Citat:
Ursprungligen postat av Anno-Malin
Försöker hitta mer konspiratoriska förklaringar till MHKs beteende än ren klantighet: Antag att MHK och hennes man (med regeringskopplingar) tidigt pratat om att JA kommer till Sverige. Kanske hennes man berättar att regeringen fått amerikanska påstötningar om att vidta åtgärder mot honom och hur regeringen jobbar med att hitta på ett sätt att göra det.
När sedan MHK genom en ren slump får höra om förhöret och misstankarna mot JA, gör hon sin man en tjänst och hugger till direkt. Därav det ignorerade förhöret. Hon ringer kanske också för sin man som snabbt leder det hela vidare till Expressen. Och hon har inga betänkligheter med att bekräfta när Expressen vill ha det bekräftat.
Osannolikt?
Rätt så sannolikt tycker jag. Tidigare har jag varit inne på samma spår (om det är så att hennes man var på Harpsund). Det sista har ingen bekräftat ännu.
Fast jag misstänker också att AA kan ha haft planer på att sätta dit JA på något sätt och grep det tillfälle som kom. Att hon också var svartsjuk behöver inte betyda att hon inte hade en plan, eller mer korrekt, hon var öppen för att hitta något som hon skulle skandalisera kunna honom med.
Något av de ovanstående alternativen är fel för jag har lite svårt att se hur de två skulle samarbeta (AA och MHK).