2010-12-12, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Har genom nätet tagit del av ett antal tyska tidningsartiklar där det
talas om att Rostock sedan några år är det främsta fästet för den
mest aktiva och brutala nynazismen i Tyskland. Det är ju just i denna stad
som C G Östling (pm A) numera är verksam som försäljningschef i ett företag.

Det kan ju vara tillfälligheter iofs men jag har för mig att företaget med Östlings och hans partners har varit inblandat i olika verksamheter inom och utanför Tyskland med en slags militärt organiserad frivilligrörelse som ställer upp med Räddningspersonal, kommunikationsexperter (signalskydd och signalspaning) etc i krigsområden bland annat. Även deras försäljning av utrustning med militär anknytning avser andra länder.

Kan det vara så att hans verksamhet kan vara en del som täckföretag för underrättelseverksamhet? Flera av hans fd kompisar från tiden har ju drivit sådan "privatiserad" uderrättelsverksamhet på samma sätt som hans företag med Grundborg hade sådana uppdrag.
Citera
2010-12-12, 16:25
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lausac
amilofs, nu lägger du upp samma sak som du gjorde tidigare, från Wikipedia, vad vill du säga med det?

Jag har ju redan besvarat det inlägget. Kan du inte bemöta mina kommentarer?

Att det finns konspirationsteoretiker som är galna, är det något nytt tycker du? Att på ett sakligt sätt visa hur Christer P inte kan vara Palmes mördare är inte att vara konspiratorisk. Påstår du det får du gärna utveckla hur du tänker, eftersom logiken saknas helt och hållet.

Åklagare och polis kom även fram till att man skulle göra insatser mot PKK, något som visat sig vara pinsamt felsatsande när det gäller att hitta Palmes mördare.

Att sjuka människor har teorier om Mårten och Lisbet ger inte det minsta stöd till de väldigt svaga "brottsmisstankar" mot CP som du har tagit från Wikipedia.

Helt otroligt att DU beskyller folk för att vara osakliga och ologiska.

Finns inget sakligt sätt där man kan visa att CP inte är gm, konspirationsfanatiker försöker med ologiska och osakliga agument avfärda CP.

Mockfjärdsvapnet kan på inget sätt avfärda CP som gm, som många här hävdar.

Öppet sinne.
Citera
2010-12-12, 16:38
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)

Kan det vara så att hans verksamhet kan vara en del som täckföretag för underrättelseverksamhet?
Flera av hans fd kompisar från tiden har ju drivit sådan "privatiserad" uderrättelsverksamhet på samma sätt som hans företag med Grundborg hade sådana uppdrag.

Kanske. Senast jag kollade (i sensomras/höstas) så fick jag intrycket av att företaget var helt inriktat på civila produkter. Man tillverkar och säljer räddningsbåtar. Visst, det kan vara en täckmantel för att bedriga underrättelseverksamhet, men det kan ju nästan allting vara, om man vill hålla på med det.
Tanken har dock aldrig slagit mig. Jag tänkte mig snarast att den gode Ö dragit sig tillbaka från agenteriet och börjat sälja båtar och sånt.
Någon som vet var Östling gjorde lumpen? Var han också på KA?

Att det råkar vara mycket nassar i Rostock är nog mest en tillfällighet som kan ha socioekonomiska skäl (varvsnedläggningar -> arbetslöshet). Jobbar man med båtar är det en klar fördel att hålla till på kusten.
Namnet på företaget hade dock lite anspelningar på nazi-tiden, om man var historiskt bevandrad. Jag ser det ett utslag av humor. Östling trivs säkert utmärt om det är mycket nassar i stan. Nöff nöff!
Citera
2010-12-12, 16:39
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Vart tog mordkulan vägen?

Jag har den. Här.
Citera
2010-12-12, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Kanske. Senast jag kollade (i sensomras/höstas) så fick jag intrycket av att företaget var helt inriktat på civila produkter. Man tillverkar och säljer räddningsbåtar. Visst, det kan vara en täckmantel för att bedriga underrättelseverksamhet, men det kan ju nästan allting vara, om man vill hålla på med det.
Tanken har dock aldrig slagit mig. Jag tänkte mig snarast att den gode Ö dragit sig tillbaka från agenteriet och börjat sälja båtar och sånt.
Någon som vet var Östling gjorde lumpen? Var han också på KA?

Att det råkar vara mycket nassar i Rostock är nog mest en tillfällighet som kan ha socioekonomiska skäl (varvsnedläggningar -> arbetslöshet). Jobbar man med båtar är det en klar fördel att hålla till på kusten.
Namnet på företaget hade dock lite anspelningar på nazi-tiden, om man var historiskt bevandrad. Jag ser det ett utslag av humor. Östling trivs säkert utmärt om det är mycket nassar i stan. Nöff nöff!

Håller med i princip att det kan vara tillfälligheter men att man förutom att man utåt sett jobbar med tull och räddningsbåtar så har företaget och de centrala figurerna där varit aktiva så som jag beskriver med bland annat modernt smband och utlandsverksamhet samt ungdomsverksamheter men anknytning till utlansuppdrag. Av uppenbara anledningar finns inte så mycket att googla om i dessa avseenden men någon på turistbesök i Rostock kanske kunde forska? Glöm inte att tex islamister och Talibaner ofta anklagar räddningspersonal för att vara agenter och helt klart är det så att KSI har hemlig verksamhet utomlands och att denna ofta sker genom utnyttjande av täckföretag med legal verksamhet utomlands. Att handlingar kring Ö avhemligats inom Palmeutredningen kan väl dock tyda på att denne pensionerats sedan en tid.
Citera
2010-12-12, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
Finns inget sakligt sätt där man kan visa att CP inte är gm, konspirationsfanatiker försöker med ologiska och osakliga agument avfärda CP.

Mockfjärdsvapnet kan på inget sätt avfärda CP som gm, som många här hävdar.

Öppet sinne.

Klart att det finns, Gunnar Wall t.ex ägnar en stor del av sin senaste bok till att göra det.
Ok, du tror att det var CP. Det blir bra så. Puss.
Citera
2010-12-12, 17:32
Medlem
Maxestrellas avatar
Citat:
Jag förstår att Du tycker att vad åklagare och polis kommit fram till är oseriöst.

Konspirationsteoretiker är kända för att hålla sig så långt från logik och fakta de bara kan, för att istället låta sin egen fantasi och agenda styra.

Du föredrar tydligen auktoriteter. Vilken auktoritet väljer du?
http://www.youtube.com/watch?v=aZ1ZT...eature=related
Citera
2010-12-12, 17:37
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Klart att det finns, Gunnar Wall t.ex ägnar en stor del av sin senaste bok till att göra det.
Ok, du tror att det var CP. Det blir bra så. Puss.

I så fall är en stor del av boken miserabel och om han är så snett ute där, då är antagligen hela boken en fantasi-produkt, som säkert har någon egen agenda som ska bevisas.

Öppet sinne.
Citera
2010-12-12, 17:42
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxestrella
Du föredrar tydligen auktoriteter. Vilken auktoritet väljer du?
http://www.youtube.com/watch?v=aZ1ZT...eature=related

Han tror mest, finns inget med substans, antagligen vill han bara puscha för någon bok han skrivit...

Öppet sinne
Citera
2010-12-12, 17:53
Medlem
Citat:
I så fall är en stor del av boken miserabel och om han är så snett ute där, då är antagligen hela boken en fantasi-produkt, som säkert har någon egen agenda som ska bevisas.

Öppet sinne.

Jag förstår att du inte vill läsa Gunnar Walls senaste bok eftersom din hjärna skulle få arbeta
extremt hårt för att hålla dig kvar i din förutfattade mening baserad i Expressen 1988.
Citera
2010-12-12, 17:58
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Jag förstår att du inte vill läsa Gunnar Walls senaste bok eftersom din hjärna skulle få arbeta
extremt hårt för att hålla dig kvar i din förutfattade mening baserad i Expressen 1988.

Ja, den boken skulle få min hjärna att jobba hårt för hålla mig kvar i verkligheten...

Öppet sinne.
Citera
2010-12-12, 18:08
Medlem
Här har vi en som soper igen spåren för fulla muggar.

Titel: Landsförrädaren Författare: Anders Jallai
http://www.earbooks.se/titlar/978-91-86231-80-4.html

Citat:
Som belöning för en framgångsrik operation får f.d. spionen och stridsflygaren Anton Modin tillåtelse att under en natt ta del av dokument i Säkerhetspolisens hemliga arkiv. Han upptäcker då en akt om mordet på statsminister Paul Olofson och inser snart att mycket inte framkommit i den officiella mordutredningen.

Samtidigt som Modin börjar läsa den hemliga akten dör Säpochefen Klas Berg i en hjärtattack i sitt hem, och strax därpå blir Modin avbruten i sin läsning och tvingas ut ur arkivet. Modin förstår att han fått se något som inte var ämnat för hans ögon och när han senare samma natt blir utsatt för ett mordförsök står det klart att han är något mycket stort på spåren. Trådarna löper tillbaka till dolda vapenaffärer på 80-talet, till ett mord på en tv-journalist som nystat i vapenhärvan, till den hemliga organisationen Arla Gryning, till det kalla krigets alla ljusskygga element och oheliga allianser…

Landsförrädaren är den spännande fortsättningen på Spionen på FRA. Här borrar sig Anders Jallai ännu djupare ner i Sveriges mörka efterkrigshistoria och avtäcker den dolda makt som än idag utövas bortom all demokratisk kontroll.

Jämför med vad UG skrev för länge sedan och se allt flyta upp till ytan igen med dykaren Jallai.

http://svt.se/2.53819/1.631553/var_d...m_dodade_palme

Citat:
Gruppen kring den högerextrema tidskriften Contra stämplade Palme som opålitlig, genom att han nonchalera ubåtskränkningarna. Palme ansågs som definitivt Sovjetvänlig och skulle i april 1986 träffa de sovjetiska ledarna i Moskva. Något som oroade gruppen.
EN SOM VID DEN här tiden hade kontakt med gruppen kring Contra och andra personer i det nätverk som såg Palme som en fara för Sverige är Torwald Arvidsson:
- Man litade helt enkelt inte på att Palmes lojalitet låg hos Sverige, säger Torwald Arvidsson.
Att tala om Palmehat, är det överdrivet?
- Nej, det är snarast bara förnamnet. Jag vill inte hålla det uteslutet att någon eller några kom till slutsatsen att det enda sättet att rädda landet var att Olof Palme avlägsnades rent fysiskt.
Christer Arkefors hörde gruppen kring Contra, som ansåg att Palme höll på att sälja ut sitt land.
- Att mörda en statschef kan aldrig betraktas som acceptabelt. Men naturligtvis var det glädjande att Palme kom bort från den politiska arenan, säger Christer Arkefors.

Det skall bli intressant att inte läsa den boken också från den ytterst suspekte figuren Jallai.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in