2018-06-16, 08:16
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
The trip to Jämtland is interesting. Everyone on this thread has detail info on minute by minute OP movement.
Try going back and doing the same thing on the guy in Jämtland who actually had a S & W.
Try the mobile phone records
The gun has been verified several times by more than 1 person (therefore it's not a secret - a secret is only something 1 person knows - haha) But unregistered in Sweden it was - for sure!

Sköt du Olof Palme, eller är du psykiskt sjuk?
Citera
2018-06-16, 08:35
Medlem
Skrikapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Hur går det med PU och Krister Petersson? Är det Skandia-mannen som de fokuserar på?

Jadu... Det lär vi inte få något svar på om inte PU tror sig löst gåtan. Alla påståenden är spekulationer.
Citera
2018-06-16, 08:45
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Det finns ingen teknisk bevisning, inget motiv, inget vapen och inget erkännande om man inte ska räkna in de flertal halvdana medgivanden som CP gjort till Gert Fylking som lockat med feta sedelbuntar.

Dessa ”erkännanden” verkar i stort sett bestå av uttalanden som: ”det kan ha varit jag, om jag varit somnambul och haft en minneslucka, för det har ju professor Lidberg sagt, och jag kan ju inte säga emot Professor Lidberg”.

Guillou hävdade i ett debattprogram att ingen kan dömas på grundval av några vittnesmål. Det måste till handfast bevisning (av det slag jag räknade upp ovan)

Inget sådant bevis har kunnat presenteras sedan dess, och kommer aldrig att göras.

Nu sitter samma Guillou och hävdar att mordet är uppklarat och CP den skyldige.

Efter att JG via TV-programmet Rekord-Magazinet i början på 80-talet fick busen Keith Cederholm frikänd i raggarmordet tror han att han är en framstående detektiv.

Hans påstådda självbiografiska upplevelser på internatet Solbacka har visat sig innehålla grova sakfel. Hans ömma moder hävdade att han alltid haft svårt att skilja mellan fantasi och verklighet.

Dessutom är han en besserwisser av guds nåde. Och av en slump svåger till Kerstin Skarp. Som under ett antal år var förundersökningsledare. } En riktigt skarp ledare. Förlåt Moplp! Jag kunde inte låta bli att reta dig.] Där hon just drev avsnittet CP.

Undrar om Janne såg UG om CP.
Senast redigerad av andersaanderssona 2018-06-16 kl. 09:14.
Citera
2018-06-16, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbyRob44
Tycker det mesta pekar på att det är frimurarsekten som varit inblandade i detta.

Är det den vanliga logiken. Jag påstår något. Alltså är det sant och om någon invänder så är jag förtryckt?

Om inte så nej, det finns över huvud taget ingenting i Palmemordet, inte en enda sak som pekar mot frimurare om du nu ens vet var frimureriet är? Så ditt påstående måste vara helt taget ur luften.
Citera
2018-06-16, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Hur går det med PU och Krister Petersson? Är det Skandia-mannen som de fokuserar på?

Inte ett dugg. Det är de de undersöker som lanserar Skandiaspåret i försvar för att sysselsätta PU. Det är så brottslingar jobbar och spelet de spelar med utredare och åklagare som måste bygga åtalet.

Det är därför KP- säger som han säger.

De har redan tillräckligt för att om de redovisar det publikt kunna sprida ljus över inblandade och händelseförlopp så att alla förstår och tänker göra så om man inte lyckas med det som är huvuduppgiften nu. Att bygga ett åtal mot både GM och medgärningsmän. Det är nog i ett känsligt läge och GM kan hinna avlida naturligt eller genom mord/självmord och man bör hålla det hemligt vad man gör som inte syns offentligt. Vilka som är inblandade är lika klart och tydligt som att Madsen mördat Kim Wall på sin Ubåt var klart för de danska utredarna.

Spåren dessa lanserat i självförsvar dvs 1,pkk-Sovjet offrade OP sin agent, 2,Det var nog CP ändå och någon från knarkspan skall träda fram och styrka det och nu Skandiamannen är att betrakta som lika döda som Madesens olika "försvar". De fungerar inte utan stärker övertygelsen om att de är skyldiga.
Senast redigerad av boboslacke 2018-06-16 kl. 09:34.
Citera
2018-06-16, 09:27
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Inte ett dugg. Det är de de undersöker som lanserar Skandiaspåret i försvar för att sysselsätta PU. Det är så brottslingar jobbar och spelet de spelar med utredare och åklagare som måste bygga åtalet.

Lasse Larsson, Thomas Pettersson och jag själv är alltså mörkande makten? Ser inte ut så när jag tittar på LinkedIn.

Engström är en möjlig kandidat bland andra. Du är rigid.
Citera
2018-06-16, 09:38
Medlem
SGDFs avatar
Tråden är en sörja, SE är en möjlighet, inte ett hinder. Det finns många andra möjliga GM.

Jag har tappat var jag har läst KP uttala sig om beslag, var det från platsen, eller otydligt varifrån?

Jag tänker på EAR/ONS som letades fram genom slagningar i DNA-baser. Om dom nu har ett litet passande dyrbart vapen med ebenholtzkolv, så kollar dom väl om det går att säkra DNA tänker jag. Hur v a r det med Mihalovic slog dom inte i DNA då med, särskilda skäl?

En sak till, om man har andra intressanta fotografier och dokument, var skulle ni vilja se dom upplagda? Funderar på att scanna in och lägga ut från random stadsbibliotek eller arbetsplats.
Citera
2018-06-16, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Intressant.
Hur ska man tolka detta uttalande från Alf Andersson? ”Det värsta rättsövergrepp som har skett i Sverige. Där sitter då t.o.m. riksåklagaren. Det är en skam”.
Han underkänner i stort sett hela rättsapparaten.

”Varför ska man inte söka bland de allra farligaste fienden? De som har makt, pengar och resurser”?

Kan man tolka det som att nyckelpersoner inom rättsapparaten sitter i knä på dessa ”personer med verklig makt”?
Vilka är de han syftar på? Knappast några heilande poliskonstaplar.
Har vi en svensk maffia som styr i bakgrunden?
Har dom köpt sig fria?
Försvaret och näringslivet pratar han om. Det är nog där man skall leta.
Citera
2018-06-16, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Vad talar emot att de Boforsanställda klev ut på Sveavägen precis efter att paret Palme gått förbi?

I tingsrätten hävdar AB att han började gå söderut då hans kollegor började gå norrut. Han kom att gå 5-10 meter bakom paret när det small.

Det är en väldigt konstig slump att en grupp Boforsanställda sitter och firar på en restaurang från klockan sex, väldigt nära där VG sitter vid samma tid. Sen råkar de befinna sig så nära mordet och en är närmaste vittne. Ja, konstigare saker har ju hänt.
Men det hade kanske varit värt att kolla upp lite noggrannare?
Citera
2018-06-16, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Lasse Larsson, Thomas Pettersson och jag själv är alltså mörkande makten? Ser inte ut så när jag tittar på LinkedIn.

Engström är en möjlig kandidat bland andra. Du är rigid.

Nej om du skrapar på ytan skall du se att DF via media spridit myten om att den nog ändå var CP med hjälp av journalister i många många år medan en annan krets som inkluderar Kegö & Barrling via "okritisk" media spridit först PKK och sedan en variant där Sovjeterna via PKK skulle ha offrat sin agent OP och nu lanseras gammal skåpmat och en än fantasifullare vapenkoppling mot en man som det i själva verket är lika omöjlig som CP.

Tyvärr verkar journalister aldrig lära sig hur desinformation sprids och varför just journalister är användbara och eftersökta kontakter. Meddelarskyddet är ett bra sätt att dölja sig. Så nej journalister låter sig nog bara blir omedvetna redskap i många fall och de är inte en del av makten särskilt ofta även om de vill tro att de är tredje statsmakten. I Palmefallet är det tydligt. Jurdiskt sett är åtalet mot CP t ex helt uppenbart ohållbart men media höll uppe myten att CP nog ändå var skyldig i 25 år.

I det här fallet kulle journalisterna kunna komma vidare genom att granska sina källor. PU har säkert ställt frågor i detta fallet till journalisterna men då är väl källorna med information hemliga att får ej efterforskas
Citera
2018-06-16, 11:08
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nej om du skrapar på ytan skall du se att DF via media spridit myten om att den nog ändå var CP med hjälp av journalister i många många år medan en annan krets som inkluderar Kegö & Barrling via "okritisk" media spridit först PKK och sedan en variant där Sovjeterna via PKK skulle ha offrat sin agent OP och nu lanseras gammal skåpmat och en än fantasifullare vapenkoppling mot en man som det i själva verket är lika omöjlig som CP.

Tyvärr verkar journalister aldrig lära sig hur desinformation sprids och varför just journalister är användbara och eftersökta kontakter. Meddelarskyddet är ett bra sätt att dölja sig. Så nej journalister låter sig nog bara blir omedvetna redskap i många fall och de är inte en del av makten särskilt ofta även om de vill tro att de är tredje statsmakten. I Palmefallet är det tydligt. Jurdiskt sett är åtalet mot CP t ex helt uppenbart ohållbart men media höll uppe myten att CP nog ändå var skyldig i 25 år.

I det här fallet kulle journalisterna kunna komma vidare genom att granska sina källor. PU har säkert ställt frågor i detta fallet till journalisterna men då är väl källorna med information hemliga att får ej efterforskas

Jamen källan till TPs SE-spår är ju PU själva, SEs exfru, vapensamlarens dotter. Dessutom startade allt med en brevväxling mef Leif Gw P, har med hams uttalanfen om senasye SEaffären svårt att tro att den mejlkontakten avbrutits.

Men jag förstår ditt tänk, när jag pratade med Lars Borhnäs om Lasse Larssons bok, var hans första fråga, vem har rekommenderat dig läsa den?

Men hans egen bok är n a turligtvis sanning och inget annat, fast den dramatiserande yrar om Vem tog den sista bilden av Palme inne på bion. Det har jag ju visat, att förvisso blixtrade det till, men det var en som plåtade sin flickvän. Dramatikern själv, anser att andra konspirerar. Allt står inte rätt till där.

DF bör kollas, men K o B kör ju på det dom alltid har gjort, dom är så att säga lite dementa. Sovjeterna är farliga.
Senast redigerad av SGDF 2018-06-16 kl. 11:19.
Citera
2018-06-16, 11:17
Medlem
SGDFs avatar
Därför är LGWP störst av alla i utredningen, han kan ändra sig. Han hoppas att SE inte är GM, men han förstår att det kan vara så.

Donald, K och B, Holmer, Ölvebro, du, jag, har alla investerat all kredibilitet i våra övertygelser.

Därför tjatar vi på.

LGWP, har orså investerat, men han klarar att ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in