Citat:
Ursprungligen postat av BrukMur
Vad det handlar om är att Svensk media har byggt upp sin fantansivärld-hegemoni som du matas med varje dag. I denna förenklade svart vita värld fungerar endast bamseretorik och milimeterrättvisa, tyvärr det står i bjärt kontrast med verkligheten och tyvärr har dessa medier ganska stor genomslagskraft. Svenskar i gemen (de flesta som du sa) suger okritiskt åt sig som svampar för att kunna tycka som gruppen eftersom vi generellt saknar naturlig skolning i egna tankar (eftersom samhället är för homogent för att tillåta för stora utsvävningar i tyckanden och göranden så tycker det är obehagligt när någon går för långt utanför), vi behöver antigen alkohol eller flashback för att våga uttrycka oss själva, om vi ens har några riktiga egna tankar kvar.
Således, handlar det om att JA, den stora stygga vargen, försökte hijacka tidningarnas nya brummelisa Pussy Riot, och kallar han för psykopat (typ det värsta man kan vara i Sverige). Imorgon kommer de säkert kalla in en psykolog i TV soffan för att kunna repetera det nya modeordet "MEGLOMANIKER".
Kritik blir lättare och lättare, man behöver bara säga "bry dig inte om dom tokarna" etc etc
Vad de gör är rätt allvarligt och har grymt allvarliga konsekvenser för ett samhälle, de bidrar till att folk tystas ner, går in i ledet, håller sig till massan. Men fråga dig då, vem och hur lyckades skapa förståelse för miljö, homosexuella, feminister, etc - jo en fri tanke utan denna våta trasa att samstämmighet.
Sen, verkar det vara så att man kan bara vara reko person om man gör martyr av sig själv (var kommer detta från, låter som Hollywood), det är i stort sett idiotiskt att utsätta sig för onödig risk om du arbetar med någåt, och sympatier och medömkan väger lätt när du ligger och blir waterboardad och inte kan jobba.
Sen var det någon som nämnde någon studie över Ecuador och deras journalism (det var Carl Bildt som spred detta igår), utan att ens kolla vad det handlade om, eller ens försöka förstå vad som händer.
Sen kommer personer och bara repetera ovanstående, dvs en korskoppling av megafoner utan eget innehåll, tomt prat från kvasiintellektuella.
Saken är den, jag kan skriva allt detta utan att vara anhängare, utan reagerar på vidareföredlingen och etableringen av jantelag och provinsiella uppfattningar om verkligheten.
Personer som bara vill passa in, tycker jag också borde ägna sig åt att hålla med.
Nu tillhor jag den typen av person som inte ar riktigt lika negativ som du vad galler folks formaga att salla information och aven ifragasatta informationen.
Men det ar lite av ett sidospar har eg.
Min synpunkt ar att det klagas pa
alla artiklar/kronikor som ifragasatter JA. Alla ar partiska, gar i ledband osv. Nar det sedan kommer en artikel som den i DN, ja da ar det korrekt journalistik.
Folk idag kan, och gor det ofta, soka info sjalva. Man ar inte idag hanvisade till gammelmedia och deras information som det var forut.
Vad galler martyr. Sjalvfallet spelar det roll, en viktig sadan ocksa. Om man vill bli tagen pa allvar iaf. Du ser individer som bara svaljer det som star i Expressen & Co.
Jag ser individer som faktiskt, helt riktigt, ifragsatter hur en person som anser sig forespraka yttrandefrihet & oppenhet gar ut och prisar ett land dar det motsatta rader.
Det ar just detta som gor att manga som tidigare stottat JA i hans arbete faktiskt ifragasatter hans omdome. Han hyllar ett land dar en tidning och flera medarbetare stangdes ner och fick 40 miljoner (?) i boter, for att dom kallade presidenten diktator.
Och i nasta andemening sa jamnfor han sig med Pussy Riot, trion som tycker president Putin kan "dra at helvete" med sin nad. Det ar att sta for sin tro och sina ideologier. Inte att vanda kappan efter vinden bara for att radda sitt eget skinn.
Det ar inget annat an ynkedom och att media patalar detta ar absolut inte fel.