Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så du tror inte hon led något särskilt, ditt jävla enfaldiga pucko!
Gå du in och kolla lite närmare på bilderna igen, de finns längre ner på sidan jag länkar till, och
se en gång till vad du tycker.
Du är uppenbarligen helt borta i din skalle - du har varken inlevelseförmåga eller sunt förnuft
för fem öre.
Ta du och skita ner någon annan tråd med din intelligensbefriade smörja. Fy fan, säger jag bara
om såna som dig.
https://www.flashback.org/p29628229#p29628229
Detta är något som jag reagerat över en del och jag får se om jag kan få fram mina tankar på ett vettigt sätt.
Många har reagerat på bilderna och utifrån dem blivit ännu mera upprörda och krävt hämnd. Jag har dock svårt att göra den kopplingen. Att Elins kropp ser ut som den gör efter att ha legat mer än ett dygn utomhus och inklämd under ett stenrös kan ju inte alls spegla vad hon genomgick när hon kämpade för sitt liv. Att hennes ben är uppklämt mot kroppen, att hon har köttskador på hand och ansikte och att hon är nedsmutsad med jord och allehanda bråte har ju inget med hennes sista minuter att göra.
De bilder på liket som man kan se gör ju inte mordet värre i mina ögon. Hon blev mördad och det räcker för att man ska bli upprörd. Att man sen kan sätta sig in i hennes rädsla via övervakningsfilmer och sånt påverkar känslorna och gör att man kan relatera till mordet på ett sätt som man antagligen inte kan göra så ofta i såna här fall.
Jag tror att när man är i en sån "kämpa för livet"-situation som hon var i, tar just "kämpa för livet"-känslan över och allt annat läggs åt sidan.
Jag tror inte att hennes fylla påverkade hennes känslor och medvetenhet alls under dessa minuter med förövaren. Tror säkert att hon var fullt medveten om vad som hände och agerade som de flesta skulle göra i en sån situation även fast hon var full.
Kontentan av vad jag vill ha sagt är att bilderna på elins kropp gör inte mordet värre och ilskan mot förövaren bör vara lika stor oavsett. Det man ser på bilderna är, enligt mig, konsekvenser av hantering efter döden och den lider inte Elin av.