2021-01-28, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Frys intervjun de tider jag angett och kolla in Ardins minspel och blick, de säger en hel del.

Edit: Har du ens bemödat dig om att se efter?

Jo, jag såg sekvenserna i Skavlan som du hänvisar till och tycker ärligt talat det är fullständigt befängt att dra den typen av slutsatser baserat på det.

Om man ska leta indicier på att de ljuger bör man framförallt leta i deras berättelser. Exempelvis Annas tweet om att hon "hänger med världens coolaste folk" är skum. Ursprungligen handlade det om att han tagit av sig kondomen men nu verkar det vara mycket mer. Jag vet inte varifrån de uppgifterna kommer. Så insatt är jag inte. Polisförhören lär göra en klokare om man nu vill veta mer om denna soppa.

Tror ändå allt som allt att kvinnorna är ärliga även om de säkerligen förskönar sig själva och överdriver vad som faktiskt hänt. Men det är mänskligt.

Om de båda skulle vilja sätta dit honom hade det varit mycket smartare att framställa det som två riktiga våldtäkter. Inte den här konstiga leken där de först bjuder hem honom, sedan hånglar, har sex och sen tar han sig för stora friheter. Man är löjligt blåst om man diktar ihop en sådan historia.

I och med att de medger att de bjudit in honom på så många sätt ger de öppet mål för de som vill håna dem. Om de nu ljög om Assanges del, varför inte även ljuga bort att de frivilligt hade sex med honom? Kvinnorna borde ha fattat att de skulle bli söndernobbade och hånade med så dubbeltydiga historier och anklagelser mot en så älskad man som Assange.
Senast redigerad av Mafia 2021-01-28 kl. 05:46.
Citera
2021-01-28, 09:12
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Jo, jag såg sekvenserna i Skavlan som du hänvisar till och tycker ärligt talat det är fullständigt befängt att dra den typen av slutsatser baserat på det.

Om man ska leta indicier på att de ljuger bör man framförallt leta i deras berättelser. Exempelvis Annas tweet om att hon "hänger med världens coolaste folk" är skum. Ursprungligen handlade det om att han tagit av sig kondomen men nu verkar det vara mycket mer. Jag vet inte varifrån de uppgifterna kommer. Så insatt är jag inte. Polisförhören lär göra en klokare om man nu vill veta mer om denna soppa.

Tror ändå allt som allt att kvinnorna är ärliga även om de säkerligen förskönar sig själva och överdriver vad som faktiskt hänt. Men det är mänskligt.

Om de båda skulle vilja sätta dit honom hade det varit mycket smartare att framställa det som två riktiga våldtäkter. Inte den här konstiga leken där de först bjuder hem honom, sedan hånglar, har sex och sen tar han sig för stora friheter. Man är löjligt blåst om man diktar ihop en sådan historia.

I och med att de medger att de bjudit in honom på så många sätt ger de öppet mål för de som vill håna dem. Om de nu ljög om Assanges del, varför inte även ljuga bort att de frivilligt hade sex med honom? Kvinnorna borde ha fattat att de skulle bli söndernobbade och hånade med så dubbeltydiga historier och anklagelser mot en så älskad man som Assange.

Hur kan du tolka mig så avigt? Jag letar inga indicier på att Ardin ljuger utan hänvisade till att självgodhet och hämnd lyser igenom i hennes blick under några sekvenser av intervjun.

Självgodhet, harm och hämnd i ansiktsuttryck och blick, under några få sekunder, om man studerar hur hon uttrycker sig.
Senast redigerad av Passepartout 2021-01-28 kl. 09:17.
Citera
2021-01-28, 14:16
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia

Anmälan gjordes fredag 20/8, en vecka efter AAs första natt med honom (fr13/lö14) och 4 dagar efter SWs natt med honom (må16/ti17). Under dagarna innan anmälan hade de hunnit prata med massor av kompisar och det var helt uppenbart att de frivilligt haft sex. Det gick inte att ändra på.
Citera
2021-01-28, 14:23
Medlem
Giant Squids avatar
Kristen socialdemokratisk CIA sleeperagent.
Citera
2021-01-28, 15:52
Medlem
Magictrixs avatar
Jag såg henne i "nya Skavlan". Jag vet inte om man kan säga att hon har en särskild "ond" blick eller liknande. Jag har sett klipp där folk hävdat att Beyonce varit besatt av en demon då hon sett skum ut i en tiondels sekund. Däremot kan man säga en del om hennes kroppsråk generellt. Det blir ännu tydligare i Coronatider där folk sitter en bit ifrån varandra. Hon är extremt passivaggressiv. Som den amatörpsykolog jag är skulle jag nog vilja påstå att hon skyddar en hemlighet mycket hårt. Anfall är bästa försvar. Med andra ord skulle jag sätta en tusenlapp på att hon ljuger. Vad gäller ögonen kan man i alla fall enkelt se att hon blinkar intensivt när hon talar. Det gör visserligen hon som intervjuar också, men inte alls lika mycket. Blinkningar är typiska tecken på att man ljuger.
Jag är säker på att det hände något som kanske inte var ok. Möjligen gick kondomen sönder eller så satte han på henne i sömnen. Resten är hittepå. Vissa påståenden är direkt motsatta till vad hon sa i det första förhöret. Som att Assange lovat att han skulle lämnat lägenheten när hon kom hem till exempel. I det första förhöret var det hon själv som insisterade på att han skulle stanna kvar. Eftersom det ena ledde till det andra var det aldrig tal om att han skulle flytta till hotell senare. Det rörde sig dessutom bara om en eller två nätter till. Man fick snarare intrycket av att hon var lite ledsen över att han skulle resa vidare.
Citera
2021-01-28, 16:38
Medlem
MadameDuBarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Jag såg henne i "nya Skavlan". Jag vet inte om man kan säga att hon har en särskild "ond" blick eller liknande. Jag har sett klipp där folk hävdat att Beyonce varit besatt av en demon då hon sett skum ut i en tiondels sekund. Däremot kan man säga en del om hennes kroppsråk generellt. Det blir ännu tydligare i Coronatider där folk sitter en bit ifrån varandra. Hon är extremt passivaggressiv. Som den amatörpsykolog jag är skulle jag nog vilja påstå att hon skyddar en hemlighet mycket hårt. Anfall är bästa försvar. Med andra ord skulle jag sätta en tusenlapp på att hon ljuger. Vad gäller ögonen kan man i alla fall enkelt se att hon blinkar intensivt när hon talar. Det gör visserligen hon som intervjuar också, men inte alls lika mycket. Blinkningar är typiska tecken på att man ljuger.
Jag är säker på att det hände något som kanske inte var ok. Möjligen gick kondomen sönder eller så satte han på henne i sömnen. Resten är hittepå. Vissa påståenden är direkt motsatta till vad hon sa i det första förhöret. Som att Assange lovat att han skulle lämnat lägenheten när hon kom hem till exempel. I det första förhöret var det hon själv som insisterade på att han skulle stanna kvar. Eftersom det ena ledde till det andra var det aldrig tal om att han skulle flytta till hotell senare. Det rörde sig dessutom bara om en eller två nätter till. Man fick snarare intrycket av att hon var lite ledsen över att han skulle resa vidare.

I TV4:s Kalla Fakta var AA i alla fall ärlig att medge att hon gick med på att hångla - just det ordet använde hon - med JA, vilket kanske var att ge honom falska förhoppningar, Om hon satt ner foten direkt hade han kanske sökt tillfredställelse i någon annans famn. Vad gäller den andra kvinnan så ville hon överhuvudtaget inte gå in på att prata om händelseförloppet efter att hon bjudit hem JA till sin lägenhet.
Citera
2021-01-28, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadameDuBary
I TV4:s Kalla Fakta var AA i alla fall ärlig att medge att hon gick med på att hångla - just det ordet använde hon - med JA, vilket kanske var att ge honom falska förhoppningar, Om hon satt ner foten direkt hade han kanske sökt tillfredställelse i någon annans famn. Vad gäller den andra kvinnan så ville hon överhuvudtaget inte gå in på att prata om händelseförloppet efter att hon bjudit hem JA till sin lägenhet.
Undrar vem som tog initiativet till hånglandet?
"Den andra kvinnan" var, som det framgår av Hpm, fullständigt besatt av att jaga JA. Inget tyder på att dessa unga kvinnors besatthet av JA var för att föra intellektuell diskurs om de avslöjade krigsförbrytelserna.
Citera
2021-01-28, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Anmälan gjordes fredag 20/8, en vecka efter AAs första natt med honom (fr13/lö14) och 4 dagar efter SWs natt med honom (må16/ti17). Under dagarna innan anmälan hade de hunnit prata med massor av kompisar och det var helt uppenbart att de frivilligt haft sex. Det gick inte att ändra på.

Frivilligt haft sex med söndertrasad kondom?
Citera
2021-01-28, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadameDuBary

Har inte sett Kalla fakta. Minns väl att AA nämnde ordet hångla i Carina Bergfeldt. Och var och har rätt att avbryta hångel så fort det inte passar längre.
Citera
2021-01-28, 23:23
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Kristen socialdemokratisk CIA sleeperagent.
Nej, men betald av CIA-agenterna på amerikanska ambassaden i Stockholm. Det kanske var en sån som sprang från Sveavägen till Djurgården för 33 år sedan, dessutom? Nån vältränad agent.
Citera
2021-01-29, 17:44
Medlem
afvongreves avatar
Hela den här storyn är ju nästan lika idiotisk som Federley-affären. I stil med att Federley spankulerar i vit päls i byn på julaftonsnatten. Förmodligen en minkpäls. Hade hon skickat in en bit av en oanvänd kondom som bevismaterial? Att ens tänka på kondomer när Julian Assange i princip kämpar för sitt liv. Om han hade blivit utlämnad till USA hade han fått sitta i ett terroristfängelse och det borde varje normalbegåvad människa förstå vad det innebär. Då är nog självmord bättre.
Han är intelligent, världsberömd och snygg och då skulle han alltså ha blivit så desperat att han våldtog två kvinnor i Sverige? Ja, han var snygg när han var 39 år. Han har läst matematik, fysik och programmering på universitet i Australien. De där två kristna damerna, kunde de inte be till Gud när de blev "våldtagna"?
Julian Assange borde ha tagit sin mammas efternamn innan hon gifte sig: Hawkins. Nu kommer jag att få frågor om vad hans namn har med saken att göra. Svaret är: ingenting.
Citera
2021-01-29, 18:47
Medlem
The Beach boys avatar
Först anmälningen, sen smutskastningskampanjen av hennes vänner(eller iallafall människor hon har twittrat med) och nu boksläppet. Man tycker det borde räcka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in