Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det är bara den ammande kvinnan som bor på "rätt" sida: Rimfrostg nr sjutton (hon befann sig i sitt sovrum som vätter mot rondellen); Eva bor nära den dataspelande pojken: Norra Fjädermolnsg, sista uppgången mot Bymolnsg, och hennes lägenhet vetter mot skogen och inte mot spårvägen.
Aah...Eva och Daniel kan ju ha hört ett helt annat skrik asså. De bor ju en bra bit ifrån exempelvis ammande kvinna. Vilket våningsplan man bor på, kan säkert ha betydelse för hur far-away skrik man kan höra, men som du säger..balkongen åt andra hållet, bor betydligt längre bort än ammande kvinnan som bor nästan så nära man kan komma.
Både Eva o Daniel har vittnat om relativt långa skrik (3-6 min ungefär), kan det tänkas att de har hört samma skrik på "sin" sida sommarvädersgatan och att ammande kvinnan hörde EK:s skrik i ca 1 min. Det låter mer rimligt i mina öron, att man "låter" någon skrika fritt i totalt 1 min, och inte över 5 (!) vilket borde dra till sig mer uppmärksamhet, särskilt när man befinner sig så nära bostäder, hållplats samt ett torg (vilket brukar dra till sig mer folk än bara ett bostadsområde).
Edit: Eva kallad som vittne, ser jag nu. Kanske för att hennes "tidsspann" är mer aktuell än Daniels? Han hör ju skriket senare än Eva, som måste hört det senast 4.59 (då kl va 4-nånting när hon vaknade o skriket uppskattas hålla på max 6-8 min). Detta skrik måste tagit slut innan Daniel hörde ett. Visst, ok klockor visar olika men utredarna måste ju också ha kollat hur synkade allas klockor/mobiler/datorer är, i förhållande till Fröken Ur, eller vad man nu utgår ifrån.