Citat:
Ursprungligen postat av NatGeo
Håller med om att det är en sjuk tanke, men om det är sant ligger Second Life i lä. Nick Bostrom, en svensk känd professor vid Oxfords Universitet hävdar ju att det är ungefär 50% chans att vi lever i en simulerad värld...
www.nickbostrom.com
Men så länge det inte finns några bevis för detta tycker jag att du kan utgå ifrån att vi också finns
Om det nu skulle visa sig att man är det enda som existerar och resten är en 'simulerad' värld, undra hur man skulle ta till sig det. Och om så är fallet, borde man kunna kontrollera denna värld och ändra och böja på vad som sker etc.
Men jag tror våran sinnen aldrig kommer att förstå den sanna sanningen pga av att vi inte kan tänka outside the box. Allt måste ju vara logiskt på något slags plan...
Citat:
Ursprungligen postat av Lifelover
Jag kan hålla med om att det är bättre att förstå vad livet är, men inte alltid bättre att veta allt som händer och hänt bland nära och kära. Jag tror dock att vi förstår varandras ståndpunkt ganska bra och att de är snarlika.
Kul att du tog det på rätt sätt! Jag hade velat veta om jag använder eller stavar ord lite galet
Jo, det ser ut som vi förstår varandra bra
, på tal om att märka ord etc. beror ju lite på hur man presenterar felet med, men oavsett tar iaf jag till mig det.