Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-31, 09:36
Medlem
Från Annas menskoppsida

8. tös | 16 februari 2010 at 12:04 e m

Koppen underlättar även för sexlivet, de är lite mysko känsla, men sper skönt att kunna ha sex när man har mens och slippa blodiga lakarn!
Svara
9. Carro | 27 mars 2010 at 12:26 e m

Kan man ha sex när man har menskoppen?!
Svara
10. Anna Ardin | 27 mars 2010 at 5:55 e m

Ja, till och med penetrerande, även om det då riskerar att läcka.
Citera
2010-08-31, 09:46
Medlem
Kattafankens avatar
Jag gillar inte detta men för att överhuvudtaget kunna få överblick på tråden, dvs den där det pratas om fallet, och inte femtusen meddelanaden från Aniska måste jag nog slå på "Ignorera". Vill undvika att råka bryta mot reglerna genom att glida iväg från ämnet igen.

Blablablablabla, jag förslår att även du låter bli att svara, ert one-linerkäbbel har börjat bli tjatigt. Vi har sett Aniska tala om "gentlemannamässigt" och att Julian borde ha ringt i veckor nu, vi vet att hon har en mycket märklig syn på vad som bör rubriceras som våldtäkt med den sociala stigma som kommer från en publik efterlysning. Vi har förstått att hon inte anser detta vara ett helt rättsvidrigt fall av felhantering, vilket är det vi faktiskt pratar om nu. Det är ett fritt land och Aniska får ha den mycket märkliga åsikten, om Aniska vill. Det finns nog inte som får henne att förstå att såna här fall stjälper heller än hjälper våldtäktsoffer i alla instanser. Hade AA och SW traskat in på en polisstation i USA med en historia om spruckna kondomer hade de säkert blivit ombedda att gå hem, med en liten klapp på rumpan som bonus. Man skulle kunna tro att alla poliser, som vet att de har få resurser skulle ha reagerat med höjda ögonbryn på en sån historia.

Men nu blev det manhunt på Stureplans barer istället. Vilket föranleder mig att tro att historien som berättades hos polisen var friskt kryddat med chockad gråt för att låta värre än det egentligen var.

Aniska, du är vän med AA, och vill gärna försvara din vän, det är helt naturligt. Men tänk efter, tänk på vad en falskanmälan eller om du vill bara "testa lagligheten i kondomens vara eller inte" på lagligt väg har för resultat för alla kvinnor och män i samhället. Det stjälper.
Senast redigerad av Kattafanken 2010-08-31 kl. 09:49.
Citera
2010-08-31, 09:57
Medlem
flashyourightbacks avatar
Härligt att förhör med JA har hållits

Citat:
Misstänker våldtäkt
Borgström har överklagat Eva Finnés beslut att lägga ner anmälningen om våldtäkt. Han anser att det finns skäl att misstänka att båda kvinnorna blev våldtagna.
Åklagarcentrum i Göteborg, som hanterar ärendet, väntas fatta beslut i frågan i dag.

Gott då får vi veta om Claes Borgström har fog för sina lögner senare i dag eller om de visar sig vara just det: Lögner
Citera
2010-08-31, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemSolo
Tänk för en sekund att JA faktiskt skulle ha haft sönder kondomen med flit, kanske rent av ha preparerat den innan (!), och att detta tilltag genom Borgströms försorg skulle falla under brottsrubriceringen våldtäkt. Tänk sedan vad det skulle innebära för alla kvinnor som med flit eller av misstag blir gravida efter en tillfällig förbindelse. Det ända rimliga är ju att dessa kvinnor skulle kunna anklagas (och dömas) för våldtäkt av varje man som inte gillar läget. ("Hon sa att hon åt p-piller, "hon sa att pessaret satt som det skulle", "hon måste ha spottat ut i handen och fört in den i slidan" etc) Jösses. Detta skulle knappast göra Borgström populär i vissa kretsar.

Ja om denna härva tar sig förbi förundersökningen, går till rättegång och han döms så kommer säkerligen statistiken för män våldtagna av kvinnor öka tusentals procent årligen.
Situationen ter sig lika ohållbar för alla inblandade oavsett kön.
Citera
2010-08-31, 09:59
Medlem
KnutteKragballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemSolo
Tänk för en sekund att JA faktiskt skulle ha haft sönder kondomen med flit, kanske rent av ha preparerat den innan (!), och att detta tilltag genom Borgströms försorg skulle falla under brottsrubriceringen våldtäkt. Tänk sedan vad det skulle innebära för alla kvinnor som med flit eller av misstag blir gravida efter en tillfällig förbindelse. Det ända rimliga är ju att dessa kvinnor skulle kunna anklagas (och dömas) för våldtäkt av varje man som inte gillar läget. ("Hon sa att hon åt p-piller, "hon sa att pessaret satt som det skulle", "hon måste ha spottat ut i handen och fört in den i slidan" etc) Jösses. Detta skulle knappast göra Borgström populär i vissa kretsar.

Öhh så alla män som blir pappor ofrivilligt kan anmäla kvinnan för våldtäkt??

Citera
2010-08-31, 10:05
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
Händelseutvecklingen hos polisen
(som jag uppfattat den)

* Vid 2 tiden på Fredag em (DailyMail)
AA och SW går in på Klara polisstation
Där får dom tala med kvinnlig Polis A, som skriver ned en anmälan enligt AAs och SWs redogörelse.
Därefter talar Polis A med stationsbefäl och med familjeenheten och från Polis As berättelse gör de senare bedömningen att det rör sig om våldtäkt.

* 16.11 (metro)
Anmälan om våldtäkt på SW färdigställd.
AA skicka troligen hem här.
SW tas in på förhör av kvinnlig Polis B, och det startar 16.21. (P1)
Därefter kontaktar Polis A jouråklagaren MHK och redogör för anmälan. Baserat på denna muntliga redogörelse skriver MHK en anhållan på Julian Assange som misstänkt för våldtäkt med den högsta graden "sannolika skäl".

* 17.00 Anhållan klar.

* 18.40 (P1)
Polis B pratar med någon annan polis. Kan vara A eller någon ny Polis C.
Hon har synpunkter på brottsrubriceringen, men tillåts inte lämna dessa. Enligt sin kollega är brottsrubriceringen redan bestämd till våldtäkt.
Förhöret med SW avbryts.

* på kvällen kontaktas MHK av diamanten på Expressen och redogör för hela historien. MHK bekräftar då att anhållan avser JA.

* Lördag
Media ansätter jouråklagarna så JA-ärendet flyttas till Chefsåklagare Eva Finne.
Finne tittar på förhörsprotokollet från Polis B och upphäver anhållan.

* Okänd tidpunkt för mig men efter Fredagen. AA ringer polisen och gör en anmälan om (sexuellt) ofredande. (AB).

Citerar hela sammanfattningen för händelseförloppet är, precis som andra detaljer, viktig i sammanhanget. Tack för den.

Citat:
Den mediala uppståndelsen har troligen gjort att någon beställt en intern utredning. Alla involverade lär ha fått uttala sig. (Detta har kallats ett PM).
Detta PM har troligen läckt till media och det är därifrån P1 och metro får sina exakta tider ifrån.

Den tanken slog mig också.

Citat:
Antagligen är anmälan i huvudsak baserad på AAs retorik och bådas irritation och oro för std.
Anmälan skiljer sig troligen en hel del från det som Polis B nystar fram. I förhöret är det fakta som gäller och AA är inte närvarande. Jag gissar att Polis B har lyckats dra ur SW ett ganska korrekt händelseförlopp. (SW verkar inte vara någon intellektuell jätte utan mer en känslomänniska).

Det mest flagranta felet står MHK för som inte väntar in förhöret. 100 minuter kan inte ha spelat någon roll när kvinnorna har väntat i flera dagar med att gå till polisen.

Detta är ju intressant. Vad kan vi med säkerhet säga att MHK vet när hon slänger ut sig "synnerligen misstänkt" och bekräftar namn till media? Huruvida hon begått ett enormt fel beror helt på informationen hon fick. Om informationen var knapphänt: "Hallå MHK, Polis 2 här, vi har ett fall av två våldtäkter begådda av en utlänning på väg ut ur landet, ge oss chansen att fånga honom nu, jo det är helt solklart, jag faxar över förhören sen..." eller fick hon ta del av förhören (som hon bör) innan hon gav ordern? Vi vet att ett av förhören avslutades efter att hon stämplat "synnerligen misstänkt" på Assange.
Citat:
Det näst mest flagranta felet står MHK för som inte ser till att få förhöret skickat när det är klart, och genast upphäver anhållan.

Var det inte hon som har sexualbrott som specialitet, ocskå? Detta kastar alla hennes fall i dålig dager.

Citat:
Polis A/C gör också fel när Polis B invänder mot brottsrubriceringen med stöd av förhöret och inte uppmärksammar det för åklagaren. (Jag antar här att polisen är en mycket strikt organisation och att Polis B inte får tala med åklagaren direkt utan att det är Polis A/C som har den rollen och befogenheten).

Nu hittar jag det inte hur jag än letar, kanske hörde jag det i Medierna på P1, men var det inte så att en av poliserna skrev in i förhöret att de inte skulle rubricera detta som våldtäkt? En av poliserna har alltså tvått sina händer av hela affären, den polisen borde snacka med medierna. Varför kördes deras professionella åsikt över? Vilken polis var det?
Citera
2010-08-31, 10:08
Medlem
Här är en artikel om hur Expressen fick veta vad som hänt. Är det länkat tidigare?

http://www.resume.se/nyheter/2010/08...-ar-angerfull/
Citera
2010-08-31, 10:13
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademica
problemet är, att du selektivt väljer ut vilka inlägg du svarar på. i stort svarar du på de inlägg som handlar om dig.
Förklara i stället varför du anser att det inte handlar om en falskanmälan. Svara konkret och tydligt så att alla förstår vad du menar....

Svara inte, från det du citerar ser jag att hon fortsätter på samma bana.

Aniska, klart jag har använt ordet gentlemannamässig, men då talar jag om män som har folkvett nog att hålla upp dörren för mig när jag kommer gåendes men tvillingvagnar och matkassar, inte män som glömmer kådisen. På vilket sätt bidrar ditt förvrängda språkbruk till trådens nystande av det viktigaste rättsfallet för feminister i moderna tid? Och då menar jag feminister som mig, dvs en kvinna som anser sig vara såpass jämlik att hon tar ansvar för sina egna handlingar, och inte vill se en person fänglas på påhittade grunder oavsett om det är en man.

Citat:
Ursprungligen postat av Blablablablabla
Här är en artikel om hur Expressen fick veta vad som hänt. Är det länkat tidigare?

Edit: Fel av mig, detta är en ny artikel.
Senast redigerad av Kattafanken 2010-08-31 kl. 10:18.
Citera
2010-08-31, 10:14
Medlem
flashyourightbacks avatar
Citat:

Mycket intressant. De säger att fotografen Stefan Söderström fick tipset ... men ifrån vem? Och så måste jag säga att jag tror stenhårt på att det är flashbacks detektivarbete som gör att expressen för första gången känner sig tvungna att förklara sig hur de fått ett tips.
Citera
2010-08-31, 10:15
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:

Bra, skulle precis lägga in den.

Det viktiga är att vi får tidpunkten för själva tipset:
19.52 fredag kväll.
"Nu kan Resume.se avslöja hur det egentligen gick till, och att det var tidningens frilansjournalist Stefan Söderström som först fick tipset.

När Resume.se ringer Söderström säger han:

– Det stämmer att jag var den första som fick ett tips, via sms klockan 19.52 på fredagskvällen, om att Wikileaks-grundaren Julian Assange var anhållen misstänkt för våldtäkt och att det handlade om två kvinnor."
Citera
2010-08-31, 10:16
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Men du vet väl att jag är bekant med AA? Det är väl en agenda god som ngn.
Okey, säg då till din väninna, att hon kryper ur sin håla, lägger korten på bordet och förklarar vad det var som hände. Och hur det kunde bli så här..
That´s what friendsw are for......
Citera
2010-08-31, 10:16
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashyourightback
Mycket intressant. De säger att fotografen Stefan Söderström fick tipset ... men ifrån vem? Och så måste jag säga att jag tror stenhårt på att det är flashbacks detektivarbete som gör att expressen för första gången känner sig tvungna att förklara sig hur de fått ett tips.

Edit:

Ja, eller så hänger alla Resumés reportrar här och vill ta reda på vad som här hänt!
Senast redigerad av Kattafanken 2010-08-31 kl. 10:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in