Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Nej om du skrapar på ytan skall du se att DF via media spridit myten om att den nog ändå var CP med hjälp av journalister i många många år medan en annan krets som inkluderar Kegö & Barrling via "okritisk" media spridit först PKK och sedan en variant där Sovjeterna via PKK skulle ha offrat sin agent OP och nu lanseras gammal skåpmat och en än fantasifullare vapenkoppling mot en man som det i själva verket är lika omöjlig som CP.
Tyvärr verkar journalister aldrig lära sig hur desinformation sprids och varför just journalister är användbara och eftersökta kontakter. Meddelarskyddet är ett bra sätt att dölja sig. Så nej journalister låter sig nog bara blir omedvetna redskap i många fall och de är inte en del av makten särskilt ofta även om de vill tro att de är tredje statsmakten. I Palmefallet är det tydligt. Jurdiskt sett är åtalet mot CP t ex helt uppenbart ohållbart men media höll uppe myten att CP nog ändå var skyldig i 25 år.
I det här fallet kulle journalisterna kunna komma vidare genom att granska sina källor. PU har säkert ställt frågor i detta fallet till journalisterna men då är väl källorna med information hemliga att får ej efterforskas
Jamen källan till TPs SE-spår är ju PU själva, SEs exfru, vapensamlarens dotter. Dessutom startade allt med en brevväxling mef Leif Gw P, har med hams uttalanfen om senasye SEaffären svårt att tro att den mejlkontakten avbrutits.
Men jag förstår ditt tänk, när jag pratade med Lars Borhnäs om Lasse Larssons bok, var hans första fråga, vem har rekommenderat dig läsa den?
Men hans egen bok är n a turligtvis sanning och inget annat, fast den dramatiserande yrar om Vem tog den sista bilden av Palme inne på bion. Det har jag ju visat, att förvisso blixtrade det till, men det var en som plåtade sin flickvän. Dramatikern själv, anser att andra konspirerar. Allt står inte rätt till där.
DF bör kollas, men K o B kör ju på det dom alltid har gjort, dom är så att säga lite dementa. Sovjeterna är farliga.