Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-07-14, 07:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollenblau
Tydliggörande artikel i dagens DN, ej (ännu) på nätet. Dr Lottie Hellström och Södersjukhusets akutmottagning för våldtagna kvinnor kritiseras mycket hårt för fejkade intyg om övergreppskador. Kvinnor där Hellström funnit sprickor i underlivet vilket enl Hellström kan ha uppstått vid en våldsam vaginal penetration hade inga sådan när kompetent rättsläkare undersökte kvinnorna. Mannen blev först häktat pga Hellströms intyg men frisläppt av den kvinnliga rättsläkarens intyg. Den läkaren fann inga övergreppskador alls.

Rättsläkaren Martina Olsson Frisk är mycket kritisk till de intyg som hon har sett från Hellström och menar att hon inte skiljer på objektiva skador och patientens beskrivning av sina känslor. "De intyg jag sett från SöS har varit katastrofala".

Ett stort antal intyg finns från SöS där sprickor beskrivs i underlivet. Detta är mycket anmärkningsvärt då flera rättsläkare menar att sexövergrepp sällan leder till fysiska skador.

Hellström har gjort hela sin karriär på detta område och är en del av det feministiska nätverket. Hon figurerar även i våldtäcktsanmälan av Säpo-livvakten som friades. Den utredningen är JO-anmäld.

Var det därför SW slussades från Danderyd till SöS? I hopp om att hitta en spricka? Nu har inte något intyg, mig veterligen, kommit ang SW men dyker ett sådant upp så är ovanstående av relevans. Att inte kunna särskilja en kvinnas upplevelse av känslor och objektiva fynd/händelser tycks vara ett centralt återkommande karakteristikum inom extremfeminismen
Det jag tycker är konstigt med SW:s sjukhusbesök och hennes besök på polisstationen är att hon uppgav att hon trodde att hon med polisbesöket kunde tvinga JA till ett HIV-test. Efter sjukhusbesöket borde hon ha varit informerad om att det inte är så det görs.

Varför fick hon inte upplysningar från sjukhuset om vad som gällde? Har de felinformerat henne för att få henne att gå till polisen?

En viktig del i att ha en speciell enhet för våldtagna kvinnor är att de ska upplysas om sina rättigheter och hur de kan gå vidare. Det har sjukhuset uppenbarligen misslyckats med i det här fallet.

AA måste också ha vetat och ha lurat SW.
Citera
2011-07-14, 08:03
Medlem
Präriebranden börjar ta sig:

http://www.newsmill.se/artikel/2011/...e-ska-utl-mnas
Citera
2011-07-14, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanceBaby
Nedan är pk's info om AA kondomen.

Här sägs alltså att det finns mDNA från två personer och att en av dem är en man. Mig veterligen går det inte att bestämma kön ifrån mDNA och jag tror även det behandlats tidigare i tråden. Kan det vara så att hela historien med mDNA är fel? Det finns DNA från två personer på kondomen och det är därför som Montgomery tjatar om att man måste få JA utlämnad. Tror även Hurtig i ett tidigt stadium konstaterat att man är ute efter JA's DNA. Man skulle därmed kunna knyta JA till just den kondomen som åklagaren (och AA) hävdar är medvetet förstörd. Det handlar väl även om AA's trovärdighet nu när många säger att hon ljugit ihop hela kondom historien.

Kan någon förklara varför inte brittisk polis inte vill bistå med JA's DNA? Vad kan de ha för baktanke med detta?

Det är ordning och reda på juridiken i UK. Sannolikt behövs både en formell begäran från en åklagare eller domare i Sverige och ett beslut från en domare i UK för att DNA från ngn person ska överlämnas till Sverige.
Citera
2011-07-14, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
I en rättsstat skulle Julle inte ens blivit misstänkt, än mindre anhållen utan underlag, hans namn utbasunerat till pressen, inte förhörd på 5 veckor och slutligen jagad av Interpol med en Red Notice, sådana för riktigt grova brottslingar, satt i fängelse, husarrest, fotboja, anmälningsplikt varje dag och curfew.

Men nu är Sverige ingen rättsstat och allt kan hända i ett land som inte har rättssäkerhet som rättesnöre. Läs på www.swedenversusassange.com

Där finns allt du behöver veta om fallet och Sverige, dess domstolar, åklagare, politisk inblandning m.m

Ja, enligt min mening riskerar tyvärr detta rättsfall och denna osunda rättsprocess att kasta en mörk skugga över Sverige som rättsstat och att skada den svenska feminismen.
Citera
2011-07-14, 08:42
Medlem
skarlockholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollenblau
Tydliggörande artikel i dagens DN, ej (ännu) på nätet. Dr Lottie Hellström och Södersjukhusets akutmottagning för våldtagna kvinnor kritiseras mycket hårt för fejkade intyg om övergreppskador. Kvinnor där Hellström funnit sprickor i underlivet vilket enl Hellström kan ha uppstått vid en våldsam vaginal penetration hade inga sådan när kompetent rättsläkare undersökte kvinnorna. Mannen blev först häktat pga Hellströms intyg men frisläppt av den kvinnliga rättsläkarens intyg. Den läkaren fann inga övergreppskador alls.

Rättsläkaren Martina Olsson Frisk är mycket kritisk till de intyg som hon har sett från Hellström och menar att hon inte skiljer på objektiva skador och patientens beskrivning av sina känslor. "De intyg jag sett från SöS har varit katastrofala".

Ett stort antal intyg finns från SöS där sprickor beskrivs i underlivet. Detta är mycket anmärkningsvärt då flera rättsläkare menar att sexövergrepp sällan leder till fysiska skador.

Hellström har gjort hela sin karriär på detta område och är en del av det feministiska nätverket. Hon figurerar även i våldtäcktsanmälan av Säpo-livvakten som friades. Den utredningen är JO-anmäld.

Var det därför SW slussades från Danderyd till SöS? I hopp om att hitta en spricka? Nu har inte något intyg, mig veterligen, kommit ang SW men dyker ett sådant upp så är ovanstående av relevans. Att inte kunna särskilja en kvinnas upplevelse av känslor och objektiva fynd/händelser tycks vara ett centralt återkommande karakteristikum inom extremfeminismen

Jag sitter med namn på ett antal falska intygsgivare, en del av dem uttalat feministiska, andra pengakåta läkare och andra. I dagarna anmälde t ex en läkare en pappa till socialtjänsten. Läkaren har aldrig träffat varken den pappa eller det barn anmälan handlade om. Det var ett rent beställningsjobb för pengar iscensatt av en extrem advokat.

Ett exempel: http://www.dn.se/sthlm/filmer-inspir...r-om-overgrepp
Senast redigerad av skarlockholmes 2011-07-14 kl. 08:56.
Citera
2011-07-14, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Italienaren
http://www.expressen.se/ledare/1.236...sstat#comments

mera assange

Ojdå! En ledarskribent i en stor kvällstidning som kritiserar polisens agerande, Bodström m.fl. i Assange-affären. Är svenska massmedia på väg att ändra hållning?
Citera
2011-07-14, 09:00
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SundaSofia
Ojdå! En ledarskribent i en stor kvällstidning som kritiserar polisens agerande, Bodström m.fl. i Assange-affären. Är svenska massmedia på väg att ändra hållning?

Ledaren är från den 11 mars. Skrevs i samband med att Niklas Svensson "avslöjade" Irmeli Krans spydigheter om Assange på Facebook.
http://www.expressen.se/ledare/1.236...sstat#comments

"Polisen måste reda ut den här soppan", slutar Johannes Forsbergs ledare. Och jag har för mig att det sen gjordes en internutredning om Krans, som friade henne. Elller...? Däremot finns det ingen kritik mot Åklagarmyndigheten och Marianne Ny i artikeln.
Citera
2011-07-14, 09:25
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Det vore ytterst olyckligt om våldtäktsmannens hänsynslösa förhalningstaktik skulle löna sig, men brittiska domstolar lär ju tyvärr ta mindre hänsyn till genusasspeter än svenska. I grunden är det BO, d.v.s. AA som deffinierar vad som är våldtäkt, och då spelar det ingen som helst roll om gubbslemmet haft erektioner i sömnen eller inte.

Välkommen till tråden. Ser att Du går ut hårt och kallar Assange för våldtäktsman i första inlägget. De flesta som skriver här har kommit till slutsatsen att Assange inte är våldtäktsman. Det bygger främst på vad vi läst i Häktningspromemorian. Varken AA eller SW säger nej till sex. Inget våld förekommer. Om man utgår från att båda kvinnorna är självständiga subjekt med mål i mun, och inga våp, så blir slutsatsen att ingen våldtäkt inträffat. Eller hur?

Du skriver att det är brottsoffret Anna Ardin som definierar vad som är våldtäkt. Att målsägare, och inte lagstiftningen, definierar vad som är våldtäkt låter som en livsfarlig princip för en rättstat. Dessutom finns det ju ingen våldtäktsanklagelse i fallet Ardin. Och Anna uttalade sig i Aftonbladet att inget våld förekommit, dagen efter efterlysningen av Assange. Läs gärna Häktningspromemorian, inklusive förhören med Anna Ardin och Sofia Wilen, om Du vill bli tagen på allvar.
Citera
2011-07-14, 09:33
Medlem
HerrPs avatar
Jag är på ett sätt glad att det här hänt (sorry JA), eftersom jag inte fått upp ögonen för vårt korrupta system på samma sätt annars, eller den hysteriska feminist propagandan som bedrivs i landet.

Just Genushexans inlägg säger det mesta.
Citera
2011-07-14, 10:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Jag är på ett sätt glad att det här hänt (sorry JA), eftersom jag inte fått upp ögonen för vårt korrupta system på samma sätt annars, eller den hysteriska feminist propagandan som bedrivs i landet.

Just Genushexans inlägg säger det mesta.
Man ska nog ta Genushexans inlägg som ironi tror jag.
Citera
2011-07-14, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanceBaby
Men vet vi hur det ligger till med DNA på kondomen? Vi har väl bara publicistklubbens ord om att det bara skulle finnas mDNA på kondomen. MN kanske har ett ess i rockärmen? Informationen att det inte skulle finnas någon cellkärne DNA kanske är planterad. flashback979 framhärdar ju att all info från pk har varit planterad.

Var har jag sagt det?

Jag har ställt mig tvivlande till PK's uppgifter att AA ville dra tillbaka sin anmälan, när hon genast gav polisen en uppdiktad historia och sedan glatt började pladdra till expressen o aftonhoran att JA hade förvriden kvinnosyn och inte kunde ta ett nej, innan hon blev avslöljad här på FB.

Kondomdiskussionen har jag inte deltagit i då jag inte har de kunskaper som krävs.
Senast redigerad av flashback979 2011-07-14 kl. 10:13.
Citera
2011-07-14, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av logita
Ett råd: använd stavningskontroll ...

genushäxan låter som ren ironi, typ @realbernardin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto