Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2019-04-16, 14:16
  #84505
Medlem
wwrs avatar
Jag måste säga att jag aldrig tidigare trott att Anonymare hade rätt, men när de bar ut den orakade tomten ur ambassaden så måste man medge det.

Anklagelserna i Sverige var ju bara luft. Assange måste ha vetat att han skulle gå fri med lätthet. Men istället söker den pajasen asyl på ecuadorianska ambassaden.

Ungefär samtidigt förflyttades Ola Bini till Ecuador.

De tvås agerande var en samordnad attack mot Ecuador och avslutades samtidigt, efter 6-7 år, förra veckan.

En av de mest märkliga spionoperationer som kommit i dagen på senare år.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-04-16 kl. 14:27.
Citera
2019-04-16, 14:37
  #84506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Guardians artikel visar på hur den brittiska Åklagarmyndigheten, Crown Prosecution Service, försökte hålla fallet gående så länge som möjligt. Mer om dess fördröjningstaktik finns här, när Paul Close avrådde Marianne Ny från att hålla förhör i London.
https://www.theguardian.com/media/20...n-assange-case

Under hela den här tiden var Theresa May inrikesminister (home secretary). Hon är hardline anti-Assange. Dags för en vitbok om UK:s inblandning i den svenska rätttsprocessen?

En av de sjukaste detaljerna i historien om hur Storbritannien lyckas pressa Marianne Ny att fortsätta utredningen är ju Marianne Nys ton i mejlet skickat 21 oktober 2013.

Så här uttrycker sig Ny när hon måste meddela att Sverige antagligen inte kan upprätthålla förundersökningen:

"I’m sorry this came as a (bad) surprise for you."

och

"I hope I didn’t destroy your weekend"

Det är så sjukt. Nys formuleringar får det att framstå ungefär som att Sverige upprätthåller en brottsutredning kring Assange för Storbritanniens skull.

Varför i helvete måste hon be om ursäkt för att Sverige ska lägga ner en förundersökning?

Marianne Ny vet förstås vilka bakomliggande värden som står på spel. Paul Close är en sådan nyckelperson vars uppgift det är att tillvarata de värdena.
__________________
Senast redigerad av Gugge-B 2019-04-16 kl. 14:39.
Citera
2019-04-16, 14:56
  #84507
Avstängd
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av probe53
Dvs stora delar av NSAs organisation, och dess uppdragsgivare i regering och adminstration, samt en rad 'sub contractors' / underleverantörer, bör vara fokus för viljan att bestraffa, iallafall enligt amerikansk lag, och grundlag.

De enda som kan bestraffas här förutom Manning torde vara dom som inte skött sitt jobb och låtit sina servrar hackas, och de byråer som haft ansvaret. Antar att de är sugna på att hitta en syndabock..
Citera
2019-04-16, 15:11
  #84508
Medlem
wwrs avatar
Det är exakt som Anonymare alltid sagt. Varför sitter den tomten i sju år på ambassaden.

Anklagelserna i Sverige var fabricerade. Assange hade aldrig blivit fälld.
Citera
2019-04-16, 15:16
  #84509
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gugge-B
En av de sjukaste detaljerna i historien om hur Storbritannien lyckas pressa Marianne Ny att fortsätta utredningen är ju Marianne Nys ton i mejlet skickat 21 oktober 2013.

Så här uttrycker sig Ny när hon måste meddela att Sverige antagligen inte kan upprätthålla förundersökningen:

"I’m sorry this came as a (bad) surprise for you."

och

"I hope I didn’t destroy your weekend"

Det är så sjukt. Nys formuleringar får det att framstå ungefär som att Sverige upprätthåller en brottsutredning kring Assange för Storbritanniens skull.

Varför i helvete måste hon be om ursäkt för att Sverige ska lägga ner en förundersökning?

Marianne Ny vet förstås vilka bakomliggande värden som står på spel. Paul Close är en sådan nyckelperson vars uppgift det är att tillvarata de värdena.

Då förundersökningen är nedlagd borde väl JK kunna ta sig an en anmälan och granska hur fallet skötts? Det som nu t.o.m. publiceras i svensk media visar ju på grava oegentligheter från rättsväsendets sida.

Kan man inte göra en kopia av tråden och skicka till Riksdagen så att den blir offentlig diarieförd handling (jfr. Scientologernas "bibel") med en begäran om att Riksdagen ska uppmana Justitieministern att verka för att det görs en genomlysning av fallet av lämplig instans?
__________________
Senast redigerad av O.s.a. 2019-04-16 kl. 15:21.
Citera
2019-04-16, 15:29
  #84510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är exakt som Anonymare alltid sagt. Varför sitter den tomten i sju år på ambassaden.

Anklagelserna i Sverige var fabricerade. Assange hade aldrig blivit fälld.

Han satt där för att fler än svenska staten jagar honom, Sverige var det minsta problemet. Och varför kunde inte Sverige lova att inte utlämna honom till USA?
Citera
2019-04-16, 15:34
  #84511
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Han satt där för att fler än svenska staten jagar honom, Sverige var det minsta problemet. Och varför kunde inte Sverige lova att inte utlämna honom till USA?
Men han var ju i Sverige utan att gripas. Då kunde han åkt tillbaka och ordnat målet med tjejerna.

Och vad handlade USA-målet om. Chatten med Manning. Men det kunde inte USA klämma ur sig.

Kolla bilden på balkongen. Jag har inte fattat tidigare att det var nedersta våningen. Bilderna var beskurna så det såg högt ut. Bara att hoppa ned och springa iväg

https://amp.businessinsider.com/imag...90-750-562.jpg

Den enda bild som visar gatan var denna där det finns barksa poliser. Men vanligen var det ingen där.

HAHAHA vad blåsta vi blev.
Citera
2019-04-16, 15:37
  #84512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men han var ju i Sverige utan att gripas. Då kunde han åkt tillbaka och ordnat målet med tjejerna.

Och vad handlade USA-målet om. Chatten med Manning. Men det kunde inte USA klämma ur sig.

Kolla bilden på balkongen. Jag har inte fattat tidigare att det var nedersta våningen. Bilderna var beskurna så det såg högt ut. Bara att hoppa ned och springa iväg

https://amp.businessinsider.com/imag...90-750-562.jpg

Den enda bild som visar gatan var denna där det finns barksa poliser. Men vanligen var det ingen där.

HAHAHA vad blåsta vi blev.

Varför är han fängslad nu?
Citera
2019-04-16, 15:39
  #84513
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Varför är han fängslad nu?
The show must go on.
Enligt sin morsa riskerar han visst nackskott.
Hahaha.
Citera
2019-04-16, 15:44
  #84514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
The show must go on.
Enligt sin morsa riskerar han visst nackskott.
Hahaha.
Ok, mina små barn klarar av att dra bättre slutsatser än du. Givetvis krävs viss kapacitet för att förstå situationen men den är så låg att jag även tror du förstår.
Vad jag vet så jobbar USA på att få honom utlämnad
Citera
2019-04-16, 15:47
  #84515
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Ok, mina små barn klarar av att dra bättre slutsatser än du. Givetvis krävs viss kapacitet för att förstå situationen men den är så låg att jag även tror du förstår.
Vad jag vet så jobbar USA på att få honom utlämnad
Troll avslöjar sig med att attackera personen.

Självklart kan han bli utlämnad. Men att sitta 7 år på en ambassad för att fly från så ringa anklagelser måste ha helt andra motiv än asyl.
Citera
2019-04-16, 15:54
  #84516
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Troll avslöjar sig med att attackera personen.

Självklart kan han bli utlämnad. Men att sitta 7 år på en ambassad för att fly från så ringa anklagelser måste ha helt andra motiv än asyl.
Läs dina inlägg istället eller varför inte granska vilka avslöjanden Wikileaks släppt genom åren. De har till och med påverkat val av president i USA. Utan wikileaks hade trump aldrig blivit vald, då skaffar man sig fiender
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in