Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Fast det är väl i så fall inte unikt för Mossad? Det gäller väl flertalet säkerhetstjänster?
Jag fick intrycket att du hade mer konkreta indikationer här än närheten mellan lokalerna?
Samtidigt exponerar man sig på ett onödigt sätt kan jag tycka. Men visst om det är samma kvinnliga vakt vid båda tillfällena och att hon är dotter till en zionistisk Contra-anställd och granne med Holmérs flickvän, så bör det definitivt följas upp.
Har du tipsat PU om det här?
Tyvärr är det ju ingenting konkret som visar på något sådant mer än vad som finns som indikerar Kurder eller Sydafrikaner och gud vet vad. Till och med de mest professionella i den här branschen lämnar spår efter sig som efter så omfattande genomlysning är svåra att dölja. Svärdets likvidationer genom alla år är ju kända även om få blivit tagna på bar gärning och ännu färre dömts.
Allt bygger på en logik som innebär att jag kan ta vilken situation som helst och skapa en falsk bild av samband. Det är så alla konspirationsteoretiker jobbar med sina byggen av associationer och guilty by association resonemang.
I det här fallet finns mycket mer konkreta indikationer som indikerar något helt annat med som bäst en avlägsen koppling till något som helst storpolitiskt inblandning.
Allt tyder snarast på en mycket begränsad och sammasvetsad lokal affär. Visst kan sådant ej 100% uteslutas med mordet på OP avviker från kända mönster i det avseendet varför det är mycket osannolikt med direkt inblandning.
Med exakt samma logik kan man bygga teorier inom ett vitt spektra. Några har ju till och med försökt bygga hypoteser och en homosexuell" konspiration.
Det typen av resonemang är inte en framkomlig väg. Istället gör man så att man bygger på objektiva fakta och letar sig utåt.
Tar man en slumpvis utvald grupp som t ex passagerarna i en tunnelbanevagn kan man lika lätt associera ihop samband om man räknar in släkt, vänner, bekanta, etniskt ursprung mm.