Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2011-03-23, 07:24
Medlem
Nej förresten det är bara nummer som sparas en tid.
Citera
2011-03-23, 07:51
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladkille
Jag tror knappast hon märkte speciellt mycket vad som hände. Hon måste ha varit nästan medvetslös. 2 promille för en 27-åring som inte har hunnit vänja kroppen vid så mycket...

Så du tror inte hon led något särskilt, ditt jävla enfaldiga pucko!

Gå du in och kolla lite närmare på bilderna igen, de finns längre ner på sidan jag länkar till, och
se en gång till vad du tycker.

Du är uppenbarligen helt borta i din skalle - du har varken inlevelseförmåga eller sunt förnuft
för fem öre.

Ta du och skita ner någon annan tråd med din intelligensbefriade smörja. Fy fan, säger jag bara
om såna som dig.

https://www.flashback.org/p29628229#p29628229
Senast redigerad av Grandioso 2011-03-23 kl. 07:53.
Citera
2011-03-23, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja då tror jag på att det verkställs om det är så deras uttalande lyder.
Och man kan bara hoppas på att hans hemland håller sig i skinnet så han kan landa där sen för min del kan han ta sin familj med sig om så önskas.

Dessutom kommer väl hans barn inte längre vara några barn när han avtjänat sitt straff? Eller räknar socialstyrelsen med att han enbart kommer få 2-3 år för detta? Jag hoppas att han får åtminstone 15 år och då kan de vuxna barnen sen välja om de vill flytta med pappsen till Etiopien..
Citera
2011-03-23, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundralapp
kan det vara så enkelt att han hade kondom? fasst iofs, vilken neger tänker på kondom

Enligt experterna eller vad man skall kalla dem så är det näst intill ingen man som får utlösning vid en våldtäkt. Många tror även att våltäkt handlar just om sex men det gör den inte utan det är känslan av makt och kontroll som får dem att göra en sådan sak.
Citera
2011-03-23, 08:27
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondie-590
Enligt Fup s.420 hade Elin svart höga skor med klack mellan 7-8 cm.Detta klapprar mot asfalten annourlunda än en man i jogginskor eller annat,vilket knappast hörs.
Det första samtalet inkom 04:46:43 och trycktes bort efter 2 min 27 sek – av någon. Det är då rimligt att tro att det andra samtalet 04:57:05 och som varade närmare 5 min härrör från samma person, dvs en man som plockat upp mobilen och haft den i sin hand tills han beslutat sig för att släppa ned den på marken igen och alltså inte riskera att få agera som vittne. Denne man bör ha varit i sällskap med minst en annan man eftersom AS hört två röster samtala medan EK skrek i bakgrunden. Om detta stämmer så har de som passerade brottsplatsen uppehållit sig där 04:49:10 (när den påslagna mobilen plockades upp) – 05:01:58, eller i 12-13 minuter. Under denna tid har de resonerat med varandra hur de ska göra: De hör EK skrika och gråta men drar sig ändå för att kontakta polisen. Kanske har de något de vill dölja för lagens långa arm, eller också är de bara allmänt ovilliga att blanda sig i.
Citat:
Ursprungligen postat av blondie-590
Om någon "tagit hand" om Elins telefon vid det "andra samtalet" med de två nordafrikanksa rösterna,dvs hon hade tappat mobilen på asfalten vid gångbanen bredvid brottsplatsen men hur i hela friden kan det komma sig att mobilens bakstycket hittades tiotal meter längre bort?
Vid stenarna i fyndplatsen?
Innan EY släpade EK över berget har han naturligtvis sett till att samla ihop de saker han sett låg kringströdda. Om mobilen då återfanns på gångbanan kan han ha stoppat den i sin jackficka. När han sedan arrangerade stengraven och bl a lyfte 80-kilosstenen kan han ha slängt av sig sin jacka och lagt den på en sten varvid ett redan löst batterilock kan ha glidit ur jackfickan. Alternativt kan han ha lagt ifrån sig mobilen på en sten och mobilen glidit ned på marken. När EY så småningom plockat upp den har han inte sett att batterilocket saknades.
Citera
2011-03-23, 08:44
Medlem
Cuteandclevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Så du tror inte hon led något särskilt, ditt jävla enfaldiga pucko!

Gå du in och kolla lite närmare på bilderna igen, de finns längre ner på sidan jag länkar till, och
se en gång till vad du tycker.

Du är uppenbarligen helt borta i din skalle - du har varken inlevelseförmåga eller sunt förnuft
för fem öre.

Ta du och skita ner någon annan tråd med din intelligensbefriade smörja. Fy fan, säger jag bara
om såna som dig.

https://www.flashback.org/p29628229#p29628229

Detta är något som jag reagerat över en del och jag får se om jag kan få fram mina tankar på ett vettigt sätt.

Många har reagerat på bilderna och utifrån dem blivit ännu mera upprörda och krävt hämnd. Jag har dock svårt att göra den kopplingen. Att Elins kropp ser ut som den gör efter att ha legat mer än ett dygn utomhus och inklämd under ett stenrös kan ju inte alls spegla vad hon genomgick när hon kämpade för sitt liv. Att hennes ben är uppklämt mot kroppen, att hon har köttskador på hand och ansikte och att hon är nedsmutsad med jord och allehanda bråte har ju inget med hennes sista minuter att göra.

De bilder på liket som man kan se gör ju inte mordet värre i mina ögon. Hon blev mördad och det räcker för att man ska bli upprörd. Att man sen kan sätta sig in i hennes rädsla via övervakningsfilmer och sånt påverkar känslorna och gör att man kan relatera till mordet på ett sätt som man antagligen inte kan göra så ofta i såna här fall.

Jag tror att när man är i en sån "kämpa för livet"-situation som hon var i, tar just "kämpa för livet"-känslan över och allt annat läggs åt sidan.

Jag tror inte att hennes fylla påverkade hennes känslor och medvetenhet alls under dessa minuter med förövaren. Tror säkert att hon var fullt medveten om vad som hände och agerade som de flesta skulle göra i en sån situation även fast hon var full.

Kontentan av vad jag vill ha sagt är att bilderna på elins kropp gör inte mordet värre och ilskan mot förövaren bör vara lika stor oavsett. Det man ser på bilderna är, enligt mig, konsekvenser av hantering efter döden och den lider inte Elin av.
Citera
2011-03-23, 08:45
Medlem
Formsvackas avatar
Något jag funderat på är varför det varken på den förmodade BP eller FP finns något blod.

Jag såg att åklagaren redogjort i rätten hur EK fått massiva krosskadpr mot bakhuvud och ögon. Borde det inte då finnas pölar av blod runt platsen? Jämför med Nancyfallet där man tom såg blodspår längs marken där Skuggan släpat kroppen. Men inte här? Borde inte massiva krosskador leda till extrem blodsutgjutelse? Bara en fundering.
Senast redigerad av Formsvacka 2011-03-23 kl. 08:51.
Citera
2011-03-23, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Något jag funderat på är varför det varken på den förmodade BP eller FP finns några större mägder blod.

Jag såg att åklagaren redogjort i rätten hur EK fått massiva krosskadpr mot bakhuvud och ögon. Borde det inte då finnas pölar av blod runt platsen? Jämför med Nancyfallet där man tom såg blodspår längs marken där skuggan släpat kroppen. Men inte här? Borde inte massiva krosskador leda till extrem blodsutgjutelse? Bara en fundering.

Om jag inte minns fel hade väl nancy skador även på halsen som var anledningen till det stora blodflödet?
Citera
2011-03-23, 08:53
Medlem
Batmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuteandclever
Detta är något som jag reagerat över en del och jag får se om jag kan få fram mina tankar på ett vettigt sätt.

Många har reagerat på bilderna och utifrån dem blivit ännu mera upprörda och krävt hämnd. Jag har dock svårt att göra den kopplingen. Att Elins kropp ser ut som den gör efter att ha legat mer än ett dygn utomhus och inklämd under ett stenrös kan ju inte alls spegla vad hon genomgick när hon kämpade för sitt liv. Att hennes ben är uppklämt mot kroppen, att hon har köttskador på hand och ansikte och att hon är nedsmutsad med jord och allehanda bråte har ju inget med hennes sista minuter att göra.

De bilder på liket som man kan se gör ju inte mordet värre i mina ögon. Hon blev mördad och det räcker för att man ska bli upprörd. Att man sen kan sätta sig in i hennes rädsla via övervakningsfilmer och sånt påverkar känslorna och gör att man kan relatera till mordet på ett sätt som man antagligen inte kan göra så ofta i såna här fall.

Jag tror att när man är i en sån "kämpa för livet"-situation som hon var i, tar just "kämpa för livet"-känslan över och allt annat läggs åt sidan.

Jag tror inte att hennes fylla påverkade hennes känslor och medvetenhet alls under dessa minuter med förövaren. Tror säkert att hon var fullt medveten om vad som hände och agerade som de flesta skulle göra i en sån situation även fast hon var full.

Kontentan av vad jag vill ha sagt är att bilderna på elins kropp gör inte mordet värre och ilskan mot förövaren bör vara lika stor oavsett. Det man ser på bilderna är, enligt mig, konsekvenser av hantering efter döden och den lider inte Elin av.

Detta är naturligtvis dina, och endast dina tankar och spekulationer! Jag är helt övertygad om att vi som inte har varit i situationen inte heller kan förstå hur en "dödskamp" upplevs!
Citera
2011-03-23, 08:55
Medlem
Cuteandclevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batmannen
Detta är naturligtvis dina, och endast dina tankar och spekulationer! Jag är helt övertygad om att vi som inte har varit i situationen inte heller kan förstå hur en "dödskamp" upplevs!

Ja visst, där är vi överens!
Citera
2011-03-23, 08:56
Medlem
sleipner8s avatar
http://www.expressen.se/nyheter/1.23...de-i-rattsalen

Senaste från GT.. Å vad jag känner avskyyyyy!!

http://gt.expressen.se/nyheter/1.237...ren-ar-i-salen
Senast redigerad av sleipner8 2011-03-23 kl. 08:59.
Citera
2011-03-23, 09:00
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Om jag inte minns fel hade väl nancy skador även på halsen som var anledningen till det stora blodflödet?

Det var skador efter strypning. Alltså ingen blodsutgjutelse.. Men hon hade ju krosskador, dock inget blod på platsen? :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in