.
Lite dåligt då den som läser inte har en aning vad som hänt eller händer
Citera
2010-08-29, 18:33
Medlem
Taxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Det tolkas säkert av Julian Assange vid frukostbordet - sammantaget - att han sprungit på en psykobrud...
Han märkte säkert att hon är en stalkare när hon började visa alla bilder på honom som hon hade samlat, sen börja prata om graviditet och annat som vi inte vet än. Det blir roligt när JA ger sin version av hela denna soppan.
Citera
2010-08-29, 18:40
Medlem
Citat:
"Assange hade sex med kvinnorna mot deras vilja på ett eller annat sätt, säger advokat Claes Borgström."
Den där meningen är lite intressant. För mig iaf betyder "på ett eller annat sätt" att man inte vet hur.

Det signalerar att CB har bestämt sig för att JA är skyldig, men hur han är skyldig har CB inte riktigt kommit på än.
Citera
2010-08-29, 18:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anno-Malin
Försöker hitta mer konspiratoriska förklaringar till MHKs beteende än ren klantighet: Antag att MHK och hennes man (med regeringskopplingar) tidigt pratat om att JA kommer till Sverige. Kanske hennes man berättar att regeringen fått amerikanska påstötningar om att vidta åtgärder mot honom och hur regeringen jobbar med att hitta på ett sätt att göra det.
När sedan MHK genom en ren slump får höra om förhöret och misstankarna mot JA, gör hon sin man en tjänst och hugger till direkt. Därav det ignorerade förhöret. Hon ringer kanske också för sin man som snabbt leder det hela vidare till Expressen. Och hon har inga betänkligheter med att bekräfta när Expressen vill ha det bekräftat.
Osannolikt?
Rätt så sannolikt tycker jag. Tidigare har jag varit inne på samma spår (om det är så att hennes man var på Harpsund). Det sista har ingen bekräftat ännu.

Fast jag misstänker också att AA kan ha haft planer på att sätta dit JA på något sätt och grep det tillfälle som kom. Att hon också var svartsjuk behöver inte betyda att hon inte hade en plan, eller mer korrekt, hon var öppen för att hitta något som hon skulle skandalisera kunna honom med.

Något av de ovanstående alternativen är fel för jag har lite svårt att se hur de två skulle samarbeta (AA och MHK).
Citera
2010-08-29, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxus
Han märkte säkert att hon är en stalkare när hon började visa alla bilder på honom som hon hade samlat, sen börja prata om graviditet och annat som vi inte vet än. Det blir roligt när JA ger sin version av hela denna soppan.

Att få höra SW berätta om stegen från att samla på sig bilder av JA till att ta ledigt från jobbet och sedan hoppa i säng bara för att sedan städa bort alla spår från webben efter anmälan kan bli spännande också.

Undrar om båda sidors ombud samlar på sig alla saker vi gräver fram åt dem?
Citera
2010-08-29, 18:45
Medlem
Taxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
Den där meningen är lite intressant. För mig iaf betyder "på ett eller annat sätt" att man inte vet hur.

Det signalerar att CB har bestämt sig för att JA är skyldig, men hur han är skyldig har CB inte riktigt kommit på än.
Jag svarade en annan som frågade om samma sak:

Citat:
Ursprungligen postat av Akademica
"- Assange hade sex med kvinnorna mot deras vilja på ett eller annat sätt, säger advokat Claes Borgström. Expressen."

Vill någon vara snäll och förklara exakt vad han menar..?
Lagen om sexualbrott är så luddigt att tom han har svårt att definiera den. Mot deras vilja "på ett eller annat sätt" säger väl allt.

JA kommer bli friad på alla punkter, för att han har inte begått nåt brott, det vet både CB och åklagaren.

https://www.flashback.org/sp25129582
Citera
2010-08-29, 18:45
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Det står lustigt nog inte i Aftonbladet:

"Assange, några bekanta och ett par kristna socialdemokrater gick till restaurang... Josefin frågade om hon fick följa med, vilket gick bra."

Inte ett ord om Anna Ardin. Det ser märkligt ut. Publiken ebbar ut från seminariet men Anna Ardin är plötsligt inte med i denna rapportering. Man borde skriva att hon INTE var med.

Anna Ardin dyker upp i texten igen lagom till kräftskivan på kvällen.

vill minnas att jag i nån av dagens texter läst att SW var den enda kvinnan i lunchsällskapet. du kan kontrollera i de olika artiklar som publicerats online idag.
Citera
2010-08-29, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph

typ .. han har penetrerat dem enligt flashbackkultur i 2:an, fast uttrycker; annat sätt=2
Tolkning att det egentligen inte spelar någon roll vad JA har gjort kan appliceras på uttalandet.
Citera
2010-08-29, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Något av de ovanstående alternativen är fel för jag har lite svårt att se hur de två skulle samarbeta (AA och MHK).
AA - polis x som kör över kollega - MHK
Citera
2010-08-29, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxus
Jag skulle tro att han var på det klara med att hon var en groupie långt tidigare.

När SW bad att få hänga med på lunchen så stod det nog klart för alla närvarande.
JA insåg nog där vad hon var för en.

När JA och andra ska prata på en lunch skulle jag bli mycket förvånad om det inte säkerställdes vad var och en var för en figur (och därmed indirekt vad de har för associationer). Det reglerar vad man kan säga på lunchen. Och då klassades hon som en nobody (av övriga i sällskapet).
Citera
2010-08-29, 18:55
Medlem
Taxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Att få höra SW berätta om stegen från att samla på sig bilder av JA till att ta ledigt från jobbet och sedan hoppa i säng bara för att sedan städa bort alla spår från webben efter anmälan kan bli spännande också.

Undrar om båda sidors ombud samlar på sig alla saker vi gräver fram åt dem?
Det är säkert CB som har sagt till Sofia att hon ska ta bort alla bevis som finns på webben, dvs alla bevis som visar att hon är en fullfjädrad stalkare. Leif Silbersky har säkerligen samlat rätt mycket bevis för en kommande rättegång mot AA och SW, de kommer åka dit för falsk angivelse.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Falsk_angivelse

Edit: Jag menar förhoppningsvis de åker dit för att falskeligen ha anmält JA men det är inte säkert att han pallar gå vidare med detta.
Senast redigerad av Taxus 2010-08-29 kl. 19:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in