Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Självklart är CP ett villospår, men ett villospår som planerades på ett mycket tidigt stadium. Det dyker upp tidigt i utredningen, precis som PKK, och det finns tecken på att båda spåren planerades innan mordet.
Att totalt fixera sig vid idéen att LP inte kan ha sett CP vid Dekorima är minst sagt underligt.
Ja, som sagt. Vi ser lite olika på detta. För mig är CP-spåret historia. Nu går vi vidare för att försöka finna de verkliga mördarna. Jag tror det har med WT-männen att göra.
Att ansvariga poliser i 32 år envist vägrat utreda WT-männen berättar något om Palmeutredningen. Dag A satte igång och redovisade lite kring detta vid pressträffen i februari 2016. Sen gick han i pension.
Vilka var männen som Leif K, Ulla S, Karin G m fl såg i närheten av Palme under mordkvällen? Vem var mannen som Margareta S, Anneli K och Lars K studerade vid Grand? Vem var mannen som Mårten P såg?
Vi bevittnar ett skådespel. CP ingår i skådespelet precis som PKK och annat som Palmeutredarna slängt ur sig genom åren. Om det är jag övertygad.
Det ska bli mycket intressant att se vad KP lägger fram.