Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-07-27, 17:22
Medlem
skarlockholmess avatar
'Våldtäktsoffret' Anna Ardins kvinnliga feministkompisar i SSU har ju varit inne på att slakta män. Nu blev det ju delvis så:

http://genusnytt.wordpress.com/2010/...rna-forsvaras/

Citat:

'Dock tycker Amanda Tannerfalk att bilden på banderollen är olämplig och bör tas bort från SSU:s hemsida. Hon säger:

”Den skulle tas bort från hemsidan. Jag vet inte varför den är kvar. Men vi vill inte mörda alla män.”'.

@Rixstep: Tweet this to the international media.

Thx: should be Swedish Feminist Socialdemocrats ;-)
Senast redigerad av skarlockholmes 2011-07-27 kl. 17:33.
Citera
2011-07-27, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Info finns i tråden och troligtvis så hittar du också domen där.

Jag tror att han är skyldig men tycker inte att vi ska ha den diskussionen i den här tråden.

https://www.flashback.org/t1009379

Tackar. Kanske har det bäring på Assange-fallet.
Citera
2011-07-27, 18:20
Medlem
skarlockholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Tackar. Kanske har det bäring på Assange-fallet.

Det var det vi redde ut i tråden, ja.
Citera
2011-07-27, 18:22
Medlem
skarlockholmess avatar
Mer förakt från Anna Ardins socialdemokratiska feministkompisar - Makthandboken. Hur man manipulerar sig till makten, översatt till flera språk för export - skattefinansierat.

http://www.socialdemokraterna.se/Web...Makthandboken/

@Rixstep fvb International media.
Citera
2011-07-27, 19:05
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Om även AA och SWs förhör spelats in så som det bör göras hade troligen några ytterligare frågor besvarats.

Jag har alltid tyckt att SW hela berättelse håller ihop och har en mycket mera trovärdig röd tråd än AAs som är en kakafoni virriga motsägelser. Det som förvånade mig, när jag samtalade med en socialchef som deltagit i många rättegångar med kvinnovåld, var att enligt denne brukar ofta rätten tro mera på kvinnor med röriga berättelser än kvinnor som kan redogöra för händelserna i detalj.
Detta ska vara beroende på att man anser att utsatta och chockade kvinnor ofta inte kommer ihåg detaljer. Och då man kommer ihåg detaljer för bra så blir det misstänkt istället.

Jag vet inte om detta är något som är vanligt förekommande eller inte men det skulle kunna innebära att AA ses som mera trovärdig än SW vid en eventuell rättegång.

Har någon annan hört liknande förhållanden?

Har inte hört eller sett att det skulle vara så men jag har hört (och läst) att om en person håller fast vid en och samma historia hela tiden och inte ändrar något så är det ett tecken på att personen ljuger. På något sätt verkar det som en rimlig idé tycker jag (tänker dock inte bistå med något vetenskapligt underlag till detta, det vet jag inte om det finns ens). Men det kanske är det domstolarna har tagit fasta på då?

Tycker dock att det låter som en vantolkning om man tolkar det som att ett "riktigt" brottsoffer måste vara rörig. Domstolarna brukar fästa stor vikt vid om en persons berättelse "bär en prägel av att vara självupplevd" och det tycker jag att jag har sett i de rättegångar jag själv suttit med. Det måste vara mycket svårt att spela utsatt för något man inte varit. Man måste nästan vara så sjuk att man inbillar sig det hela tänker jag då.

Det här med att inte ändra sin berättelse tror jag handlar mer om att om man ljuger måste man hålla sig "nära" det man hittat på - om någon ställer en fråga runt/från en annan synvinkel så blir det förvirrande och man har ju heller ingen minnesbild att hålla sig till. En minnesbild hos någon med ett trauma kan ju vara rörig men det finns ändå en minnesbild.

Tycker dock inte att man kan säga att SW:s berättelse är alltför detaljerad så att det blir märkligt. Hon visar ju känslor i förhöret - och en osäkerhet, som jag tolkar det i alla fall.
Citera
2011-07-27, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skarlockholmes
'Våldtäktsoffret' Anna Ardins kvinnliga feministkompisar i SSU har ju varit inne på att slakta män. Nu blev det ju delvis så:

http://genusnytt.wordpress.com/2010/...rna-forsvaras/

Citat:

'Dock tycker Amanda Tannerfalk att bilden på banderollen är olämplig och bör tas bort från SSU:s hemsida. Hon säger:

”Den skulle tas bort från hemsidan. Jag vet inte varför den är kvar. Men vi vill inte mörda alla män.”'.

@Rixstep: Tweet this to the international media.

Thx: should be Swedish Feminist Socialdemocrats ;-)

Medlemskap i det där gänget borde ju resultera i indraget mödraskap direkt map. gossebarn. Hur kan socialen låta dessa mödrar behålla sina barn, när de demonstrerar för rätten att mörda dem?
Citera
2011-07-28, 00:46
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Publicistklubben
Ett förtydligande till tidigare inlägg från mig:

2 svenska statsanställda ville åka till Storbritannien i december-10 för att ta JA:s DNA och samtidigt genomföra ett förhör på plats. Det påstår en juristkälla i Sverige, dock inte Hurtig, viktigt att påpeka.

Marianne Ny dröjde med sitt svar
Efter några dagar meddelade Ny att framställan avslogs. Inga motiv angavs, såvitt jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Aleksanterinkatu
Detaljerna är värda att notera.

Det kan vara så att MN ville tänka på saken, men då borde hon efter några dagar ha kunnat formulera ett motiv för sitt beslut.

Det kan också vara så att beslutet dröjde därför att MN inväntade "synpunkter" från högre ort innan hon meddelade "sitt" beslut. I så fall är det förklarligt att hon inte gav någon motivering.

För det senare alternativet talar att det, som Tuscana påpekat, finns följande bestämmelse i Regeringssformen, 10 kap. (Internationella förhållanden):

13 § Chefen för det departement som har hand om utrikesärendena ska hållas underrättad, när en fråga som är av betydelse för förhållandet till en annan stat eller till en mellanfolklig organisation uppkommer hos en statlig myndighet. Lag (2010:1408).
https://lagen.nu/1974%3A152#K10

Mycket troligt att Marianne Ny i så fall först behövt konsultera högre ort. I första hand RÅ Anders Perklev, och desssutom Utrikesdepartementet enligt regeringsformen.

Anders Perklev och justitiedepartmentet bör ha diskuterat frågan. Möjligen kan Nils Västberg (”legal advisor” vid utlämningsärendet) också ha konsulterats.

Jag bedömer det som rätt troligt att RÅ och regeringen sagt stopp för svenskt förhör i London. Frågan är vad de tänker göra om EAW skulle underkännas i London nu, vilket nog är lika sannolikt som att den godkänns. Då lär Ny och Sverige förlora ansiktet rejält. RÅ och regeringen kan kanske behöva en syndabock i det läget?
Senast redigerad av trenterx 2011-07-28 kl. 00:49.
Citera
2011-07-28, 06:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Mycket troligt att Marianne Ny i så fall först behövt konsultera högre ort. I första hand RÅ Anders Perklev, och desssutom Utrikesdepartementet enligt regeringsformen.

Anders Perklev och justitiedepartmentet bör ha diskuterat frågan. Möjligen kan Nils Västberg (”legal advisor” vid utlämningsärendet) också ha konsulterats.

Jag bedömer det som rätt troligt att RÅ och regeringen sagt stopp för svenskt förhör i London. Frågan är vad de tänker göra om EAW skulle underkännas i London nu, vilket nog är lika sannolikt som att den godkänns. Då lär Ny och Sverige förlora ansiktet rejält. RÅ och regeringen kan kanske behöva en syndabock i det läget?
Så tror jag att det är. Misslyckas MN med utlämningen så blir hon den enda syndabocken. Se mitt inlägg för två veckor sedan:

https://www.flashback.org/sp31621170

När man tänker i de här banorna så blir det också intressant att fundera på vem som egentligen startade hela proceduren med återupptagen förundersökning.

Fick MN ärendet och beslutade själv att återuppta förundersökningen?
I så fall har hon själv satt sig i den situation hon befinner sig i.
Sedan kanske högre ort har lagt sig i och tagit från henne kontrollen över fallet.

Eller fick hon redan från början order från högre ort om att hon skulle återuppta förundersökningen?
Citera
2011-07-28, 08:06
Medlem
Pinglaklaras avatar
Hörde jag rätt Anonymus häktad av Brittiska underättelsetjänsten?

Edit. morgonnyheterna svt1 gripna av Brittisk polis på uppdrag av Amerikanska intressen med Borgströms foto i en hörnet jämte wikileaks logo??

I skuggan av stort mediefokus händer sånt som helst ska passera allmänheten obemärkt.

Anonymous ska det naturligtvis vara. Finns en tråd https://www.flashback.org/t1602997
Senast redigerad av Pinglaklara 2011-07-28 kl. 08:46.
Citera
2011-07-28, 08:17
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx

Jag ser det som uteslutet att de inte diskuterat frågorna. Ny ligger redan under luppen liksom Borgström (kan ha trott sig vinna valet) är desperata, de önskar sig nog hjälterubriker och goda referenser i historieböckerna
hellre än att bli ifrågasatta.
Senast redigerad av Pinglaklara 2011-07-28 kl. 08:21.
Citera
2011-07-28, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Hörde jag rätt Anonymus häktad av Brittiska underättelsetjänsten?
Jepp, hörde det själv på SVT innan jag pep till jobbet.

EDIT
http://www.belfasttelegraph.co.uk/ne...-16029055.html
Senast redigerad av martin79 2011-07-28 kl. 09:22.
Citera
2011-07-28, 12:20
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarlockholmes
Till Anna Ardin vill jag bara säga: om du vill ha könskrig så får du könskrig, vaf*n tror du?

Lugna Dig skarlock. Jag tycker sådana här inlägg drar ner tråden till bottennivå. Könskrig är en extremt korkad idé. I tråden finns både män och kvinnor som är besjälade av att sprida ljus över rättsfallet kring Assange. Varför skall de börja krig mot varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in