Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2013-03-23, 17:15
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Wright
Det räcker med att fråga en person som har engelska som modersmål för att förstå hur raderna ska tolkas. Det har jag redan gjort.

Om du tror att du kan få Jennifer att skriva om raderna så att det stämmer med din "tolkning", kontakta henne.

Haha näe du! Så där funkar det inte! Vill du bevisa något så får du gräva fram fakta själv och inte lägga ut det på andra.

Du beter dig som en femåring.
Citera
2013-03-23, 17:48
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Jag har bidragit till en del förvirring på den här punkten. En noggrann läsning av UD:s "Assangebilaga" ger en del av svaren.

Förlåt min okunnighet, men hur får jag tillgång till denna "Assangebilaga"? Hittar inte ovannämnda information på UD:s hemsida. Är det bara att ringa dit och begära ut mailen?
Citera
2013-03-23, 17:51
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Du har tolkat det helt fel. Det är uppenbart. Jag tar det igen.

Första stycket handlar om vilka FRAMTIDA krav som Jennifer vill att Canberra MPs ska ställa om Julian återvänder till Sverige.

Tredje stycket handlar om vilka krav advokaterna ställde i november gällande återvändande till Sverige och intervjuer i England.

Svårt att erkänna förstår jag. Du behöver inte. Det är så. För så är det skrivet.

"37. Second, demands must be made of the Swedish authorities to ensure that, if Julian returns to Sweden, that his human rights will be protected. These include:

• The evidence in the case be disclosed to him in English, as is Sweden's obligation under the European Convention on Human Rights. Full disclosure of the police file, including the exculpatory evidence such as the text messages, must be provided.

This request - made in November when an international arrest warrant was being threatened and extended by us to Mr Hurtig as condition precedent to Julian returning/being interviewed - has still not been complied with."

Om det skulle vara så att du har fel - lovar du att be om ursäkt då genom att ha en länk som förklarar ditt misstag i ditt sig 2013 ut?

Citera
2013-03-23, 17:54
Medlem
Surt igår i Quito. Just nu utrikesministern om Assange:

http://www.riksdagen.se/sv/Start/Pre...ing-i-Ecuador/
Citera
2013-03-23, 18:07
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimlensHemlighet
Surt igår i Quito. Just nu utrikesministern om Assange:

http://www.riksdagen.se/sv/Start/Pre...ing-i-Ecuador/

Hittar inget om Assange i den länken..
Citera
2013-03-23, 18:17
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Hittar inget om Assange i den länken..

Någon av dessa ska förhandla i Assange-frågan.
Edit: Alternativt muta som i Svartholm/Kambodja-skandalen.

Citat:
Riksdagens IPU-delegation i Quito består av riksdagens tredje vice talman och delegationsledaren Jan Ertsborn (FP), IPU-delegationens ordförande Anti Avsan (M), förste vice ordförande Krister Örnfjäder (S), andre vice ordförande Ulrika Karlsson (M), Monica Green (S), Ulf Nilsson (FP), Heléne Petersson (S) och Olof Lavesson (M). Biträdande riksdagsdirektör Claes Mårtensson deltar i det parallella generalsekreterarmötet ASGP (Association for Secretary Generals).

I övrigt förstår jag inte "surt" från HH. Var vänlig förtydliga.
Senast redigerad av wtfuk 2013-03-23 kl. 19:02.
Citera
2013-03-23, 18:53
Medlem
blackmetalboyboys avatar
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...julian-assange

En ganska viktig artikel att läsa när drevet begav sig. Har säkert varit uppe tidigare men för dem lite mindre insatta i ämnet som jag kanske det är intressant.
Citera
2013-03-23, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
...
"Detta uttalande framstår som högst tvivelaktigt med tanke på att såväl Marianne Ny som Nils Rekke hos Riksåklagaren efter utfärdandet av arresteringsordern offentligt och otvetydigt förklarat att det ännu är en öppen fråga huruvida förundersökningen kommer att leda till åtal eller ej."

Så lät det inte när Marianne Ny lade fram saken i England. Punkt.

Hon är rent ut sagt ohederlig.

För mig känns det som att det skulle finnas underlag till att begära att ärendet tas upp igen i domstol i UK. Är jag ute och cyklar om jag uppfattade det som att just att åklagaren "hade för avsikt att åtala" var det som avgjorde att domstolen biföll Sveriges begäran i EAW'n? Om det finns uttalanden från Åklagaren som går stick i stäv med vad hon fört fram i sin framställan till domstolen, så vore det väl rimligt att ärendet togs upp igen.
Citera
2013-03-23, 19:14
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmetalboyboy
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...julian-assange

En ganska viktig artikel att läsa när drevet begav sig. Har säkert varit uppe tidigare men för dem lite mindre insatta i ämnet som jag kanske det är intressant.

Tack för länken.

En nyttig påminnelse om Karl Rove-spåret.
Citera
2013-03-23, 19:28
Medlem
Citat:
Här ytterligare en artikel ytterligare en artikel om att Assange uppgav en postbox vid borgensförhandlingarna. Inte så smart. Det var därför han inte beviljades borgen vid första tillfället.
Assange var på resande fot, och hamnade i ytterligare en byråkratisk regel, som visar hur illa han blivit behandlad.
Citera
2013-03-23, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Någon av dessa ska förhandla i Assange-frågan.
Edit: Alternativt muta som i Svartholm/Kambodja-skandalen.

I övrigt förstår jag inte "surt" från HH. Var vänlig förtydliga.

Den svenska delegationen blev förbannade på presidenten under hans tal och gick ut i protest. Och bojkottade arr efteråt.

Det pratas en hel del Assange, ja.
Senast redigerad av HimlensHemlighet 2013-03-23 kl. 20:24.
Citera
2013-03-23, 20:45
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimlensHemlighet
Den svenska delegationen blev förbannade på presidenten under hans tal och gick ut i protest. Och bojkottade arr efteråt.
Det pratas en hel del Assange, ja.
Finns det video på det?
Det liknar ju hur det fungerar i FN innan krig bryter ut.
Har aldrig förstått detta fenomen. Lyssna klart är väl det enda raka, annars är man ju inte fullt informerad.

edit: Vem gav signalen att vandra ut ? Vad sa Correa specifikt ? Det här är allt lite intressant.
Senast redigerad av wtfuk 2013-03-23 kl. 21:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in