2021-08-11, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbybobb
Kubaner under 100-lappen som är bra skulle jag rekommendera H. Uppmann, både Half Corona och Majestic. Ramon Allones Small Club Corona är också vettiga.

Icke-kubaner finns det rätt gott om. Jag gillar tex Perdomo Fresco Connecticut som är billig och prisvärd.

Se där ja. Får ta och testa dem. Tack!
Citera
2021-08-12, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonterrier
Se där ja. Får ta och testa dem. Tack!

Berätta gärna vad du tycker om dem och andra cigarrer du testar sen.
Citera
2021-08-12, 22:01
Medlem
Citat:

Sitter faktiskt i skrivandes stund och har strax bolmat mig igenom en Casa Turrent Maduro Robusto. Som den nybörjare jag är känner jag en väldigt len smak pinnen rakt igenom o bra drag. Denna var en av de godaste jag testat än så länge. Kommer beställa igen. Tur jag inte snurrat in mig helt på kubaner då.
Citera
2021-08-15, 10:08
Medlem
Jag och min vän tog varsin Cusano Robusto till vargtimmen under kräftfiskepremiären i fredags. I nattens svalka vid lägret, med en Ayinger Celebrator Dubbelbock, var detta en mycket trevlig cigarr.
Mild i styrkan, bra drag och lite "vildvuxen" smak, den gjorde sig mycket bra till detta bocköl. Medium fillers tyclet jag oftast blir lite "bösiga" att röka, men denna höll ihop väl.
Denna budgetcigarr åker upp på min lista. En väldig "lagom" cigarr.
Citera
2021-08-19, 01:41
Medlem
Finns det kvar cigarklubbar? Var på Tweedbar innan den stängde ned 2018.
Citera
2021-08-19, 01:45
Medlem
Citat:

Sista cigaren jag rökte var Cumpay Volcan, alldeles strålande. Kubanerna är väldigt överskattade även om jag älskar Montechristo och Bolivar. Cohiba är över min budget. Rökte dock några på Kuba för några år sedan.
Citera
2021-09-03, 20:33
Medlem
I helgen rökte jag en Rocky Patel Vintage 1990 Robusto. Det var utomhus och tyvärr något kallt och blåsigt, så det skall väl beaktas i omdömet.
Men tyvärr, denna cigarr tilltalade mig inte alls. Skarp i smaken, brännande och alldeles för lätt i draget. Jag kände faktiskt inga som helst behagliga toner och aromer, utan mest en skarp, syrlig tobakston som kvävde allt annat.
Det är den första R.P. jag testat. Tyvärr gör den mig inte sugen på fler, men kan det varit något fel på just detta exemplar?
Citera
2021-09-03, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
I helgen rökte jag en Rocky Patel Vintage 1990 Robusto. Det var utomhus och tyvärr något kallt och blåsigt, så det skall väl beaktas i omdömet.
Men tyvärr, denna cigarr tilltalade mig inte alls. Skarp i smaken, brännande och alldeles för lätt i draget. Jag kände faktiskt inga som helst behagliga toner och aromer, utan mest en skarp, syrlig tobakston som kvävde allt annat.
Det är den första R.P. jag testat. Tyvärr gör den mig inte sugen på fler, men kan det varit något fel på just detta exemplar?

Njae, det är nog så R.P. är överlag, även om det finns undantag. Det är ett typiskt icke-kubanskt märke som satsar på att ha väldigt många olika cigarrer i sortimentet och marknadsföra dem ganska hårt. Lösa i draget är också vanligt bland sådana märken. Det finns dock några R.P. som håller hyfsad kvalité och är prisvärda. De har tex nån Candela som jag tycker är helt ok.
Citera
2021-09-03, 20:58
Medlem
Citat:
Njae, det är nog så R.P. är överlag, även om det finns undantag. Det är ett typiskt icke-kubanskt märke som satsar på att ha väldigt många olika cigarrer i sortimentet och marknadsföra dem ganska hårt. Lösa i draget är också vanligt bland sådana märken. Det finns dock några R.P. som håller hyfsad kvalité och är prisvärda. De har tex nån Candela som jag tycker är helt ok.

Intressant. Jag tolkar dig som att denna cigarr ändå gjorde sig själv rätta, och inte var ett "måndagsexemplar"? Jag har rökt få cigarrer, fast över många år. Jag vet på ett ungefär vad jag tycker om, men ser mig själv ändå som en nybörjare. Detta var dock, troligen, den cigarr som jag hittils tyckt minst om. För mig var den omild, väldigt skarp, stark och på intet sätt behaglig. Jag fann inga smaker eller toner, ens genom försiktig, långsam rökning med retrodrag.
Det bästa jag kan jämföra med är att dricka allt för stark sprit utan att vattna ned densamma; överväldigande, kvävande styrka, som inte tillåter njutning.
Citera
2021-09-04, 23:43
Medlem
MixPixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur

Jag tror Rocky Patel Vintage 1990 är en sådan cigarr som kan vinna på att lagras i humidor utan cellofan i kanske 6 månader eller mer för att mogna och bli intressant.
Citera
2021-09-05, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MixPix
Jag tror Rocky Patel Vintage 1990 är en sådan cigarr som kan vinna på att lagras i humidor utan cellofan i kanske 6 månader eller mer för att mogna och bli intressant.

Intressant. För dess låga pris kan jag tänka mig att köpa några få pinnar och lägga på lagring.
Citera
2021-09-05, 15:17
Medlem
Citat:

Jag har rökt ett par olika RP, mest LB1 Robusto..inte min favoritcigarr, men ganska trevlig. Något nikotinstark så kanske inte något för nybörjare. Å andra sidan sa en polare till mig som inte är så van rökare och som fick testa en av mig att den hamnade på hans topplista.

Köpte nyligen en låda av deras Quarter Century då Kind Cigars hade erbjudande på dem. Får se om den är något att ha.

För övrigt provade jag en La galera half Corona för någon dag sen, den gillade jag. Något sätt. Rätt hårt drag men det tog sig sen. Kan bli att testa fler av La galera med andra ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in