2019-04-15, 20:18
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Tänkte på vad Bertil Wedin sa:
* två mord var planerade att begås natten till den första mars 1986. Ett på statsminister Olof Palme och ett annat på mig. Jag har skäl att anta att de som planerade mordet på Palme utgick ifrån att jag skulle vara i Stockholm under mordnatten, att jag skulle skjutas och efter min död bli utpekad som Palmes mördare."
Craig Williamson befann sig i Stockholm och även att Roy Allen ha tagit in på Hotell Wellington i Stockholm samma natt som Olof Palme mördades. Och att Anthony White synts till hos Säpo. Skröna?

Williamsson syntes tydligt med sin enorma kroppshydda, folk minns honom han kan inte varit operativ.

AW hade inte vågat stämma svenska tidningar så hårt om han var skyldig (tidningarna förlorade).

Roy A. är mystisk på riktigt. Stämmer i längd.

Mr 200% hade spelat in utlandsradions program om MOP, han är är misstänkt av mer än det skälet.
Senast redigerad av heheho 2019-04-15 kl. 20:24.
Citera
2019-04-15, 20:22
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Vem sprider ut detta om Utrianen o de här personerna i Stegmordet?
När kom första tipset o vilken journalist?
Apropå rödgardister.

Richard Aschberg är son till läkaren Sven Aschberg och Berith Franck, yngre bror till Robert Aschberg och sonson till finansmannen Olof Aschberg.
Aschberg har varit bland annat kriminal- och rättsreporter på tidningen.

Lennart Håård: "Jag har träffat alla stora gangsters" - Dagens Media
https://www.dagensmedia.se/.../lenna...gangsters-6227...
11 juni 2007 - Lennart Håård, 64, har efter mer än 30 år gjort sin sista dag som kriminalreporter på Aftonbladet.Nu ska han skriva böcker, ta hand om sin fru ...

Letar efter fler exempel på rödgardister.
Wall ?
Borgnäs ?
bröderna Poutiainen ?

Katja & Pirju ?
Yvonne N ?
Harry Mikkalina ?

Kari Vainionpää.
Kari Vainionpää säger att Christer Pettersson lämnade ifrån sig en revolver till en kvinna i mars 1986.
– Hon gav mig uppdraget att förstöra vapnet, säger Vainionpää till Aftonbladet.
I kväll berättar han om revolvern i programmet Kalla fakta i TV 4.
Journalisten Stig Edling har kartlagt hur vapnet har vandrat mellan olika personer i undre världen.

”Han sålde till en kvinna jag känner”
– Christer Pettersson sålde revolvern en eller två veckor efter Palmemordet till en kvinna jag känner, berättar Kari Vainionpää. Hon betalade med tio gram amfetamin för vapnet. Kvinnan var då drygt 50 år och känd narkotikalangare.
– Någon gång 1987 när jag precis hade avtjänat ett straff i Finland sa hon att hon hade något viktigt att prata om. Men hon förklarade inte vad det handlade om.
– Det var först några år senare som hon sa att hon var rädd och ville bli av med vapnet.
– Hon sa också att Christer Pettersson hade fått den här revolvern av Sigge Cedergren.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9810/06/vapen.html

Gillar Wall, han har varit organiserad kommunist och skriver fortfarande för internationalen.
Borgnäs har också uttalat sig att han står till vänster.

Inte för att jag bryr mig de verkar neutrala...
Citera
2019-04-15, 20:23
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Teoretisk fråga, om mordet skulle ha kopplingar till SÄPO,militären eller Stay behind.

Är det då överhuvudtaget möjligt att lösa mordet, hur skulle det ha blivit om Holmer skulle ha hållit presskonferens och till exempel ha förklarat att en säpoman och ett par militärer konspirerade tillsammans och dödade OP?

I takt med att folk börjar dö-av kan det finns en chans.
Nackdelen med icke-pappaersbaserade organisationer är att de har svårt med generationsväxlingar.
Citera
2019-04-15, 21:01
Medlem
Citat:
Apropå rödgardister.

Richard Aschberg är son till läkaren Sven Aschberg och Berith Franck, yngre bror till Robert Aschberg och sonson till finansmannen Olof Aschberg.

11 juni 2007 - Lennart Håård, 64, har efter mer än 30 år gjort sin sista dag som kriminalreporter på Aftonbladet.Nu ska han skriva böcker, ta hand om sin fru ...

Wall ?
Borgnäs ?
bröderna Poutiainen ?

Katja & Pirju ?
Yvonne N ?
Harry Mikkalina ?

Kari Vainionpää.
Kari Vainionpää säger att Christer Pettersson lämnade ifrån sig en revolver till en kvinna i mars 1986.
Journalisten Stig Edling har kartlagt hur vapnet har vandrat mellan olika personer i undre världen.

– Christer Pettersson sålde revolvern en eller två veckor efter Palmemordet till en kvinna jag känner, berättar Kari Vainionpää. Hon betalade med tio gram amfetamin för vapnet. Kvinnan var då drygt 50 år och känd narkotikalangare.
– Någon gång 1987 när jag precis hade avtjänat ett straff i Finland sa hon att hon hade något viktigt att prata om. Men hon förklarade inte vad det handlade om.
– Det var först några år senare som hon sa att hon var rädd och ville bli av med vapnet.
– Hon sa också att Christer Pettersson hade fått den här revolvern av Sigge Cedergren.

fyllesvammel
Citera
2019-04-15, 21:34
Medlem
I en debattartikel försvarar Thomas Pettersson hans utpekande av Skandiamannen

Han skriver bland annat,
"Mitt arbete för att framhålla Skandiamannen som gärningsman bygger alltså inte – som Kanger försöker få det till – enbart på hans utstämplingstid 23.19. Den är viktig, men det är vad som händer därefter som är helt avgörande. Här talar det mesta för hans skuld:

Hans generella signalement vad gäller längd, kropp och klädsel på mordkvällen överensstämmer med mördarens. Det är så besvärande för Skandiamannnen att han dagen därpå måste hitta på en historia om att han förväxlats med gärningsmannen.
Den specifika detaljen med en handledsväska som den flyende gärningsmannen har i handen på Davids Bagares gata. Samma typ av väska bar Skandiamannen dagligen och var ett signum för honom.
Hans unika utpekande av ett annat vittne, Lars Jeppson, som befann sig på en från brottsplatsen skymd position – men som var synlig längs gärningsmannens flyktväg. Jeppsons beskrivning av den undflyende mördaren matchar Skandiamannen.
Skandiamannen ljög bevisligen om sin egen roll på brottsplatsen. I vittnesförhören ändrar och anpassar han sin historia i takt med att ny information blir tillgänglig.
Det saknas uppgifter som ger en alternativ förklaring till Skandiamannens agerande. Som sagt stämmer han in på brottsplatsvittnenas beskrivning av mördaren, men efter själva skotten har ingen sett Skandiamannen på brottsplatsen.
Dessa fakta var kända inom en begränsad krets redan 1986. Till dem har jag genom egen research kunnat tillfoga: genom sin närmaste vän hade Skandiamannen tillgång till vapen av rätt sort; han hade tränat och tävlat i pistolskytte; han hade ett politiskt såväl som ett privat motiv; han var berusad mordkvällen vilket talar för sänkt impulströskel; hans personlighet och levnadsförhållanden överensstämmer påfallande väl med den gärningsmannaprofil Rikspolisstyrelsen i samarbete med FBI tog fram 1994; och det beteende han uppvisade efter brottet, då han sökte uppmärksamhet hos polisen och i media, överensstämmer med erfarenheter från liknande fall."

Fråga: den flyende mannen med handledsväska.
Kan man ta det som bevis för att Skandiamannen är gm, vet man säkerhet att det var just gm man såg och i så fall är då Skandiamannen enda tänkbara person som kan ha en handledsväska?

Är hans utpekande av Jeppsson så unikt att ingen annan än gm skulle kunna göra det och varför skulle han ta den risken och peka ut någon som skulle kunna leda spåren till honom själv?

https://www.journalisten.se/debatt/k...c4kr2VVgkt2VsA
Citera
2019-04-15, 21:52
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Apropå rödgardister.

Wall ?
Borgnäs ?
bröderna Poutiainen ?

Katja & Pirju ?
Yvonne N ?
Harry Mikkalina ?

Kari Vainionpää.

Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
fyllesvammel
Ja visst är det fyllesvamel från den finska kriminella kvinnan Kari Vainionpää. Du är inte ensam om att notera att det finns flera finska kvinnor som ger information i både da Costa fallet och kring Palmemordet som är helt uppåt väggarna. Finskorna Katja o Pirju. Yvonne N låter jag vara osagt.
En icke svensktalande finska vittnar om att Victor Gunnarssons sexrumslägenhet bebos av mexikaner.

Från da Costa-tråden:
"SVT gjorde bort sig rejält när man lät Borgnäs sprida sin insinuanta dynga om att läkarna (trots att de alltså hade friats av senare polisutredningar) skulle vara de som hade styckat da Costa. Eftersom Borgnäs antagligen hade fått ta del av ljud- och videoupptagningarna från förhören så måste han också ha känt till att den sk. bevisningen var ett rent falsarium, och att det därmed inte fanns några sakliga skäl att misstänka läkarna. Det handlar alltså inte om seriös journalistik här, utan om en ren förtalskampanj."

"Även dagboksvittnet Marianne(finska), som Jan Guillou kallade menederska, återupprättas av Borgnäs."
Senast redigerad av Gothus 2019-04-15 kl. 22:14.
Citera
2019-04-15, 21:53
Medlem
Skulle också bra gärna vilja vet om SE hade träffat Lisbeth under vårdnadstvisten. Då han påstår att han aldrig träffat henne i levande livet innan.
Citera
2019-04-15, 22:24
Medlem
Gothuss avatar
Citat:

Jag menar, Sven Wollter och de andra skådespelarna i filmen(I lagens namn) skulle ju spela just poliser.

I lagens namn (film, 1986) Inspelningsdatum 1986-02-17 - 1986-04-30 Stockholm
Genre Thriller, Action
Skådespelare

Sven Wollter
Anita Wall
Stefan Sauk(Polack)
Pia Green
Ernst Günther

Både regissören Kjell Sundvall och skådespelaren Sven Wollter var väl inte de man skulle kunna titulera Moderater direkt, snarare Stalinister eller bolsjeviker?

Citat:
Knarkbaronen, Leif Stenbergs dotter, tv-producenten Madeleine var gift med regissören Kjell Sundvall.
Och Stenberg var nära vän med Leif G W Persson.
Kauklija var i filmbranschen.

Leif G W Persson var lärare i kriminologi på Stockholms universitet där Palmevittnet Martin Wesslén läste kriminologi.

Gatuvåldsgrupperna som Hans Holmér skapade var ju knarkets värsta fiender. Kommer inte ihåg vilket år?
Undrar vilket år Hans Iveberg och Leif G W Persson skrev manus?

Jag tycker det är underligt att Leif G W Persson hade en så nära bekantskap med en av stockholms största knark-kungar.
Är det inte hyckleri?
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Gillar Wall, han har varit organiserad kommunist och skriver fortfarande för internationalen.
Borgnäs har också uttalat sig att han står till vänster.

Inte för att jag bryr mig de verkar neutrala...
Utan tvekan skickliga alla fyra som angriper polisen.
Alla ursprungligen från Finland alla till vänster.
Angreppen verkar rikta in sig på Hans Holmér och C-G Östling. Båda av finsk härkomst. Tror inte att någon i släkten var rödgardist dock snarare tvärtom.

Wall Borgnäs Poutiainen Poutiainen
Senast redigerad av Gothus 2019-04-15 kl. 22:41.
Citera
2019-04-15, 22:39
Medlem
Gothuss avatar
Såg i nån tidning idag att Leif G W Persson har gått o gömt sig. Han ville va själv.
Det är väl han som har varit mest kritisk mot polisen av alla?
Senast redigerad av Gothus 2019-04-15 kl. 22:45.
Citera
2019-04-15, 22:51
Medlem
hehehos avatar
sista sidorna i rekonstruktion från Wall:

https://gunnarwall.files.wordpress.c...-sid-46-67.pdf
Citera
2019-04-15, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calle134
Skulle också bra gärna vilja vet om SE hade träffat Lisbeth under vårdnadstvisten. Då han påstår att han aldrig träffat henne i levande livet innan.
Det verkar faktiskt som om detta är ett av få tillfällen som SE talar sanning. Jag har letat både högt och lågt utan att hitta några tecken som tyder på att denna vårdnadstvist existerar i sinnevärlden. Men som vanligt kan ingenting uteslutas.
Citera
2019-04-16, 00:07
Medlem
Gothuss avatar
När vi gjorde I lagens namn var vi inne på VD1 [= Vaktdistrikt 1, Stockholmspolisen] och där satt det Palme-nidbilder på varenda jävla skåp. Dagen efter mordet var de borta.

Kjell Sundvall

http://michaeltapper.se/hem/artiklar...jell-sundvall/

Hur låter det?
Och det var CIA och SÄPO som var skyldiga enligt Sundvall, eller?

Påminner om hur Ove Mollvik, heheho och Jovan Birchan resonerar.
Iesho?
Senast redigerad av Gothus 2019-04-16 kl. 00:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in