Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-02-07, 18:24
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Så du menar att vi offra fler oskyldiga för att "stå bakom vårt land", du kanske kan tänka dig att krypa in några år?

Jag tycker han ska åka hit och förklara sig. Varför skulle han bli dömd om han inte gjort något?

Den här mediecirkusen är ett jäkla spektakel och väldigt dålig reklam för oss.
Kolla bara på Skynews.

Igen, hans försvar lägger upp saken på ett fittigt (och osakligt) sätt som är dåligt för oss.
Det är min åsikt.
Citera
2011-02-07, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Jag tycker han ska åka hit och förklara sig. Varför skulle han bli dömd om han inte gjort något?

Den här mediecirkusen är ett jäkla spektakel och väldigt dålig reklam för oss.
Kolla bara på Skynews.

Igen, hans försvar lägger upp saken på ett fittigt (och osakligt) sätt som är dåligt för oss.
Det är min åsikt.
Varför han skulle bli dömd för något han inte gjort?.... Under vilken sten bor du?
Du kan ju fråga advokat Peter Haglund som fick en oskyldig friad i HD i Dec -10. Killen var oskyldigt anklagad av sitt styvbarn och åkte på sex år om jag inte minns fel? Förre JK Göran Lambertz har en forskningsrapport som togs fram 05-06, den visar sitt tydliga språk när det gäller sexbrottsmål.
Citera
2011-02-07, 18:33
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Jag försvarar inte Assange, jag tycker det dock är mycket bra att hans fall kommer upp, det kanske är du som borde läsa på? Att advokaterna säger som de gör kanske kan bero på att vi har brister i Sverige? har du funderat på det?

Jamenvafan. Att hålla på och gapa om att han kommer att bli skickad till USA bara för att
vi skickade två personer till Egypten är ju hysteriskt.

Det var den enda anlednigen han kunde komma på.
Och därför kan vi läsa i alla tidningar att kommer man hit kan man bli torterad.
Det är ju inte klokt.

Han har ju hållit på i månader snart med att proklamera ut att i Sverige får man inte en rättvis rättegång. Jaha. Tycker vi det, vi som brukar hålla till i krim-delen, annars? Eller gäller det bara Assange?

Näru. Så här ska han inte få hålla på.
Citera
2011-02-07, 18:33
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
På TV4-nyheterna nyss berättade de om rättegången. Enligt dem hade åklagarens ombud i domstolen sagt att JA skulle föras till Sverige inte bara för att förhöras utan också för att ställas inför rätta i Sverige.

Man kan ju undra om detta är avtalat med MN. MN har kanske insett sina misstag och försöker rädda vad som räddas kan, men JAs advokater är nog mer slipade än så. MNs räddningsaktion kan ju inte gälla retroaktivt.
Citera
2011-02-07, 18:34
Medlem
logitas avatar
Lade märke till följande i Aftonbladets artikel:

Citat:
Ursprungligen postat av aftonbladet
Brott mot mänskliga rättigheter har enligt försvaret även skett genom att Claes Borgström, som representerar en av kvinnorna i utredningen, har uttalat sig negativt i media om Julian Assange som person och därmed kan sägas försöka sänka hans trovärdighet inför ett eventuellt åtal.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8528260.ab

Har en av anmälarna till slut sagt ifrån sig Borgströms "hjälp" ?
Citera
2011-02-07, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av logita

Hon kanske har fattat vilken flöjt han är..
Citera
2011-02-07, 18:38
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av logita

Knappast troligt, tror att båda fladderfittorna har 110% tilltro till Borgströms tjänster
Citera
2011-02-07, 18:38
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Varför han skulle bli dömd för något han inte gjort?.... Under vilken sten bor du?
Du kan ju fråga advokat Peter Haglund som fick en oskyldig friad i HD i Dec -10. Killen var oskyldigt anklagad av sitt styvbarn och åkte på sex år om jag inte minns fel? Förre JK Göran Lambertz har en forskningsrapport som togs fram 05-06, den visar sitt tydliga språk när det gäller sexbrottsmål.

Alltså ursäkta men jag är vare sig Assange- eller Lambertskramare.

Assange försöker bara förhala utlämningen genom att prata skit.
Citera
2011-02-07, 18:41
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Jamenvafan. Att hålla på och gapa om att han kommer att bli skickad till USA bara för att
vi skickade två personer till Egypten är ju hysteriskt.

Det var den enda anlednigen han kunde komma på.
Och därför kan vi läsa i alla tidningar att kommer man hit kan man bli torterad.
Det är ju inte klokt.

Han har ju hållit på i månader snart med att proklamera ut att i Sverige får man inte en rättvis rättegång. Jaha. Tycker vi det, vi som brukar hålla till i krim-delen, annars? Eller gäller det bara Assange?

Näru. Så här ska han inte få hålla på.
Det får du naturligtvis tycka. Men det är ett förenklat sätt att se på verkligheten.

Verkligheten är att JA och hans advokater nu utnyttjar det legala systemet till bristningsgränsen precis som de målsägande, Borgström och Ny utnyttjar samma system för sin egen räkning.

Dina antaganden om JA bygger på anmälarnas uppgifter. JA tillbakavisar dem.

Vet du mer om detta fall än alla andra så får du gärna lägga fram fakta.
Citera
2011-02-07, 18:42
Bannlyst
Citat:
Alltså ursäkta men jag är vare sig Assange- eller Lambertskramare.

Assange försöker bara förhala utlämningen genom att prata skit.
Jag är absolut ingen Assangekramare, däremot så kramar jag gärna de som inte vill att oskyldiga ska dömas. Kan hålla med dig att det där med utlämningshot mm är ett strategi, focus från försvaret är ju ändå att man anser att han inte får en rättvis rättgång och att åklagaren gjort en hel del fel.
Citera
2011-02-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksanterinkatu
Britta S-W skall också vittna; se nya Skeleton.

Yippi. Good news. Hon o Alhelm får stå för sunda förnunftet i Sverige. Ny är rent ut sagt skit, ja ondskefull, att offra en oskyldig man, som blev jagad av två sexjägare, för att tillfredsställa en radical feministisk agenda.
Citera
2011-02-07, 18:44
Medlem
the saints avatar
Citat:

Om jag säger Tomas Quick, går det upp ett ljus kanske?

Och, vem var det nu som lyckades så väl med den juridiska hjälpen till Quick? Vad var det nu han hette igen.........javisst, nu kom jag på det, Claes Borgström var det. Låter namnet bekant? Är han kanske inblandad i den här affären också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in