Citat:
Ursprungligen postat av
Mineralvatten91
Hejsan , har läst runt lite och enligt vissa är allt en Illusion . Stämmer detta? Sedan jag fick reda på detta har allt känts meningslöst och känner inte glädje lika ofta . Tänker lixom att då spelar det ingen roll om jag äter nyttigt till exempel , kan äta skit jag kommer ändå inte må dåligt i med organen finns inte i min kropp egentligen då eller ? Spelar ingen roll vad jag stoppar i mig, kommer må bra endå . Sen kan jag va otrevlig mot andra och bli ett svin och bara tänka på mig själv . Och om livet nu är en Illusion , måste inte Illusionen uppstå från nån annanstans då ? För att det ens ska kunna va en Illusion ?
Snälla , vill ha logiska svar på detta . Blir lite galen som sagt .
Allt finns som du kan ta, se och känna. Det kan du ju bevisa genom att själv hävda att så är fallet.
Även i filmen Matrix så dog ju din virtuella varelse ifall den dog i den andra världen och tvärt om.
Ät alltså inte skit i den här världen för du kanske dödar två existenser då.
Sedan är det nog så enkelt att vi finns av någon orsak som varken du eller jag reder ut. Energi är mer eller mindre oförstörbart och vår energi här på jorden kanske är ett straffläger för våra synder i ett större sammanhang? När vi har blivit bättre människor/ energier här så kanske vi återförs till det stora goda igen?
Alltså så skall du försöka föra dig så snyggt som möjligt här på Jorden och bli en bättre energi/ varelse.
Allt hänger ihop på något sätt och vi är för långt ner i näringskedjan för att få överblick. Det kanske ligger på Gudanivå och där är varken du eller jag just nu.
Lev väl här nere och sköt dig så kanske du och jag möts där i ett gott energiväsen/existen om några miljoner år.
Visst kan det vara som så att allt är en illusion men tänk Matrix och sköt dig och gör rätt så blir du "fri" efter några miljoner år.
Allt är en Golgatavandring och du förväntas göra mest rätt för att utvecklas till något som funkar på en gemensam universiell nivå.
Lev och var glad, grubbla inte så överdjävligt. Gör din omgivning god och glad, umgås med positiva energier och gör gott där det är befogat.
Onda människor/ energier skall du djävlas med så långt det bara är möjligt.
Lev väl!
"Förvånad"