Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2011-03-12, 23:03
Medlem
Scherings avatar
Vad är det i Yohannes historia som inte passar? Han kan väl faktiskt har varit framme och dragit i henne efter att ha avbrutit sexet och sedan ha kladdat ner sig med hennes DNA. Sedan blivit jagad och till sist, efter att ha varit hemma och vänt, bestämt sig för att undanröja bevisen på att han varit där för att inte bli anklagad för något.

Säger inte att det är troligt, men polisens version förklarar inte rösterna i bakgrunden under telefonsamtalet och det finns ingen förklaring till varför hon har gått av i Länsmansgården. Kan väl vara så att hon hade bestämt träff med någon där, exempelvis invandrarkillarna som hon träffade tidigare på kvällen.
Citera
2011-03-12, 23:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Inget i hans historia är trovärdig.
Man utgår inte med lögner som nummer 1 för att sen då han får förklarat för sig att DNA finns då börjar han hitta på.
Var är hans jacka och keps?

Det är verkligen 2 plagg som skulle fälla han utan att ens andas.
ÄR det något man ser på i en domstol så är det trovärdigheten och där är han lost.

Hur förklarar du Elins DNA på kalsongerna och insidan fickorna på hans jeans?
Jeansen som hittas i sopor/papperskorgen som först inte va hans fast frun redan sagt att det är hans jeans. Se jeansen hur dom ser ut jordiga skitiga efter en tur i gräs med jord.

Rösterna i bakgrunden har *nders hört en enda gång och det tidigt på morgonen via en svarare som han direkt raderade. Har han verkligen hört rätt?

Jagad och tappar kläderna? I princip i strumplästen hem?

Hon sov på vagnen och var rejält berusad enligt uppgifter från kvällen chauffören fick väcka henne 2 gånger hon svarade bara mmm på hållplatsen chauffören frågade om hon skulle av på.
Äcklet klistrar sig bredvid och då går hon fort av.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Åklagaren har kallat ett vittne som under ed ska berätta att EY inte sov på den bänken.

Huvudförhandling 22-25 mars.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-03-12 kl. 23:15.
Citera
2011-03-12, 23:15
Medlem
Tuesdays avatar
Rättegången kommer med största sannolikhet att vara öppen, med undantag för vissa delar:

stängda dörrar när rättsläkaren hörs,
foton från obduktionen samt obduktionsrapporten,
foton av kroppen från fyndplatsen visas.

Utlåtandet i obduktionsrapporten dras offentligt.

Åklagaren önskar hålla syn på brottsplatsen.

Källa: stämningsansökan.
Citera
2011-03-12, 23:20
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Rättegången kommer med största sannolikhet att vara öppen, med undantag för vissa delar:

Men kan man få ut texten på obduktionsprotokollet tror du i dags läget?
Citera
2011-03-12, 23:21
Medlem
Raouls avatar
Synd att Anders inte hade en tfn med touch screen då jag gissat att då varit svårt att radera meddelandena lika snabbt. Det första meddelandet på hans svarare var 2:27 långt, det andra över fyra minuter. Risken/chansen finns att det under det andra samtalet funnits en hel del graverande material för Yohannes.
Citera
2011-03-12, 23:25
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Synd att Anders inte hade en tfn med touch screen då jag gissat att då varit svårt att radera meddelandena lika snabbt. Det första meddelandet på hans svarare var 2:27 långt, det andra över fyra minuter. Risken/chansen finns att det under det andra samtalet funnits en hel del graverande material för Yohannes.

Ja det är riktigt trist,,tänkte på han killen som blev attackerad i sthlms tunnelbana och tvingades radera allt i sin telefon, han lyckades ju återskapa det, synd att det inte finns nån superhacker som skulle kunna fixa det i detta fallet, förmodligen hade man nog hört hela överfallet osv, där hade nog många frågetecken rätats ut.
Citera
2011-03-12, 23:27
Bannlyst
Citat:

Fråga;Allmänt stämmningsansökan

Hur tar man del av den?

När släpps den?

mvh
Citera
2011-03-12, 23:28
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Inget i hans historia är trovärdig.
Man utgår inte med lögner som nummer 1 för att sen då han får förklarat för sig att DNA finns då börjar han hitta på.
Var är hans jacka och keps?

Det är verkligen 2 plagg som skulle fälla han utan att ens andas.
ÄR det något man ser på i en domstol så är det trovärdigheten och där är han lost.

Hur förklarar du Elins DNA på kalsongerna och insidan fickorna på hans jeans?

Rösterna i bakgrunden har *nders hört en enda gång och det tidigt på morgonen via en svarare som han direkt raderade. Har han verkligen hört rätt?

Jagad och tappar kläderna? I princip i strumplästen hem?

Hon sov på vagnen och var rejält berusad enligt uppgifter från kvällen chauffören fick väcka henne 2 gånger hon svarade bara mmm på hållplatsen chauffören frågade om hon skulle av på.
Äcklet klistrar sig bredvid och då går hon fort av.

Han råkade ju bo där också, så det är en alternativ anledning att han valde den hållplatsen.
Det är en dålig bild, men hans strumpor ser väldigt smutsiga ut undertill så han kan nog ha gått en fem minuters promenad hem i strumplästen.
Han uppger sig ha lagt sin jacka på BO och sedan tappat hip hop-keps och skor under jakten.
Jag ser ingenstans att polisen har berättat för honom om rösterna i telefonen. Ändå uppger han att han har sett två män.
DNA i fickor och på kalsonger kan förklaras med att han har tagit i BO och sedan satt händerna i fickorna, rättat till kalsongerna efter att hans hip hop-byxor fallit ner, när han bytt om hemma eller liknande.
Kan ju vara så att de två killarna tog med sig jackan (som låg på BO) och kepsen (som han tappade när den ena killen jagade honom).

Att han sen väljer att fortsätta ljuga så länge han tror det går är en logisk fortsättning efter att han har gått tillbaka för att rensa upp de DNA-spår han lämnat.
Jag säger inte att det är troligt, inte alls. Men det är kanske möjligt och jag tycker inte att Yohannes agerande är vidare konstigt med hans lite speciella förutsättningar.

Personligen tror jag att det kan finnas fler gärningsmän och att Yohannes i högsta grad var inblandad. Han kan ju ha ringt dit några kompisar med något av sina många mobiler/simkort.
Citera
2011-03-12, 23:28
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Men kan man få ut texten på obduktionsprotokollet tror du i dags läget?

Det är sekretessbelagt. Utlåtande sid 724-725 är offentligt.
Citera
2011-03-12, 23:30
Medlem
Citat:

Man har sekretessbelagt bilderna från brottsplats och obduktionen pga av det hänsynslösa våldet hon utsatts för men jag retar upp mig på att man inte kan få läsa texten från obduktionsprotokollet.
Och sitter nu och undrar varför det inte va med och ska ha svar på måndag om man kan få detta.
Tanterna på TR som va trevliga och hjälpsamma sa att allt va med.
Men det undrar jag och ska fråga.

Funderar på om den här rättegången ska vara öppen?

När du ändå ringer och f'rågar, kan du tänka dig att även fråga varför förhören inte finns med ord för ord, som repliker alltså. Det borde ju finns sådana anteckningar, det gjorde det iaf i samband med Nancymordet. Thanx
Citera
2011-03-12, 23:31
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul

Ja, eller motsatsen.
Citera
2011-03-12, 23:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Han råkade ju bo där också, så det är en alternativ anledning att han valde den hållplatsen.
Det är en dålig bild, men hans strumpor ser väldigt smutsiga ut undertill så han kan nog ha gått en fem minuters promenad hem i strumplästen.
Han uppger sig ha lagt sin jacka på BO och sedan tappat hip hop-keps och skor under jakten.
Jag ser ingenstans att polisen har berättat för honom om rösterna i telefonen. Ändå uppger han att han har sett två män.
DNA i fickor och på kalsonger kan förklaras med att han har tagit i BO och sedan satt händerna i fickorna, rättat till kalsongerna efter att hans hip hop-byxor fallit ner, när han bytt om hemma eller liknande.
Kan ju vara så att de två killarna tog med sig jackan (som låg på BO) och kepsen (som han tappade när den ena killen jagade honom).

Att han sen väljer att fortsätta ljuga så länge han tror det går är en logisk fortsättning efter att han har gått tillbaka för att rensa upp de DNA-spår han lämnat.
Jag säger inte att det är troligt, inte alls. Men det är kanske möjligt och jag tycker inte att Yohannes agerande är vidare konstigt med hans lite speciella förutsättningar.

Personligen tror jag att det kan finnas fler gärningsmän och att Yohannes i högsta grad var inblandad. Han kan ju ha ringt dit några kompisar med något av sina många mobiler/simkort.

Jo men visst men inga spår efter en enda människa mer än den här negern finns.

Citat:
Det är sekretessbelagt. Utlåtande sid 724-725 är offentligt.

Tack!
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-03-12 kl. 23:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in