2011-09-10, 11:18
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Jag drömde att jag mötte admin när jag var inne på OKQ8. Han såg ut som Idi Amin. Jag frågade honom om jag fick bli moderator, och det fick jag. Jag ville bli moderator för Astronomiforumet eller Laidback, men jag blev i stället moderator för ett underforum i Ekonomi.
Citera
2011-09-11, 00:13
Medlem
Krafses avatar
Detta var en synnerligen hemsk dröm men ganska intressant.

Som vanligt i drömmar så flyttas man hit och dit, så även denna gången. Plötsligt befann jag mig i en ganska stor sal, det var mycket trä där inne. Gammal klarlackad träinredning, väldigt pompöst. Stämningen var kolugn och det fanns två kvinnor där inne. Jag kände igen dem, inte på utseendet utan deras "personligheter".

Jag fick syn på en svart mojäng med slangar som stod på golvet, och det stod en stol bredvid.

"Detta måste göras utan bedövning" - sade den ena.

Ehhhh... Driver du med mig.............? Ingen bedövning alls?

Jag hade förstått att det hade med nålstick att göra, något jag absolut inte är bekväm med.

Jag satte mig på stolen och ångesten steg till allt högre proportioner. I helvete heller att jag tänkte genomlida detta jävla nålstick, så jag lyckades på något sätt byta kropp med den ena kvinnan, så hon fick ta smällen. Jag är tydligen inte mycket av en gentleman i mina drömmar.

Det varade dock inte många sekunder och jag var åter tillbaks i min egna kropp. Det stack till i ena fingret (de var tydligen tvungna att suga genom fingrarna, tre fingrar skulle de suga från) och jag hörde hur de startade en elektronisk sugmanick. Den surrade förskräckligt, det lät precis som en sån där uppblåsbar grej som man sätter runt armen när man ska mäta blodtryck eller sticka en ven.

"Bzzzzzzzzzzzzzzzzz!" - lät det. Jag kunde känna vibrationerna i blodomloppet och hur jag i en oroande fart tömdes på blod. Jag höll på att svimma och de var tvungna att suga ut mer. Försökte streta emot men jag var för svag, så de stack i nästa finger. Jag klarade inte av det, så när jag var ca: 90% medvetslös kunde jag bara kväsa ut ett lågmält "förlåt". Sen blev det svart.

Jag vaknade i ett ryck och hela kroppen surrade, jag kände mig yr och dåsig, var tvungen att rysa/sprattla till några gånger innan det värsta släppte.

Resten av dagen var jag trött och jävlig till tusen. Vem vet, kanske sög de ut en massa blod ur kroppen på riktigt?
Senast redigerad av Krafse 2011-09-11 kl. 00:15.
Citera
2011-09-11, 02:02
Medlem
--j--s avatar
Var ute och gick på en mystisk grådaskig stig som var omöjlig att avvika från - då en massa surrealistiska höghus täckte sidorna av stigen, när jag plötslig vände mig om och såg en liten pyssling med ett abnormt stort huvud gå efter mig. (Fråga mig inte varför, men det var underförstått i drömmen att jag hade att göra med en pyssling) Han var runt 50cm och såg ut som en dvärgvariation av elefantmannen.

Jag ville springa därifrån men mina ben blev som bly, vilket ledde till att pysslingen kom närmare och närmare. Plötsligt var pysslingen så nära att han kunde röra mig, vilket det lilla äcklet givetvis gjorde med att ta tag i mitt ena byxben, kravla upp på min rygg och sätta sig på min axel. Därefter började han dra i mitt hår och bröla -Möööööö!!! Möööööö!!! Jag vaknade som tur var efter andra pysslingskriket.

Usch, denna mardröm fick jag fredagsnatt. Får fortfarande rysningar i kroppen när jag tänker på det.
Citera
2011-09-11, 11:28
Medlem
QkNNs avatar
I natt drömde jag att jag först skulle ha sex med mitt ex(4år sen vi var tillsammans) och när jag skulle
stoppa in den i henne så drar hon fram en skål med soppa som jag får knulla i istället..
efter några knull ut och in så viskar jag i hennes öra "kan jag inte få knulla dig istället?" och ja det får jag
så knullar vi en stund.

Sen kommer jag inte riktigt ihåg hur, men jag lyckas iallafall vinna 600 000$ på poker på internet, varav 50 000$ blir stulna av min kompis, sen tappar jag min dator som jag tycker är värd tammefan mer än dom där 600 000$ så då börjar jag och 2 kompisar leta den överallt i ett gammalt jobb jag gjort, jag jobbar som målare, så det är ett stort hus. Där sitter han som äger huset och drar "klettjack" som min kompis får det till. men vi smyger endå om kring i huset och letar den, vi tror inte att han vet att vi är där.

sen kommer jag inte ihåg nått mer.. udda dröm måste jag säga!
Citera
2011-09-11, 13:41
Medlem
MiniBlodkroppens avatar
Jag drömde att jag rökte en cigarett. Har drömt samma sak i en månad nu, härligt vad hjärnan kan bidra med ibland. Själv röker jag inte och kommer aldrig att börja.
Citera
2011-09-11, 15:30
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Jag drömde att jag var i Irak, bodde på ett hotell inte långt från Bagdad. Sedan höll jag på att missa bussen in till staden, men SVT:s korrespondent hjälpte mig. Sedan började USA bomba, och jag hade glömt min plånbok på hotellet, så jag fick inte åka ut ur landet.

Lite flummigt kanske.
Citera
2011-09-11, 18:50
Medlem
Jag drömde att jag var mördare.
Citera
2011-09-13, 11:32
Medlem
Drömde bland annat att det var som i ett spel, jag var typ på en slags ö och ganska nära låg en annan ö där "fienden" befann sig och det var vatten överallt runt oss. Det var förövrigt bara två-tre stycken personer på den andra ön och samma sak på vår sida, det hela hade börjat med ett bråk och plötsligt befann vi oss där vi var.

Det var som i ett RTS och jag tror jag hade en slags kontroll som man kunde välja byggnader att bygga för det byggdes lite här och där. Kommer inte ihåg exakta detaljer om vad som händer, men det är lite bråk, vi står och skriker på varande, de skickar missiler eller flygplan eller något och bombar oss - Samtidigt är vår "atombomb" klar, jag står och kikar mot deras bas som då ligger väldigt långt bort, minst några km, och säger att jag måste närmare deras bas, för jag kunde inte se deras "atombombsbyggnad" (de hade också en eller något kärnkraftverk liknande).

Så det finns en slags brygga ut i vattnet som löper mellan öarna och då är plötsligt avståndet kanske bara 100m till fiendebasen, så dashar ut över den, tar fram en kontroll när jag börjar närma mig och en enorm svart "radioaktivitet-symbol" dyker upp över marken och jag styr den med kontrollen mot byggnaden jag vill bomba, samtidigt sprängs det saker och kulor viner överallt, men trycker slutligen på en knapp på kontrollen och från vår bas ser jag hur en missil avfyras och flyger en kort sträcka mot målet.. Sedan BOOOOM, blir så ljust ett tag att jag inte kan se och slungas iväg åt helvete flera hundra meter ut i vattnet, där i från ser jag en riktigt häftig syn hur ett enormt svampmoln stiger och jag skriker typ "YES, där fick ni era FUCKERS!"

Sedan dyker en varelse upp i vattnet, som hade gjort ett besök tidigare i drömmen, som man kunde flyga på, en ganska avlång delfinliknande grej, skulle sätta mig upp på den och flyga eftersom jag drivit så långt ut i havet, men tyvärr vaknade jag innan jag fick chansen.
Citera
2011-09-14, 21:40
Medlem
Krafses avatar
Om man läser mitt inlägg en bit ovan, så ser man att jag drömde något om att få blodet utsuget ur kroppen. Well, inatt drömde jag att jag bet tag i en ko (om inte minnet sviker) och sög den torr på blod. Fan så gött det var när man fick i sig blodet. Jag kanske har lyckats med konststycket att bli en vampyr i drömvärlden?
Citera
2011-09-14, 23:03
Medlem
--j--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Well, inatt drömde jag att jag bet tag i en ko (om inte minnet sviker) och sög den torr på blod. Fan så gött det var när man fick i sig blodet. Jag kanske har lyckats med konststycket att bli en vampyr i drömvärlden?

Var det lika lätt som att suga i sig en tetrapack festis med sugrör när man är törstig, eller fick du kämpa mer innan kon var snustorr?
Citera
2011-09-14, 23:26
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --j--
Var det lika lätt som att suga i sig en tetrapack festis med sugrör när man är törstig, eller fick du kämpa mer innan kon var snustorr?

Det var inte lätt men inte heller speciellt svårt. Lite motstånd var det allt. Det tog ett tag innan blodet kom, kändes lite "bubbligt" först innan man fick tätt med munnen, men sen kom det rikligt med blod. Efter ett tag började det ta slut och kon seglade ner mot marken.

Edit: Förövrigt så var det mycket mer grisigt än i vampyrfilmer från Hollywood. Här var det brutal, djurisk råstyrka när man skulle bita, och sen en massa blod överallt.

Förresten, nu minns jag drömmen mer tydligt. Jag minns att det var samma kvinnor som i den förra drömmen (också vampyrer kändes det som) som ledde mig till kossan och tyckte att jag skulle bita den. Jag kände mig inte tvingad till det, utan kände själv en stark dragning till att bita kon. Fast kanske berodde den dragningen mer på att de nämnde att man borde bita kon? Om en sån idé kommer på tal i en dröm så är det ju klart att man tycker det låter som en kalasidé.

Edit 2: Jag har lite svårt att ta "blodsvampyrism" på allvar btw, det hela känns ganska löjligt.
Senast redigerad av Krafse 2011-09-14 kl. 23:44.
Citera
2011-09-14, 23:32
Medlem
Drömde att jag åkte med några p12 som köpt massa weed och ville va coola och bjuda, så jag rökte upp allt dom hade och vakna med en stor drägg el pöl på kudden =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in