Citat:
Ursprungligen postat av Taxus
Jag håller med dig att vissa "män är djur" men samma sak gäller om kvinnor. Det finns bra kvinnor och det finns dåliga, men tråden handlar om ett par psykiskt störda människor som har fantasierat ihop en anmälan som tom åklagarna har svårt att förstå. Jag ser i dina inlägg att du har svårt att acceptera sanningen men man kan inte begära för mycket av en rabiat feministflata.
Ja, samma sak gäller absolut kvinnor, ingen könsuppdelning nödvändig. Även om samhällets dåliga kvinnor knappast kan mäta sig med samhällets dåliga män (tänk ex på hur stor del av alla brott som begås av män). Om det skulle visa sig att det du säger är sant, att allting är uppdiktat, då kan jag givetvis börja bry mig om Assange - och visst är det inte omöjligt... men just nu verkar det inte särskilt troligt heller. Jag har faktiskt aldrig kallats rabiat förut, det var något nytt.
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Försök inte. Enligt chefsåklagaren lades åtalet ner för att inget brottsligt hände.
Nu vill inte jag köra med idiotargument, men kan det inte vara så att det är lagen det är fel på - och inte anmälan? Att något inte är "brottsligt" kan ju inte alltid som regel översättas som att det är ett accepterat beteende som mer än gärna uppmuntras (ibland förekommer handlingen lagen). Jag tycker själv det är spännande att T-20 uppfattat det som att en nästan-våldtäkt begåtts (likaså hennes advokat), men att åklagaren säger något annat. Detaljer kan klara upp allting, men i väntan på dem så har jag fortfarande inte märkt av tillräckligt med motivering att vända mig mot våra hjältinnor.