Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Nej, jag tror inte att han börjat tackla av utan det är ganska ovanligt att människor i en storstad orienterar sig med benämning av väderstreck förutom orienterar som du tex. Vi har olika referensramar och i en intervjusituation så säger LGWP fel.
Hoppas du har rätt! Han är en klok man och det vore tråkigt om han skulle börja bli snurrig nu (vilket ju nästan vi alla blir till sist, om vi inte dör unga).
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
I den långa versionen tar LGWP ställning i flera intressanta detaljer som exv att GM följer efter LOP från Grand men nödvändigtvis inte behöver vara den man som gick efter LOP vid korvkiosken utan någon annan som väntade vid Grand. etc etc.
Jag håller med om att det är intressant att notera att han så skarpt tar ställning, sticker ut hakan. Bl.a. innebär ju det att han
fullständigt sågar PU, vilket väl i sig får anses ganska betydelsefullt med tanke på omständigheterna.
Men nej, "en mindre konspiration i offrets närhet" kan aldrig ha med Sydafrika att göra. Sydafrika är inte "offrets närhet". Med det åsyftar LGWP poliser, militärer, som visste att LoP skulle på bio.
Vi talar polisspåret/skytteklubben. LGWP vill inte nämna det p.g.a. att han har ett ordentligt horn i sidan till Borgnäs efter historien med styckmordet. I själva verket vet LGWP att Borgnäs (Minell, Anér) har gjort det jobb han själv och polisen skulle ha gjort. Jag vet från säker källa att LGWP har varit stenhårt hotad genom åren. Om detta säger han dock ingenting offentligt.