Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-02-07, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Det får du naturligtvis tycka. Men det är ett förenklat sätt att se på verkligheten.

Verkligheten är att JA och hans advokater nu utnyttjar det legala systemet till bristningsgränsen precis som de målsägande, Borgström och Ny utnyttjar samma system för sin egen räkning.

Dina antaganden om JA bygger på anmälarnas uppgifter. JA tillbakavisar dem.

Vet du mer om detta fall än alla andra så får du gärna lägga fram fakta.

Tjaba....
Är du på plats?
Citera
2011-02-07, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Alltså ursäkta men jag är vare sig Assange- eller Lambertskramare.

Assange försöker bara förhala utlämningen genom att prata skit.
Tja, om JAG hade möjlighet att SLIPPA åka på förhör och ev. rättegång i främmande land så skulle jag gärna slippa. Skulle inte du?
Citera
2011-02-07, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Yippi. Good news. Hon o Alhelm får stå för sunda förnunftet i Sverige. Ny är rent ut sagt skit, ja ondskefull, att offra en oskyldig man, som blev jagad av två sexjägare, för att tillfredsställa en radical feministisk agenda.
Tyvärr så har vi ett antal liknade åklagare, Ny är en, Ulrika Rogland, Pia Åsberg och Ingela Svensson några andra
Citera
2011-02-07, 18:47
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Jamenvafan. Att hålla på och gapa om att han kommer att bli skickad till USA bara för att
vi skickade två personer till Egypten är ju hysteriskt.

Säg det till de två som skickades till Egypten.

Undrar om de håller med dig.
Citera
2011-02-07, 18:48
Bannlyst
jaja, så stänger AB kommentarerna så att det inte slinker ut för mkt som de inte gillar.
Citera
2011-02-07, 18:48
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Kruxet är att det går rätt bra för Sverige och det finns ju risk för att det går mindre bra internationellt om den här gaphalsen får hållas.

Om Marianne Ny får hållas, menar du nog.

Citat:
Förklara gärna varför den här fånens misslyckade "sexliv" gör det legitimt att basunera ut över hela världen att vi är ett dåligt land.

Varför i helvete skulle Assange bry sig om Sverige? Om Turkmenistan (ett fantastiskt land för övrigt) försökte få dig häktad för våldtäkt därför att du råkade olla en staty av Nijazov, vad hade du sagt om landet?
Citera
2011-02-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelodion
Om MNy

Federica Cocco federicacocco Robertson QC: Ms. Ny said she was authorised to pursue a EAW and called herself the 'director of public prosecution'

Federica Cocco federicacocco So Ny said she was entitled to issue the EAW because she covered a role that actually is not legitimate

federicacocco Robertson QC: Arrest warrant needs to be issued by an authorised official
So Ny said she was entitled to issue the EAW because she covered a role that actually is not legitimate

Förstår jag inte. Varför illegitim?
Citera
2011-02-07, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ståltomten
Jo, de är ganska fyndiga.

Jag antar att de egentligen inte vill gå till frontalangrepp fullt ut i sakfrågor runt fallet, när de har på fötterna när det gäller formalia. Men jag undrar ändå varför de inte trycker mer på tidslinjen i Sofias berättelse.

Jfr https://www.flashback.org/sp28665831 (Vid vilket klockslag gick dom och la sig? Jag är tyvärr för lat att kolla i häktningspromemorian)

Det är väl förresten inte så konstigt om Assange har erektionsproblem ibland om han håller på så här, dag ut och dag in...
4 samlag plus ett långt förspel inom loppet av några timmar är väl mer än godkänt.
Citera
2011-02-07, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Hurtig får inte ta kopior på textmeddelande som Wilén ska ha skickat där hon beskrivit sig som halvsovande. Eller halvvaken, som alternativ tolkning.

( Sid 46 i skeletondokument )
Fast i FUPen säger en vännina till Wilén att hon var halvvaken. Det står där svart på vitt, med SMSen blir det än tydligare.
Citera
2011-02-07, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksanterinkatu
-- Om EAWn är av Typ 1 (lagföring) så får den inte användas för att inhämta misstänkta till förhör.

-- Men om EAWn är av typ 2 (straffverkställighet) så är Marianne Ny inte behörig att utfärda den; det är Rikspolisstyrelsen som skall göra det.

Really nice!

Schack matt?!
Citera
2011-02-07, 18:56
Medlem
Kaptenknoges avatar
Citat:

Jag skiter faktiskt fullständigt om det är våldtäkt eller inte våldtäkt.

Kruxet är att det går rätt bra för Sverige och det finns ju risk för att det går mindre bra
internationellt om den här gaphalsen får hållas.

Förklara gärna varför den här fånens misslyckade "sexliv" gör det legitimt att basunera ut över hela världen att vi är ett dåligt land.

Som jag ser det är det Svenskar som basunerar ut att Sverige är ett dåligt land juridiskt..
Citera
2011-02-07, 18:57
Bannlyst
Förresten!
Finns det bevis på att han har våldtagit två svenska tjejer?
Hur ställer sej regeringen åt detta? Är dom USA's Bitch?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in