2018-09-19, 20:56
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
http://gravar.se/Laholms%20Pastorat/...B6sta%20Herner

Den här gubben har tydligen PU ställt förfrågningar till FBI om redan 10mars via förste ambassadsekreteraren i Washington,Jonas Håfström. Studerat i USA sedan 1983, Bodde hos Leif Nordblad, 117 Holmes Road, Ridgeport, Connecticut.

Ska ha påmint om Fantombilden och gjort ett antal regimkritiska uttalanden. Han påstår ocksa att skickat sina thesis papper med diplomatpost från indien till sverige men att de försnillats på vägen av svenska myndigheter. PU ville veta vad han sysslade vid tiden för MOP.

Hur vet du det här?
Är du säker på att alla namn är rätt?
Citera
2018-09-19, 21:47
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moplp
Det kan säkert vara som du säger, inte vet jag. Att slumpen aldrig finns med någonstans är polisens vanliga utgångspunkt. Om det var så i den här oerhört ovanliga händelsen vet jag inte. Men vad jag däremot vet är att SE betraktades som misstänkt under hela 90-talet. Hans mapp var (är) väldigt tjock och omfattande, inte bara hos PU.

Det som fick mig att reagera när jag läste GRK var att PU inte delat med sig om misstankarna mot honom, eller utredningen om honom överhuvudtaget. Inte ett enda ljud.
Har du någon uppfattning om vad som finns i mapparna?
Citera
2018-09-19, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
Det är jobbigt för vissa att den enkla lösningen troligtvis är den rätta.

Just det därför konstruerar man med fantasi scenarion som SE, Svarten, NF, CP och CA eller Sydafrikanska konstellationer när det enkla svaret finns rakt framför ögonen hela tiden.

Uppgifterna har funnit där hela tiden men man har valt att ljuga oss rätt upp i ansiktet att där inte fanns något för att dölja det med olika sagor som är lika ihåliga som fantasifyllda.

Gamle Näss som en gång sa att det fanns näring i Polisspåren han undersökte men att det tog stopp (dvs att han inte fick fullfölja) får rätt liksom Tore F som ansåg att man skulle söka GM på den egna bakgården. Så enkelt och för vissa ofattbart kan det vara och hör och häpna det tror också majoriteten av Svenskarna numera. Återstår bara att leda i bevis vilken är ett pussel så långt efteråt.
Citera
2018-09-19, 22:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
/.../Om vi nu utgår från grundfrågan ”Hur tog sig GM till Dekorima?” och fortsätter befinna oss i sinnevärlden/verkligheten så finns det 4 tänkbara väderstreck:

Norr, inkluderande nordväst och nordost
Öster, inkluderande sydost och nordost
Väster, inkluderande sydväst och nordväst
Söder, inkluderande sydväst och sydost
Om man - mot alls odds och efter 32 år - utgår från att GM tillhör kategorin "ensamagerande gärningsman":

Det är inte säkert att något vittne behöver ha uppmärksammat GM alls - förrän han dragit ned en mössa över huvudet och avlossat sina skott. Visserligen verkar han ha haft ett rörelsemönster som beskrivits som "lunkande, klumpigt, haltande, rullande, som en elefant, smidigt som en stor björn"; kort sagt: en helt unik stil. Och här kan ju också NF:s utsaga att personen han mött "gick lite underligt" passa in. - GM kan på eget bevåg ha kartlagt OP, både tidigare och under morddagen - men diskret och inte så att han fått ögonen på sig. - Det kan ha varit GM som valt mordplats - eftersom han visste han skulle ha nära hem... röra sig i kända kvarter. Hade inte makarna Palme gått förbi just Dekorima-hörnet behöver mordet ej ha ägt rum. - Tillfället gör tjuven, och han kan ha fått syn på sitt hatobjekt och kunnat skugga det; sedan hade han ett par timmars förberedelsetid och valde att inte försitta chansen - om den dök upp.
Citat:
Om vi fortsatt frågar oss ”Finns det något i signalementet som gör det troligt att de 3 vittnena i norr verkligen sett GM och ingen annan?” så får vi svaret att vittnet KN endast såg en mörkt klädd man, att vittnet NF såg en man i en längre blå Tensonliknande jacka och att vittnet CA såg en man klädd i ”en täckjacksaktig jacka” följa efter ett par som sneddade in från trottoarkanten mot Dekorima.

I signalementsdelen är det med andra ord ganska tunt.
Ja, supertunt - och ensamma nattvandrare, män som beter sig misstänkt, ser konstiga ut, har stirrande blick, osv, finns det gott om en fredagskväll på Sveavägen i Stockholm - och efter ett statsministermord lär det finnas ett oräkneligt antal.
Citat:
Det är endast vittnet NF som med åtminstone viss tydlighet anger ett signalement som överenstämmer med GM:s signalement. Även CA får anses betydelsefull eftersom hennes man i ”täckjacksaktig jacka” följer efter paret in mot Dekorima endast sekunder före mordet.
Hennes vittnesmål är läsvärt och talar också för att GM haft en längre gångsträcka än den IM gett uttryck för (frågan är dock: hur lång - och varifrån GM kom?):
Citat:
Ursprungligen postat av CA
(Obs! Förhöret bandat 21 juni 1988) /…/ Följande observationer är gjorde från Tunnelgatan vid rödljusen där bilen stod parkerad. Tilläggas ska att C helt spontant säger att vid tillfället så hade hon inte sina glasögon på sig. Hon hade dem troligtvis i fickan. När hon tittade upp ser hon tre stycken personer komma sneddande in mot trottoaren vid Sveavägen 42. I dag står det en stor reklamskylt på denna plats där hon sett personerna komma. Okänt om denna reklamskylt fanns där den 28 februari. Paret gick alltså från västra till östra sidan på Sveavägen. I samband med att det första paret, en man och en kvinna kommer sakta gående Sveavägen, stannar de till, tittar i ett skyltfönster, som troligtvis är Dekorimas, och strax bakom är det en man som går också i samma takt. Tillägg: det är inte en man och kvinna utan det är tre personer hon ser.

C berättar vidare att mannen som går bakom de två personerna är något längre.

C säger att hon är osäker på om paret stannade vid Dekorima eller om de liksom bara sakta promenerade förbi och tittade genom skyltfönstret. Den tredje personen var strax bakom paret. Hon kan dock inte säga hur långt bakom han var eftersom hon fick den uppfattningen att dessa tre var ett sällskap. Medan hon gjorde dessa nämnda observationer och iakttagelser av de tre personerna så lyssnade hon ju samtidigt på hög musik i bilen och pratade där med de andra i bilen.
/.../
Personen var relativt smal och en typisk han-person. Var eventuellt klädd i en täckjacksaktig jacka. Huvudbonad var någonting platt. Det var alltså ingenting som stack upp. Hon säger att hon dock har en känsla av att han hade en huvudbonad. Hon såg ej ifall personen hade några glasögon. Hon reagerade dock på att mannen gick med långa steg.
Merparten av vittnena har sett bråkdelar av brottsscenen från olika vinklar under ett komprimerat tidsförlopp; dessutom under svåra ljusförhållanden och på rel. långt avstånd.
Citat:
Om vi istället utgår från att varken KN, NF eller CA såg gärningsmannen ansluta norrifrån så återstår frågan hur GM tog sig till mordplatsen.

En avgörande faktor i sammanhanget är att paret Palme bytte från den västra till den östra trottoaren lite drygt 1 minut före mordet.

En synsk GM hade vetat att de skulle göra så, men i verkligheten är ingen människa synsk.
Alltså behövde GM (och hans förmodade entourage) studera paret Palmes rörelser och anpassa sitt agerande efter det.
Eller också blev det allt eller inget, dvs dök inte OP upp där GM bestämt, dvs på den plats varifrån GM planerat fly, fick mordet skjutas på framtiden.
Citat:
Det fanns en GM vid Dekorima klockan 23.21.30. Han var klädd i en mörk rock/jacka som gick till ungefär 10 cm ovanför knäet/ mitt på låret/ till knäet.
Han "gick lite underligt" också; som om han vore packad, och han gick nära trottoarkanten, som om han spejat efter någon... Lägg därtill den blå katalogfärgen... så är sannolikheten för att det var AB som NF som hastigast såg, rel. hög. - AB hade minnesblottor; han trodde att bankomaten var belägen 50 m från korsningen, osv. - Jacklängden stämmer däremot inte; inte heller Tenson-stuket, och inte åldern eftersom NF bedömde att X t.o.m. kan ha varit äldre än fhl (44 år). - Uppskattningen av åldern kan jag dock förstå: En packad AB med händerna nedkörda i fickorna, lite lätt framåtlutad och under ett fåtal sekunder iakttagen i halvmörker kan nog vara svår att åldersbestämma.
Citat:
För min del är sannolikheten rätt hög att det var GM som 1 minut före mordet gick 5-10 meter bakom paret Palme i höjd med Sveavägen 44. Det var trots allt endast cirka 85 meter fram till mordplatsen.
I så fall återstår det bara att förklara varför inte NF sett AB. Även om AB höll till vid trottoarkanten bör NF ha sett honom.
Citat:
Det är väl IM som flera månader efter mordet plötsligt minns att GM kom släntrande över Sveavägen från den västra sidan och ställde sig vid Dekorima. Så den finns ju också att väga in i sammanhanget.
Ja, 12 nov 1987 berättas i ett telefonsamtal:
Citat:
När han parkerat bilen mitt emot bankomaten tittade han sig runt omkring. Han såg då hur mördaren kom gående Sveavägen söderut på dess östra gångbana framför en reklampelare som är placerad strax innan korsningen med Tunnelgatan.
Mördaren släntrade fram och ställde sig vid skyltfönstret bredvid ingången till Dekorima.
IM tycks inte få sina iakttagelser att stämma; han tycks osäker på hur han ska foga samman sina synintryck till ett helt förlopp.

I sitt första förhör morgonen efter mordet berättar IM att:
Citat:
Han ser två personer komma gående på trottoaren på Sveavägens östra del i riktning mot Sergels torg. Han ser sedan en man komma upp bredvid dessa båda personer bakifrån. Strax efter hörde han två skott gå av och såg hur det blixtrade till och en människa föll omkull. Den man som kommit ifatt de andra två sprang sedan Tunnelgatan österut.
I sitt andra förhör den 14 mars 1986:
Citat:
Han stod vid Sveavägen. Han stod vid kåken hörnan Sveavägen – Tunnelgatan. Han kom inte från Sveavägen, utan jag uppfattade honom som att han stod där. Jag är inte helt säker på den uppgiften, men jag uppfattade det som att han kom, han stod där redan när jag satt i bilen, och när paret kom så gick han ut från väggen och gick upp bakom honom. Jag uppfattade som att han stod… nu efteråt så uppfattar jag det som att han måste ha stått och väntat.
Om GM stått vid det upplysta skyltfönstret t.h. om Dekorimas ingång är det rimligt att både LP och OP sett honom.
Citera
2018-09-19, 22:23
Medlem
En intressant wt-observation och hur mycket vet Ulf Dahlsten egentligen?
Ulf Dahlsten som bland annat var LP.s "överrock"

"I boken uppger Dahlsten att han efter mordet blev informerad av polisens mordutredare om att walkie-talkie-uppgifterna kunde kopplas samman med en grupp poliser som befunnit sig i området under mordkvällen.

- Det var ju ett antal, jag kommer inte ihåg det längre, men någonstans mellan sex och tio eller vad det var.
De var nere vid Tunnelgatan och gick med walkie-talkies. Det är fortfarande lite oklart för mig om de var på officiellt uppdrag eller om det var någonting de själva hittat på att de skulle göra.

Blev aldrig utredd
När Expressen når Dahlsten säger han:

- Ja, jag fick höra av polisen vid den här tidpunkten, som är ett antal år sedan, att de hade kollat upp att det pågick en polisspaning i området. Med ett antal som hade walkie-talkies. Jag tolkade det som en knarkspaning, men det där grävde jag aldrig i. Det var bara som de berättade.

Polisen uppgav för Dahlsten att spåret var ointressant - det hade de kollat upp. Och därmed blev en hemlig operation - mitt under mordnatten och i anslutning till platsen där Sveriges statsminister mördades - aldrig utredd.

- Det var vad de sa då, att de hade kollat det. Och att det till och med var ett initiativ av en grupp poliser. Det var inte nåt som de visste om högre upp.

- Det var inte del av en större operation. Ibland är det stora operationer som är organiserade med massa ledningspersonal ochså. Så var det inte. Det var en liten grej.

Dahlsten säger att han lät sig sig nöjas med att Palmegruppen hade kollat uppgiften och avfärdat den.

Du såg det inte som suspekt med poliser som är där på eget initiativ och springer runt?

- Jag vet inte det. Jag kan inte tolka det alls. De hade kollat det och uppfattade att det inte var nånting. Det var vad de sa till mig.

Dahlsten tror dock inte att gruppen var inblandade i mordet eftersom de tycks ha haft en annan agenda i form av narkotikaspaning. Samt att någon från gruppen, på mellan sex och tio personer, borde ha läckt.

"- Vi hade fått biljetter till en föreställning med Owe Thörnqvist i present av döttrarna. Konserten var på Folkets hus. När vi kom fram där på kvällen var det knökfullt, vi hittade ingen parkeringsplats, berättar Sven.

Sven sprang in i receptionen på Folkets hus och blev tipsad om att försöka parkera på Norra Latins skolgård rakt över gatan.

Och det var där det hände.

- Vi kör in på skolgården, det är beckmörkt ute. En bit in står plötsligt en man i ljusskenet från bilen. Han har en lumberjacka med ståkrage, krulligt hår och atletisk kroppsbyggnad. Runt 40 år. Utseendet förde faktiskt tankarna till Tom Jones.

- På ett hotfullt och bryskt sätt avvisar han oss från platsen, han hötter med handen nästan aggressivt. I högra handen hade han en walkie-talkie som han höll mot örat.

Sven backar bilen och på vägen därifrån ser de hur ytterligare en kvinna i en bil blir avvisad från platsen av mannen. Paret känner sig nu stressade att hitta en parkeringsplats inför föreställningen och hamnar till slut på Tunnelgatan, alldeles intill Sveavägen och den plats där mordet på Olof Palme skulle komma att ske lite senare samma kväll.

"De står där i en port"

Och det är också på just den här platsen som paret gör sin andra intressanta observation denna kväll.
en port, med utsikt över mordplatsen, står två män dolda i skuggorna. Sven och Berith passerar tillräckligt nära för att se att åtminstone en av dem är utrustad med walkie-talkie.
De står där i en port och åtminstone en av dem hade walkie-talkie för han höll den mot örat, säger Sven.

- Jag minns att jag kommenterade det ungefär: Vad konstigt, där står ju en till med walkie-talkie, säger Berith.

Polisen återkom aldrig
På vägen hem från konserten, tillbaka på väg mot bilen, hade mordet skett. Förfärade såg paret blodpölen och en polisbil i närheten av sin bil. Några dagar senare larmade Sven polisen om sina iakttagelser.

- Jag fick prata med någon som bara tog emot tipset och sa att de skulle återkomma om det var intressant. Men det var det ingen som gjorde.

Och närmare 30 år passerade utan någon kontakt från polisen. Istället blev det författaren Gunnar Wall, sedan han hört parets berättelse hösten 2013 under arbetet med sin bok, som tog kontakt med den nuvarande Palmegruppen. Nu var intresset desto större.

https://www.expressen.se/nyheter/pal...ska-poliserna/
Citera
2018-09-19, 22:24
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
I GMPs rek anges att Ami Rolder med sällskap pga illamående står ett par minuter i dekorimahörnan , ca 2317-19. Dessa ses enligt egen utsago inte av Nicola Fauzzi när han påstår sig passera mordplatsen och tittar in på den mörka Tunnelgatan.

Före Rolders har skådespelerskorna Inga Ålenius och Anja Landgre stått och tvekat om vägval i Dekorimahörnan. GMPs rek anger märkligt nog både 2315 och 2320 som tider för detta. Ser man deras rörelser från Grand talar allt för att den tidigaste tiden är riktig. Även IÅ och AL bedömer att dom står på platsen ett par minuter utan att se lägger märke till någon annan på det som blir mordplatsen.
ca 2317-19”? – Vad sägs om 23.16.30 – 23.18.30..? – NF kan ha passerat mordplatsen t.ex 23.18.59 – 23.19.36.

Vittnena har uppskattat tiden – och vi vet inte hur fort de rört sig från Grand; ej heller graden av deras observationsförmåga.
Citera
2018-09-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moplp
Vad antyder du ligger bakom att SE kallades som vittne? För du vet väl att det var försvaret som kallade honom? Var de med i någon konspiration eller mörkläggning? Och skälen till att AK's förhör är hemligstämplade (förundersökningssekretess) är väl inte särskilt oklara?

Ak förhör innehåller nog inget dramatiskt. Hennes respass från skandiahuset är en slump som dussintals andra händelser kring MOP.

Vi måste fokusera på wt observationer. Inget annat här.
Citera
2018-09-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
En intressant wt-observation och hur mycket vet Ulf Dahlsten egentligen?
Ulf Dahlsten som bland annat var LP.s "överrock"

"I boken uppger Dahlsten att han efter mordet blev informerad av polisens mordutredare om att walkie-talkie-uppgifterna kunde kopplas samman med en grupp poliser som befunnit sig i området under mordkvällen.

- Det var ju ett antal, jag kommer inte ihåg det längre, men någonstans mellan sex och tio eller vad det var.
De var nere vid Tunnelgatan och gick med walkie-talkies. Det är fortfarande lite oklart för mig om de var på officiellt uppdrag eller om det var någonting de själva hittat på att de skulle göra.

Blev aldrig utredd
När Expressen når Dahlsten säger han:

- Ja, jag fick höra av polisen vid den här tidpunkten, som är ett antal år sedan, att de hade kollat upp att det pågick en polisspaning i området. Med ett antal som hade walkie-talkies. Jag tolkade det som en knarkspaning, men det där grävde jag aldrig i. Det var bara som de berättade.

Polisen uppgav för Dahlsten att spåret var ointressant - det hade de kollat upp. Och därmed blev en hemlig operation - mitt under mordnatten och i anslutning till platsen där Sveriges statsminister mördades - aldrig utredd.

- Det var vad de sa då, att de hade kollat det. Och att det till och med var ett initiativ av en grupp poliser. Det var inte nåt som de visste om högre upp.

- Det var inte del av en större operation. Ibland är det stora operationer som är organiserade med massa ledningspersonal ochså. Så var det inte. Det var en liten grej.

Dahlsten säger att han lät sig sig nöjas med att Palmegruppen hade kollat uppgiften och avfärdat den.

Du såg det inte som suspekt med poliser som är där på eget initiativ och springer runt?

- Jag vet inte det. Jag kan inte tolka det alls. De hade kollat det och uppfattade att det inte var nånting. Det var vad de sa till mig.

Dahlsten tror dock inte att gruppen var inblandade i mordet eftersom de tycks ha haft en annan agenda i form av narkotikaspaning. Samt att någon från gruppen, på mellan sex och tio personer, borde ha läckt.

"- Vi hade fått biljetter till en föreställning med Owe Thörnqvist i present av döttrarna. Konserten var på Folkets hus. När vi kom fram där på kvällen var det knökfullt, vi hittade ingen parkeringsplats, berättar Sven.

Sven sprang in i receptionen på Folkets hus och blev tipsad om att försöka parkera på Norra Latins skolgård rakt över gatan.

Och det var där det hände.

- Vi kör in på skolgården, det är beckmörkt ute. En bit in står plötsligt en man i ljusskenet från bilen. Han har en lumberjacka med ståkrage, krulligt hår och atletisk kroppsbyggnad. Runt 40 år. Utseendet förde faktiskt tankarna till Tom Jones.

- På ett hotfullt och bryskt sätt avvisar han oss från platsen, han hötter med handen nästan aggressivt. I högra handen hade han en walkie-talkie som han höll mot örat.

Sven backar bilen och på vägen därifrån ser de hur ytterligare en kvinna i en bil blir avvisad från platsen av mannen. Paret känner sig nu stressade att hitta en parkeringsplats inför föreställningen och hamnar till slut på Tunnelgatan, alldeles intill Sveavägen och den plats där mordet på Olof Palme skulle komma att ske lite senare samma kväll.

"De står där i en port"

Och det är också på just den här platsen som paret gör sin andra intressanta observation denna kväll.
en port, med utsikt över mordplatsen, står två män dolda i skuggorna. Sven och Berith passerar tillräckligt nära för att se att åtminstone en av dem är utrustad med walkie-talkie.
De står där i en port och åtminstone en av dem hade walkie-talkie för han höll den mot örat, säger Sven.

- Jag minns att jag kommenterade det ungefär: Vad konstigt, där står ju en till med walkie-talkie, säger Berith.

Polisen återkom aldrig
På vägen hem från konserten, tillbaka på väg mot bilen, hade mordet skett. Förfärade såg paret blodpölen och en polisbil i närheten av sin bil. Några dagar senare larmade Sven polisen om sina iakttagelser.

- Jag fick prata med någon som bara tog emot tipset och sa att de skulle återkomma om det var intressant. Men det var det ingen som gjorde.

Och närmare 30 år passerade utan någon kontakt från polisen. Istället blev det författaren Gunnar Wall, sedan han hört parets berättelse hösten 2013 under arbetet med sin bok, som tog kontakt med den nuvarande Palmegruppen. Nu var intresset desto större.

https://www.expressen.se/nyheter/pal...ska-poliserna/

Ulf Dahlsten ljuger om allt. Hans påverkan på LP är anmärkningsvärd.
Citera
2018-09-19, 22:31
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
ca 2317-19”? – Vad sägs om 23.16.30 – 23.18.30..? – NF kan ha passerat mordplatsen t.ex 23.18.59 – 23.19.36.

Vittnena har uppskattat tiden – och vi vet inte hur fort de rört sig från Grand; ej heller graden av deras observationsförmåga.

Vet man inte säkert får man hålla sig till cirkatider. Där går jag på vad GMPs rek skriver och låter bli att ändra tiderna.
Citera
2018-09-19, 22:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
/.../ Gamle Näss som en gång sa att det fanns näring i Polisspåren han undersökte men att det tog stopp (dvs att han inte fick fullfölja) får rätt liksom Tore F som ansåg att man skulle söka GM på den egna bakgården. Så enkelt och för vissa ofattbart kan det vara och hör och häpna det tror också majoriteten av Svenskarna numera. Återstår bara att leda i bevis vilken är ett pussel så långt efteråt.
Om det är en samling poliser/militärer inblandade i mordet borde detta vara löst för länge sedan. - 32 år talar för betydligt starkare krafter.
Citera
2018-09-19, 22:38
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Vet man inte säkert får man hålla sig till cirkatider. Där går jag på vad GMPs rek skriver och låter bli att ändra tiderna.
Visst, men det jag menar är att ca-tider och andra mer ospecificerade uppgifter tenderar att leda till högst osäkra scenarion - särskilt som sekunderna i det här fallet spelar en så stor roll.
Citera
2018-09-19, 22:40
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiclasBen
Man lägger ju vikt vid det man tror på.

Om du benhårt tror på polisspåret som lägger du fram dina ”bevis” för det;
WT-män (vilket kan vara knarkspanare)
Det otroligt proffsiga utförandet (vilket jag argumenterar mot)
Civilpoliser på stan (som alltid fanns på stan)
Avsaknad av livvaktsskydd (vilket var relativt förekommande i Palmes fall)
osv.

Jag spekulerar inte om SE var där, eller att han kanske var klädd som vittnena säger, eller att han eventuellt försökt fabulera sitt eget vittnesmål eller försökt kontrollera sin utpasseringstid.

Allt ovanstående är fakta. Det har hänt.

Jag spekulerar däremot i om han hade vapen, motiv och hur själva mordet gick till med Grand-biten, den olåsta bakdörren, hur han hann tillbaka (om han nu var Mårten Palmes grandman som följde efter osv). Det vet jag inget om.

Men du vet ingenting. Du spekulerar bara. Presentera gärna fakta om vilka som var vid vilka specifika platser. Om polisman X med säkerhet var vid Dekorimahörnet, eller om polisman Y faktiskt stod vid Grand.

Jag ändrar mig gärna i fallet Palme. Om det nu är poliser som skjutit så blir ingen gladare än jag. Då kan jag äntligen sova en hel natt utan Stilnoct.

Skitsnack ditt psykfall. Det viktigaste för dig är att det är ”rätt gm” för att det viktigaste är att få rätt. Du har ju tom reggat dig för det.

Du är bara en i raden av Filter-pajasar av typen vi sett förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in