Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-25, 19:59
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
AA har ju själv hävdat att hon direkt trodde på T-20 eftersom hon själv varit med om samma sak (fast inte lika illa).

Tja, kan ju vara så att någon gjort riktigt god research på JA... Bästa lögnen är ju den som håller bygger på sanningen.
Citera
2010-08-25, 20:00
Medlem
Sillkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Ja, det är 50/50 om vem som läckte; det lilla som talar för AA skulle vara hennes eventuella kopplingar till Expressen som uppgivits tidigare.

Det var ett tidigt misstag. GT var Gotlands Tidning och inte GT/Expressen (även om det inte kan uteslutas att hon har känningar där).
Citera
2010-08-25, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Polisen gör en anmälan om våldtäkt och en om sexuellt ofredande.
Hur fungerar det med ofredande och våldtäkt i anmälningssynpunkt. Har för mig att det nämndes tidigare i tråden att en våldtäktsanmälan görs av polisen och ofredande av en privatperson. Båda punkterna går under allmänt åtal så vitt jag vet, vilket borde göra att anmälningsförfarandet ser likadant ut. Men jag är dassig på juridik så någon annan vet säkert.

Anledningen till att jag frågar är att detta, om det stämmer, kan vara en anledning till att våldtäktsanmälan avskrevs eftersom det är polisens anmälan och ofredande är kvar eftersom AA ej kommer att dra tillbaks sin anmälan.

Ber om ursäkt för min juridiska okunnighet.
Citera
2010-08-25, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Men, kan du fatta? Du har ingen jävla aning om vem som är offer eller förövare.?`
Den som anmäler är juridiskt sett offret och den som anmäls förövaren. Skulle sen den jurudiska processen komma fram till att det inte var en berättigad anmälan ändras det.
Citera
Medlem
Zelogaths avatar
Kanske har denna frågan redan ställts, men jag känner att jag vill fråga ändå.
Visst blev han anhållen i sin frånvaro?
Hur kommer det sig att tidningar kunde få reda på att han var anhållen såpass snabbt som de gjorde?
Anhåller polisen någon i sin frånvaro så går de väl inte direkt ut i tidningarna med det eller?

EDIT: Typing error
Citera
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Som jag förstår ringde T20 till AA för att berätta och fråga om råd vad hon skulle göra.

Det var konsekvensen av deras samtal. Men du har ingen jävla aning om hur det började.

På mig låter det troligare att dom pratade om sex med JA som ett sätt att avbräcka den andre i en pisscontest om vem som var "närmast" honom. Och när båda upptäckte att dom blivit sprutade i fejjan kände dom sig antagligen ganska billiga. Radikalfeminism = systerskap -> svinet ska hängas offentligt.
Citera
2010-08-25, 20:02
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
Måste säga att "feministklubben" låter mycket mysigt, men jag är inte själv med i någon sådan. Jag vill faktiskt erkänna att jag har förtroende för att åklagaren följer lagen, så jag tar seriöst på att åtalet mot T-20 lagts ner. Men samtidigt finns möjligheten att det Assman gjorde var så vidrigt att det stod utanför vad man trodde var möjligt när man skrev lagen. Eller, om vi ska vara realistiska, att han helt enkelt gjorde något dåligt, men att det inte passar in under en specifik brottsrubricering (eller att bevisen som presenterats inte passat in/räcker för att driva åtalet vidare).
Vi får se vad T-20 har att säga.

Om (S)ardin varit lite lömsk (vilket ännu inte utvisats) kan jag givetvis tänka mig att ändra offerperspektivet. Hoppas ni förstår mig bättre nu.
För mig verkar det som om båda "övergrepp" och "sexuellt övergrepp" är gummiparagrafer som kan användas för de mest skilda brott när någon har gjort något obehagligt/skadligt mot en annan människa. De lagtexter vi har sett här i tråden ger exempel på brott men ställer inte upp några begränsningar. Därför är det konstigt om du tycker att något är "så vidrigt att det stod utanför vad man trodde var möjligt" medan åklagaren inte ens anser det vara sexuellt övergrepp.
Citera
2010-08-25, 20:03
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Den som anmäler är juridiskt sett offret och den som anmäls förövaren. Skulle sen den jurudiska processen komma fram till att det inte var en berättigad anmälan ändras det.

Jag hoppas du har lika stort medlidande med Julian Assange när han anmäler Anna Ardin för förtal. Efter att det pågående målet om ofredande har lagts ned.
Citera
2010-08-25, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
"De måste också ha blivit rejält purkna över avtalet mellan WL och PP."

Tänkte också på det!

Samarbetet mellan dem var igång redan innan AA och JA träffades. AA visste att han skulle träffa också PP när hon möte honom och jag tror hon respekterar deras arbete.
Citera
2010-08-25, 20:06
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear

Kan det vara så hemskt att våldtäktsanmälan är nedlagd pga att de inte längre kan hitta T20?

Falsk identitet?
.
Jag antydde något liknande. Men det stämmer ju inte med att vi tidigare idag fick målnumret, och att hon har begärt Claes Borgström som målsägarbiträde.
Citera
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxus
Jag håller med dig att vissa "män är djur" men samma sak gäller om kvinnor. Det finns bra kvinnor och det finns dåliga, men tråden handlar om ett par psykiskt störda människor som har fantasierat ihop en anmälan som tom åklagarna har svårt att förstå. Jag ser i dina inlägg att du har svårt att acceptera sanningen men man kan inte begära för mycket av en rabiat feministflata.

Ja, samma sak gäller absolut kvinnor, ingen könsuppdelning nödvändig. Även om samhällets dåliga kvinnor knappast kan mäta sig med samhällets dåliga män (tänk ex på hur stor del av alla brott som begås av män). Om det skulle visa sig att det du säger är sant, att allting är uppdiktat, då kan jag givetvis börja bry mig om Assange - och visst är det inte omöjligt... men just nu verkar det inte särskilt troligt heller. Jag har faktiskt aldrig kallats rabiat förut, det var något nytt.

Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Försök inte. Enligt chefsåklagaren lades åtalet ner för att inget brottsligt hände.

Nu vill inte jag köra med idiotargument, men kan det inte vara så att det är lagen det är fel på - och inte anmälan? Att något inte är "brottsligt" kan ju inte alltid som regel översättas som att det är ett accepterat beteende som mer än gärna uppmuntras (ibland förekommer handlingen lagen). Jag tycker själv det är spännande att T-20 uppfattat det som att en nästan-våldtäkt begåtts (likaså hennes advokat), men att åklagaren säger något annat. Detaljer kan klara upp allting, men i väntan på dem så har jag fortfarande inte märkt av tillräckligt med motivering att vända mig mot våra hjältinnor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxus
ett par psykiskt störda människor som har fantasierat ihop en anmälan som tom åklagarna har svårt att förstå. Jag ser i dina inlägg att du har svårt att acceptera sanningen men man kan inte begära för mycket av en rabiat feministflata.

Det var polisen som gjorde värderingen våldtäkt, inte tjejerna.
Håll dig till fakta.

Hur mycket kan man begära av dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in