Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-03, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Vete tusan faktiskt. Är tämligen övertygad om att Borgström "friserat" deras historier så att det skall räcka till åtal.
I så fall skulle de inte höras igen. Om de ljög skulle de göra väl det bättre. De berättar en knölig historia som är svårvärderad/svårrubricerad.
Citera
2010-09-03, 18:37
Medlem
nimzos avatar
Petra Ornstein är mycket riktigt dotter till Internationelle Mästaren i Schack Axel Ornstein, och tillhör Svenska eliten i schack på damsidan.
Citera
2010-09-03, 18:43
Medlem
Litargias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Det är en vecka mellan kräftskivan och publiceringen

Och publiceringen kom sig av anmälan som blev till när de två offren gick till polisen tillsammans. Du vänder på tidpunkterna hej vilt.

Nej du har missuppfattat . Inlägget handlade om AA's förmodade reaktion när hon dagen efter kräftskivan i Expressen läser att JA varit ute med en annan kvinna. https://www.flashback.org/sp25242844

Men hur som helst var det inte det som var poängen.....
Citera
2010-09-03, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
I så fall skulle de inte höras igen. Om de ljög skulle de göra väl det bättre. De berättar en knölig historia som är svårvärderad/svårrubricerad.

Vad menar du egentligen med knölig historia? Som brottsoffer borde man berätta det som hänt och inget annat. Varför göra det lättare för polisen att feltolka om man inte har en agenda?
Citera
2010-09-03, 18:46
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokarev
Det är inte tillåtet att nuppa offentligt (biograf, tåg, spårvagn etc), det kallas väl förargelseväckande beteende - i det här fallet hade båda dömts till böter (TROR jag, vem vet i sverige blir det väl ömsesidig våldtäkt)

Jag fastnade lite för det där med ömsesidig våldtäkt.

Det borde ju faktiskt kunna vara möjligt att båda parter gör sig skyldiga till våldtäkt inom ett och samma samlag.

Om den ena kan anmäla för brist på lyhördhet och kroppsvätskor på fel ställe så... kan väl den andre?
Kvinnor kan ju också producera sekret och sånt som kladdar, lär ju t.o.m finnas kvinnor som får "fontän-orgasmer". Det kanske inte alltid är så kul för mannen ifråga och då kan ju han anmäla kvinnan för det.

Efter sex kan nog båda hitta något de varit mindre nöjda med, iaf om de får fundera i några dagar och fråga runt lite bland folk. Om JA bara får snacka ihop sig med några av Ardins och Wiléns andra sexpartners så ska de nog kunna komma på någonting.
Citera
2010-09-03, 18:51
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Kvinnor kan ju också producera sekret och sånt som kladdar, lär ju t.o.m finnas kvinnor som får "fontän-orgasmer". Det kanske inte alltid är så kul för mannen ifråga och då kan ju han anmäla kvinnan för det.

Efter sex kan nog båda hitta något de varit mindre nöjda med, iaf om de får fundera i några dagar och fråga runt lite bland folk. Om JA bara får snacka ihop sig med några av Ardins och Wiléns andra sexpartners så ska de nog kunna komma på någonting.

Assange bör väl helt enkelt anmäla t ex Anna Ardin för att hon kladdat ned honom med en fontänorgasm, oavsett om detta skett eller ej -- ord står mot ord, liksom i den nu existerande anmälan.

Att bli utsatt för en fontänorgasm är tveklöst jämförbart med en våldtäkt. Äckligt, pubertalt och inte särskilt respektfullt. Anmäl!

- F.G

PS det hela stupar nog när Anna Ardin vittnar inför rätten att hon aldrig haft en orgasm, vilket nämndemännen utifrån hennes beteende finner mycket troligt. Målet avskrivs.
Citera
2010-09-03, 19:01
Medlem
flashyourightbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Jag har flera gånger tänkt att den nya våldtäktsanklagelsen är ett taktiskt drag. Och går man in med inställningen åtal om våldtäkt har man säkerligen större chans att slutligen få till en dom för ofredande än om utångsläget är åtal för ofredande.

Typ som när en förhandlande marknadsförsäljare ger ett hutlöst överpris för att försäkra sig om att det slutgiltiga priset inte hamnar för lågt.

Det där är intressant att notera. Vore kul om vi fick lite kunnigt åklagar folk att kommentera detta om det kan föreligga så eller ej ...
Citera
2010-09-03, 19:02
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copoo
Vad menar du egentligen med knölig historia? Som brottsoffer borde man berätta det som hänt och inget annat. Varför göra det lättare för polisen att feltolka om man inte har en agenda?

Jag tror kvinnorna menar att om Assange hade nöjt sig med en av dem och inte förlorat intresset utan fortsatt visa intresse efter sex - så skulle han aldrig anmälts.
Citera
2010-09-03, 19:08
Medlem
I am still confused that a vegetarian can arrange a cray-fish party?? It is really contradictory! So one interpretation is that AA sacrificed the cray-fishes in order to trap JA in the honey-nest with the help of Swedish snaps.
Citera
2010-09-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Gissning:

"Han gick med på att bara ha sex med kondom. Och så vaknade jag på morgonen av han började ha sex med mig. Och så märkte jag efter ett tag att han inte hade någon kondom. Är inte det våldtäkt?"

SW:
Alltså jag var ju lite sugen så där på morgonen men var lite trött.
Kände honom mot mig och blev otroligt upphetsad så vi gjorde det.
Men efteråt såg jag att han inte hade kondom och då ville jag inte... eller jag menar att jag ville när jag trodde att han hade kondom för då var jag kåt men sedan efteråt hade jag inte velat om jag visste att han inte hade kondom.
Det måste väl vara våldtäkt för jag ville ju egentligen inte fast än jag gjorde det och njöt men det hade jag inte gjort om jag vetat!

FL:
Öhhh, va? Inget skydd? Jaa för fasen, våldtäkt!
Citera
2010-09-03, 19:10
Medlem
Citat:
Jag fastnade lite för det där med ömsesidig våldtäkt.

Det borde ju faktiskt kunna vara möjligt att båda parter gör sig skyldiga till våldtäkt inom ett och samma samlag.

Om den ena kan anmäla för brist på lyhördhet och kroppsvätskor på fel ställe så... kan väl den andre?

Jag tänkte lite på implikationerna också, dock inte så långt
Citera
2010-09-03, 19:10
Medlem
Citat:
Ja, jag brukar egentligen inte vilja skriva om sånt där. Men tråden är ju full av spekulationer om "ofräscha saker" som män kan åstadkomma.

Och jag tycker faktiskt att det ligger någonting i det där med "ömsesidiga våldtäkter" - om man nu ändå ska börja ta så lättvindigt på begreppet våldtäkt som dessa vendetta-feminister tydligen kräver.

Anna Ardin, feminist-terroristens målsättning är att tysta Assange till efter valet. Assange har med största sannolikhet fått en hel drös injektioner till Wikileaks som skulle ge Socialdemokratin ett väljar antal kring 15% om de publicerades. Så nog har Annar Ardin allt uppsåt att anmäla Assange.
Men som en vis man sade, låt valet hållas, problemen kan lösas efteråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in