Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Inget i hans historia är trovärdig.
Man utgår inte med lögner som nummer 1 för att sen då han får förklarat för sig att DNA finns då börjar han hitta på.
Var är hans jacka och keps?
Det är verkligen 2 plagg som skulle fälla han utan att ens andas.
ÄR det något man ser på i en domstol så är det trovärdigheten och där är han lost.
Hur förklarar du Elins DNA på kalsongerna och insidan fickorna på hans jeans?
Rösterna i bakgrunden har *nders hört en enda gång och det tidigt på morgonen via en svarare som han direkt raderade. Har han verkligen hört rätt?
Jagad och tappar kläderna? I princip i strumplästen hem?
Hon sov på vagnen och var rejält berusad enligt uppgifter från kvällen chauffören fick väcka henne 2 gånger hon svarade bara mmm på hållplatsen chauffören frågade om hon skulle av på.
Äcklet klistrar sig bredvid och då går hon fort av.
Han råkade ju bo där också, så det är en alternativ anledning att han valde den hållplatsen.
Det är en dålig bild, men hans strumpor ser väldigt smutsiga ut undertill så han kan nog ha gått en fem minuters promenad hem i strumplästen.
Han uppger sig ha lagt sin jacka på BO och sedan tappat hip hop-keps och skor under jakten.
Jag ser ingenstans att polisen har berättat för honom om rösterna i telefonen. Ändå uppger han att han har sett två män.
DNA i fickor och på kalsonger kan förklaras med att han har tagit i BO och sedan satt händerna i fickorna, rättat till kalsongerna efter att hans hip hop-byxor fallit ner, när han bytt om hemma eller liknande.
Kan ju vara så att de två killarna tog med sig jackan (som låg på BO) och kepsen (som han tappade när den ena killen jagade honom).
Att han sen väljer att fortsätta ljuga så länge han tror det går är en logisk fortsättning efter att han har gått tillbaka för att rensa upp de DNA-spår han lämnat.
Jag säger inte att det är troligt, inte alls. Men det är kanske möjligt och jag tycker inte att Yohannes agerande är vidare konstigt med hans lite speciella förutsättningar.
Personligen tror jag att det kan finnas fler gärningsmän och att Yohannes i högsta grad var inblandad. Han kan ju ha ringt dit några kompisar med något av sina många mobiler/simkort.