Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2011-03-25, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
På samma sätt som resten av de som hört (eventuellt sett?) dådet inte har kontaktat polis, så har EY valt att inte kontakta polis.

Långt ifrån "på samma sätt". Vittnena har inte sett något så du kan ta bort "eventuellt", de har endast hört skrik. Har du verkligen läst igenom hela FUP:en? I området är det tydligen inte konstigt att det skriks och är högljutt, det är tragiskt men anses så pass normalt att man inte anser det nödvändigt att kontakta polis.

Utifrån EYs historia så har han ju både sett och hört dådet men ändå inte valt kontakta polisen. Men sen har EYs historia så många hål i sig så man vet inte vad man ska säga.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Rättens ordförande frågade om han sett platsen hela tiden fram tills att han, enligt sin egen uppgift, kom dit för att hjälpa henne.
Om 23-åringens berättelse är sann har Elin stått upp ena stunden för att kort därefter ligga medvetslös. Vad som i så fall gjorde henne medvetslös bör han ha sett från platsen där han stod.

23-åringens svar svajade flera gånger innan han svarade nej:
- Jag såg henne inte hela tiden för jag letade först efter min telefon, sedan ramlade jag.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-brottsplatsen
Citera
2011-03-25, 08:40
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Du glömmer det här med hennes mobil och två män som pratar med varandra. Det finns helt enkelt ett vittne som mer eller mindre stöder den misstänktes historia. Hade det inte varit för detta så hade den misstänkte varit i ett helt hopplöst läge.

Det är det jag hävdat hela tiden, att hade EY lämnat sin historia INNAN A:s vittnesmål kom så hade det varit trovärdigt, nu är det bara en modifierad historia för att försöka klara sig själv..

Citat:
Det är så skönt att varenda en som ser filmen har en annan uppfattning än nästa man som ser samma film.

Det visar att hjärnan tolkar synintrycken på helt olika sätt. Inte konstigt alls på grund av den dåliga kvaliten på filmern. Jag tror dock att ju mer känslomässigt engagerad man är desto mer får man se det man vill se, och desto mer upprörd blir man av att höra andras tolkningar. Det har visats gång efter gång.

Tittade du på kamera 6, såg du hur Elin vid ett tillfälle slog till EY och hur hon vid ett annat viftade till honom? Efter att han legat i knäet på henne..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannoniere
Men du kan väl inte på allvar mena att det är samma sak? Han har ju sett henne och varit på samma plats. Och försökt hjälpa henne enligt berättelsen.

Nej det är inte samma sak, men det tangerar. Om han dessutom uppger att han inte ville förknippas med brottet. Det är upp till rätten att avgöra, inte din eller min uppgift lyckligtvis.
Citera
Medlem
Glitterkvists avatar
En del tjejer eller kvinnor blir avvisande när de ÄR INTRESSERADE inkl. jag
Men Elin såg inte rädd ut,tyckte nästan hon log när hon steg av
Citera
2011-03-25, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Tittade du på kamera 6, såg du hur Elin vid ett tillfälle slog till EY och hur hon vid ett annat viftade till honom? Efter att han legat i knäet på henne..

Nej har tyvärr inte haft tid då jag suttit barnvakt.

Kommer du ihåg tidpunkten så kan jag ta mig en snabbtitt.
Citera
2011-03-25, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Om de var så utdraget och hon fick kämpa.. är de då inte konstigt att hon inte använt sina händer?? använder man sina händer för att försöka ta sig loss så bör man ju rimligtvis få DNA under naglarna från gärningsmannen??! Å de har hon ju inte vilket jag tycker är undligt!

Han kan inte slått henne så hon ramlat i marken, han får ett vansinnes utbrott och slår henne mer för att sen strypa henne?
Citera
2011-03-25, 08:46
Medlem
Citat:
Han kan inte slått henne så hon ramlat i marken, han får ett vansinnes utbrott och slår henne mer för att sen strypa henne?
Men under tiden våldtog han henne också?
Citera
2011-03-25, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Om de var så utdraget och hon fick kämpa.. är de då inte konstigt att hon inte använt sina händer?? använder man sina händer för att försöka ta sig loss så bör man ju rimligtvis få DNA under naglarna från gärningsmannen??! Å de har hon ju inte vilket jag tycker är undligt!

Jag tycker att avsaknaden av DNA är lite märkligt också i såna fall.
Citera
2011-03-25, 08:50
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Jo men har hon inte värjat sig alls?? De tycker jag låter oerhört konstigt.. Jag själv tror att de beror på att han överumplade henne förmodligen slogs hon så gorr som medvetslös på en gågn.. därför tycker jag att vittnesmålen där folk hör en kvinna skrika låter skummt.. en kvinna som skriker på hjälp försöker då fly innan gärningsmannen kommit i kapp henne hinner då ropa skrika efter hjälp.. men när han väl kommer i kapp går nog allt väldigt snabbt!
Citera
2011-03-25, 08:51
Medlem
Han kanske höll i armarna så att det inte gick att riva honom och E.K visste nog att hon tar en risk genom att riva för det kan göra våldet från en GM ökar! Han satt dessutom över henner får vi anta och det enda ställe han kunde riva på var i ansiktet och dit nådde hon ju inte då.
Citera
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Nej har tyvärr inte haft tid då jag suttit barnvakt.

Kommer du ihåg tidpunkten så kan jag ta mig en snabbtitt.

Kolla från 32.35 och sen nån minut framåt..
Citera
Medlem
Citat:
Det får vi se, det vet inte du eller jag idag. Du hoppas att det är så, men det är inte samma sak.

Den som kan avläsa kroppsspråk och inte är subjektiv kan säkert se något helt annat än vad du ser.

Du vet inte vem hon var intresserad av eller inte. Du hoppas att hon inte var det, vilket är en helt annan sak.

Jag antar att det var efter att hon druckit alkohol som hon blev slampig med invandrare, eftersom vittnesmålet, hennes kompis, säger det.

Jag tror hon bedömer killar som personer. Du själv bedömer tydligen mörkhyade som clowner, vilket säger en del om ditt engagemang i frågan och varför du tar så illa upp för att en svensk blond tjej knullar runt med ghettogangsters.

Seriöst, tjejen har blivit mördad hur som helst. Vakta tungan för fan! Det finns trots allt nära till EK som läser här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in