2023-11-18, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Packetipiketen
Du ställer i alla fall bra frågor. Det där med Palme som "landsförrädare" blir liksom svårjobbat. Det problem jag ser är att den politiska skutan i Sverige på 80-talet höll på att räta upp sig från den kraftiga slagsidan åt vänster, men sedan kom Palmemordet och satte stopp för den processen. Istället blev det ironiskt nog så, att just mordet gjorde att den politiska pendeln fastnade i yttersta vänsterläge – så att vi fick ett "permanent 1968" i det här landet som varar än idag.

Det här förhållandet är något som palmeriet inte är intresserade av att ändra på, och så är det därför att de till 95% finns långt ute på vänsterkanten. Det bästa som hänt för dem är att Palme mördades, för på så vis kunde han liksom fortsätta att styra landet från graven för all framtid. Då menar jag, att lösningen på Palmemordet är det enda som kan frigöra den där politiska pendeln från dess låsta 1968-läge, och då ser du genast att någon lösning på Palmemordet, det är det sista palmeriet vill se.

Det är därför som jag säger att de kämpar med näbbar och klor för att vidmakthålla mörkläggningen. Om mordet inte mörklagts på alla möjliga sätt skulle det ha klarats upp för många år sedan, men det finns som sagt inget politiskt intresse för det – allraminst bland palmeriet som visserligen är "Palmeintresserade" men bara så länge det inte handlar om att lösa mordfallet. Försöker man komma någon vart så blir de helt galna och börjar jävlas och kämpa emot för brinnande livet.

Hur ställer du dig till utpekandet Stig Engström, var det en del i mörkläggningen och då i förlängningen en del i ett palmeristiskt propagandamaskineri?
Citera
2023-11-19, 00:04
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ersatz
Hur ställer du dig till utpekandet Stig Engström, var det en del i mörkläggningen och då i förlängningen en del i ett palmeristiskt propagandamaskineri?

Det behövs ingen mörkläggnings-hypotes. Det kan tänkas att en ensam individ, exempelvis Täbyskolans rättrådige förfäktare SE, kunde bli topp tunnor rasande över ett sånt här socialdemokratiskt påfund:

https://youtu.be/jhLzAcclATk?t=2206

Polisen skulle ställa upp på ockupationsmaktens sida ...
Citera
2023-11-19, 00:08
Medlem
Citat:
Alright, Palme som politisk martyr alltså. Ja, de drog så klart mer fördelar av mordet än att Palme blev friad av Länsrätten för skattefusk. Däremot förstår jag inte helt logiken att en lösning på mordet skulle vara till sosseriets nackdel, annat än att en lösning eventuellt skulle innebära att också mörkläggningen som pågått kommer i ljuset.

Det här ligger djupare än så. Det är vad Peter Dale Scott, som lanserade begreppet "djupa staten" (deep state), kallar för en "djup händelse" (deep event). Det är en händelse som sätter tonen och kursen på lite sikt. Precis som med Kennedymordet och "9/11"-attackerna.

När Kennedy blev mördad i början av 1960-talet så satte det i rörelse en våldsam vänstervåg som kulminerade kring 1968. Av det kunde man sluta sig till att om en vänsterledare mördas så blir reaktionen en kraftig vänstervåg.

Om någon "högerbov" typ Alf Enerström legat bakom Palmemordet så skulle det vara det mest kontraproduktiva de kunde göra. Politiskt självmord för hela högern och total vänsterdominans under decennier framöver. Varför i hela fridens namn skulle de ge sig in på det? Än idag håller ju palmeriet på och kartlägger och trakasserar vanliga människor som råkat ha "nationella" sympatier för 30 år sedan.

Så det där med Palme som "landsförrädare" som knäpptes av högerinriktade patrioter, det är liktydigt med att säga att dessa patrioter var idioter. De största idioterna i svensk historia. Mordet har ju praktiskt taget totalförstört landet. Hela befolkningen har blivit helt rubbade i huvudet av det där ändlösa 68-tugget som man förknippar med just Olof Palme.

De enda som tjänat på mordet är vänstern. Då säger det sig självt, menar jag, att om mordet var ett planerat attentat – vilket jag menar att det var – så var det arrangerat av krafter som begripit vad jag just sagt. Syftet måste ha varit att skydda vissa intressen och att som du säger förvandla Palme till en vänstermartyr. Det handlar om att säkra den "permanenta revolutionens" fortlevnad.

Palme verkar ha kommit till en punkt där han gjorde större nytta för det stora målet som död än levande. Till saken hör även, att han ställde han till med en massa oreda som andra fick röja upp. Sådant får man se upp med när man orerar om människovärdet men tjänar intressen som enbart räknar med största möjliga nytta. I så måtto hade Palme sig själv att skylla.
Citera
2023-11-19, 00:21
Medlem
Citat:
Det här ligger djupare än så. Det är vad Peter Dale Scott, som lanserade begreppet "djupa staten" (deep state), kallar för en "djup händelse" (deep event). Det är en händelse som sätter tonen och kursen på lite sikt. Precis som med Kennedymordet och "9/11"-attackerna.

När Kennedy blev mördad i början av 1960-talet så satte det i rörelse en våldsam vänstervåg som kulminerade kring 1968. Av det kunde man sluta sig till att om en vänsterledare mördas så blir reaktionen en kraftig vänstervåg.

Om någon "högerbov" typ Alf Enerström legat bakom Palmemordet så skulle det vara det mest kontraproduktiva de kunde göra. Politiskt självmord för hela högern och total vänsterdominans under decennier framöver. Varför i hela fridens namn skulle de ge sig in på det? Än idag håller ju palmeriet på och kartlägger och trakasserar vanliga människor som råkat ha "nationella" sympatier för 30 år sedan.

Så det där med Palme som "landsförrädare" som knäpptes av högerinriktade patrioter, det är liktydigt med att säga att dessa patrioter var idioter. De största idioterna i svensk historia. Mordet har ju praktiskt taget totalförstört landet. Hela befolkningen har blivit helt rubbade i huvudet av det där ändlösa 68-tugget som man förknippar med just Olof Palme.

De enda som tjänat på mordet är vänstern. Då säger det sig självt, menar jag, att om mordet var ett planerat attentat – vilket jag menar att det var – så var det arrangerat av krafter som begripit vad jag just sagt. Syftet måste ha varit att skydda vissa intressen och att som du säger förvandla Palme till en vänstermartyr. Det handlar om att säkra den "permanenta revolutionens" fortlevnad.

Palme verkar ha kommit till en punkt där han gjorde större nytta för det stora målet som död än levande. Till saken hör även, att han ställde han till med en massa oreda som andra fick röja upp. Sådant får man se upp med när man orerar om människovärdet men tjänar intressen som enbart räknar med största möjliga nytta. I så måtto hade Palme sig själv att skylla.

Alright, så palmeristerna själva lät knäppa honom? Och de som mörklägger och har sig är invigda i mordkomplotten?
Citera
2023-11-19, 00:30
Medlem
Citat:

Inga idioter till patrioter om det Palme ägnade sig åt ansågs akut. Om han sedan blev politisk martyr var ändå inte lika illa som att riket skulle ha hamnat än mer i händerna på Sovjet.
Citera
2023-11-19, 00:31
Medlem
Citat:
Alright, så palmeristerna själva lät knäppa honom? Och de som mörklägger och har sig är invigda i mordkomplotten?

Nej det är ju mer komplicerat än så. Det handlar om de krafter som manövrerat fram Palme till den position han nådde. De som öppnar dörrarna och såpar banan, via den djupa staten. Och de vill som sagt ha en "permanent revolution" runtom hela jordklotet, i syfte att frambringa den "nya världsordning" där hela planeten är underställd den "nya världen".

Om mörkläggningen så består den enklaste formen av att bara titta åt ett håll. Om 95% av palmeriet enbart tittar efter "högebovar" så är det ju inte så svårt för dem som faktiskt låg bakom mordet att gömma sig till vänster. Det är ju ingen som kollar där, och nåde den som försöker. Då blir de som galna och börjar jävlas och bjäbba på alla upptänkliga vis.

Den verkliga förklaringen till Palmemordet, menar jag, ligger "gömd helt öppet" (hidden in plain sight). Det är bara vi som måste träna bort våra blinda fläckar så att vi börjar kunna titta efter rätt saker på rätt ställen. Palmeriet går ut på att titta efter fel saker på fel ställen. Till palmeriet kan du även räkna polisen och alla kommissioner, det är samma syndrom. Man ser vad man vill se, av politiska skäl.
Citera
2023-11-19, 00:36
Medlem
Citat:
Nej det är ju mer komplicerat än så. Det handlar om de krafter som manövrerat fram Palme till den position han nådde. De som öppnar dörrarna och såpar banan, via den djupa staten. Och de vill som sagt ha en "permanent revolution" runtom hela jordklotet, i syfte att frambringa den "nya världsordning" där hela planeten är underställd den "nya världen".

Om mörkläggningen så består den enklaste formen av att bara titta åt ett håll. Om 95% av palmeriet enbart tittar efter "högebovar" så är det ju inte så svårt för dem som faktiskt låg bakom mordet att gömma sig till vänster. Det är ju ingen som kollar där, och nåde den som försöker. Då blir de som galna och börjar jävlas och bjäbba på alla upptänkliga vis.

Den verkliga förklaringen till Palmemordet, menar jag, ligger "gömd helt öppet" (hidden in plain sight). Det är bara vi som måste träna bort våra blinda fläckar så att vi börjar kunna titta efter rätt saker på rätt ställen. Palmeriet går ut på att titta efter fel saker på fel ställen. Till palmeriet kan du även räkna polisen och alla kommissioner, det är samma syndrom. Man ser vad man vill se, av politiska skäl.

Och dessa inom palmeriet är frimurare också antar jag …
Citera
2023-11-19, 00:41
Medlem
Citat:
Och dessa inom palmeriet är frimurare också antar jag …

Den där var väl ändå lite onödig. Tack för samtalet och lycka till med ditt Palmeintresse.
Citera
2023-11-19, 00:48
Medlem
Citat:
Den där var väl ändå lite onödig. Tack för samtalet och lycka till med ditt Palmeintresse.

Ja, det var onödigt. Ber om ursäkt för det. Tack för samtalet själv och att du bemödade dig med att ge välskrivna och ambitiösa svar.
Citera
2023-11-19, 00:52
Avstängd
Hallbarhetnollas avatar
Själv tror jag och flera att lösningen på OP mordet finns dokumenterat och inlåst på Sveavägen 68 pl 4 i rum 413.
Detta rum ligger mitt i byggnaden och saknar fönster samt utrustat med en dörr som lite påminner om en kassaskåpsdörr. Detta rum får endast tillträdas med 3 personer och vid varje besök så är det någon person som ska godkänna besökarna. Inte ens husansvarig vet vem som är den beslutande personen. Korridoren utanför rum 413 bevakas då även av 2 st partifunktionärer. Allt detta fick jag och några kollegor höra efter att vi arbetat med en större sak i byggnaden och fick följa med på en AW som gick till historien som allt annat än en nykter tillställning.
Citera
2023-11-19, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lebel
Let me do the math for you.

Enligt Helena L (vid postkontorets bankomat) föll skotten mellan 23.18.28 (då hon tryckte fel kod) och 23.18.56 (då hon var klar).

Skottiden (23.21.30) motsvarar bankomattiden 23.18.42.

Avvikelsen från Fröken Ur blir två minuter och 48 sekunder.

Åsa G och Klas N gjorde sina två uttag i Götabankens bankomat 23.15.39 - 23.16.49.

Med andra ord 23.18.27 - 23.19.37 (två minuter och 48 sekunder senare).

Det stämmer med Inge M:s tre minuter. Att GM väntade tre minuter stämmer med kamraternas uttag. Dessa tre uttag (Susanne L gjorde två och Helena L ett) tog inte en minut och 59 sekunder (tiden som registrerades av bankomaten). De tog avsevärt längre tid. Susanne L letade efter sitt bankkort (som Inge M berättade i Stockholms tingsrätt 1989). Glenn M gjorde en saldokontroll medan Susanne L letade efter kortet.

Det finns mer som bekräftar Inge M:s tre minuter.

Var länge sedan jag gjorde dessa men ändå kanske nyttigt dom diskussionsunderlag.

Imgur tillät inte lägga upp en 3 minutare.

Så fick dela upp den.

Del 1:

https://imgur.com/a/Hcvl2Pe

Del 2:

https://imgur.com/a/tYlY3L2

Del 3:

https://imgur.com/a/h7l9YBE

Finns inga markeringar på plupparna men du vet vilka alla är ändå.

Vad skulle du ändra i animationen?
Citera
2023-11-19, 13:58
Medlem
Intresserar mig just nu mycket för Harvardaffären och stölden på länsrätten. Har läst på om själva affären och lyssnat igenom poddavsnitten på Palmemordet.

Nu är det så att jag beställt vittnesförhören från polisen. Lär troligtvis dröja ett tag innan jag får ut dom.

Nu undrar jag om någon här läst vittnesförhören och har något hum om hur pass omfattande materialet är. Som jag fattar det pågick utredningen av stölden och raderingen på länsrätten i omgångar från 86 tom en bit in på 90-talet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in