Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-01, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Ja, sannolikt att bli våldtagen.
Men det är inte långt ifrån.

Om dessa två är de två värsta sakerna man kan utsättas för, så kommer nästa grej på plats 945 med ingenting i mellan.

Av det följer att det är en grannlaga uppgift att utreda dessa fall. Varför vill då Flashback hänga ut de tre?
Citera
2010-09-01, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Stämmer detta? Har inte Assange hörts ännu?

Någon som vet klara besked?

Jag vet! Han förhördes i måndags för två dagar sedan men då bara det som handlade om ofredande. Misstänks han nu för våldtäkt måste han förhöras om det också. Därför ska han tydligen gripas och anhållas också.
Citera
2010-09-01, 13:11
Medlem
fulnicks avatar
AFTONBLADET PLUS

Citera
Medlem
Batikhäxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashyourightback
Fy satan vad otäckt det låter. Finns det något värre än att vara anklagad för att ha utfört en våldtäkt?

Ja det finns mycket i världen som är värre. Det kommer du att lära dig när du växer upp och blir mogen som människa.

Kram,
Lillemor
Citera
Medlem
Pentiums avatar
Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7707592.ab

Det är inte ofta jag läser Aftonbladet med sådant tillfredsställelse: "förundersökningen mot Julian Assange om våldtäkt återupptas. Dessutom utvidgas fallet som rubricerats som ofredande till att avse sexuellt tvång och sexuellt ofredande"

Svensk feminism är inte att leka med och det får nu den skägglösa änglalike världsräddaren Assange "the babyface" bittert erfara. Givetvis kan inte detta vara hans första fall av tvång mot kvinnor. Han har helt enkelt missförstått den svenska frigjordheten och visat sina hemligare sidor hemma hos kvinnorna, varmed hans öde är beseglat.

"Enligt Borgström är det enda logiska nu att Assange förhörs om våldtäktsanklagelserna och även delges misstanke om våldtäkt" Härdigt!

Jag ville bara hälsa mina belackare här på FB och tala om för dem att de är naiva torskar. Tack för mig! Jag återkommer när rättegången har börjat...

P.S. Det hade varit en skam för Sverige att ge denne lille judas uppehållstillstånd i landet. Nu kan han säga adjö till detta, oavsett hur rättegången slutar.
Citera
2010-09-01, 13:13
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:

han har hörts om ofredandet, hördes i måndags, men då var han ju inte misstänkt för våldtäkt. så våldtäkt har han inte hörts om.
Citera
2010-09-01, 13:13
Medlem
Callass avatar
Citat:

Jo, Assange har hörts. Häromdagen.

Förvirrande, med alla turer. Silbersky menar kanske att JA inte har hörts om annat än ofredande?
Citera
2010-09-01, 13:14
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det är så det skall gå till i brottmål oavsett art - ärendet skall utredas så att man har tillräckliga underlag för att fatta beslut endera om att lägga ner åtalet eller åtala - och om man skall åtala så för vilket brott osv..

Tycker du att det är konstigt eller fel?

Utredde man inte anmälningarna så skulle man aldrig kunna vare sig fria eller fälla någon.

Som jag uppfattar saken måste åklagaren vara övertygad om att redan tillgängligt underlag räcker för en häktning för att denne ska få anhålla någon. Att denne tror att senare tillkommen utredning kan ge grund för häktning bör inte räcka. Om jag fattar saken rätt har Göteborgsåklagaren inte anhållit JA, så redan det är ett tecken på att underlaget är tunt och att jouråklagarens beslut var felaktigt.

Någon mer kunnig kanske kan utreda saken.
Citera
Medlem
fulnicks avatar
AFTONBLADET PLUS 2

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentium

Svensk feminism är inte att leka med och det får nu den skägglösa änglalike världsräddaren Assange "the babyface" bittert erfara. Givetvis kan inte detta vara hans första fall av tvång mot kvinnor. Han har helt enkelt missförstått den svenska frigjordheten och visat sina hemligare sidor hemma hos kvinnorna, varmed hans öde är beseglat.

Slutsats: CIA borde värva svenska feminister!
Citera
2010-09-01, 13:15
Medlem
flashyourightbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Men det vet alla mkt väl. - Flashback har inte så mkt tålamod va´? Utredningen ska ooffentliggöras långt innan det avgjorts hur den ska användas...?

Men flashback speglar mycket väl den allmänna upprördheten över att en åklagare säger våldtäkt samtidigt som en polis säger Nej inte alls .... dagen efter säger en annan åklagare Icke Våldtäkt ..... 4 dagar senare säger ytterligare en åklagare att nu skall han åtalas för våldtäkt .... och de har inte ens hört Julian Assange?

Finns det ett bättre sätt att förstöra ALL TROVÄRDIGHET? I ett mål utan fysiska bevis är man beroende av TROVÄRDIGHET.

Det gagnar ingen att de på detta vis förstör bevisvärde..... fattar de ingenting på åklagaremyndigheten vad som händer med alla män som INTE är våldtäktsmän MEN som åtalas .... åklagare Marianne Ny tycks tycka att fälla ALLA män som våldtäkts män är viktigare än att fria de får bland våldtäktsanklagade männen som EJ begått brottet
Citera
2010-09-01, 13:15
Medlem
Beklagar om jag upprepar något som någon annan skrivit, men han är alltså misstänkt för våldtäkt på SW och för ofredande på AA? Stämmer det?

Det blir bara mer och mer osannolikt. Varför skulle han sätta sin karriär, sitt rykte på spel för att på bara några få dagar våldta en kvinna och ofreda en annan? Någonting är väldigt skumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in