2011-09-15, 13:05
Medlem
Drömde en del, men det som är värt att återge är att jag står på ett tak med en annan person och dricker lite, på ett tak på en byggnad intill så kommer det plötsligt en grupp personer som står arm i arm och ska hoppa och jag säger nått: "Kolla de ska ta gruppsjälvmord, lovar att de inte vågar göra det" min kompis vänder sig om och vi kollar vad som ska hända, när en polis eller något kommer upp med en sådan där lift och tar fram ett rep eller något som som hon kastar runt dem på något sätt, men får bara fast några, så en av personerna ska hoppa och polisen gör något löjligt försök att blocka personen med foten men det lyckas ju inte.

Så min kompis springer fram till kanten och tittar ned och medan jag bara "oh shit" och väntar spänt på att höra nedslaget, sedan kommer ett riktigt otrevligt ljud när personen mosas mot gatan men det var inte det sjukaste utan blodet skvätter ända upp till oss och vi ser hur det skvätter upp ordenligt på byggnaden mitt i mot! Börjar plötsligt regna bloddroppar och en annan person som var med oss skriker typ "Åh, fan är det blod?!" och jag känner själv några droppar i ansiktet: "Fan så vidrigt, kom så drar vi!". Så vi springer bort där i från och jag känner det totalt ofräsht med nån annans blod på mig och vågar inte röra det på grund av sjukdomar, men sedan börjar det brännas där det landat, på läppen och i ansiktet. Sedan vaknar jag.
Citera
2011-09-15, 17:14
Medlem
--j--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Det var inte lätt men inte heller speciellt svårt. Lite motstånd var det allt. Det tog ett tag innan blodet kom, kändes lite "bubbligt" först innan man fick tätt med munnen, men sen kom det rikligt med blod. Efter ett tag började det ta slut och kon seglade ner mot marken.
Vilken underbar dröm! Jag vill också suga blod från en ko.

Citat:
Ursprungligen postat av Cuntsucker

Så vi springer bort där i från och jag känner det totalt ofräsht med nån annans blod på mig och vågar inte röra det på grund av sjukdomar, men sedan börjar det brännas där det landat, på läppen och i ansiktet. Sedan vaknar jag.
Usch, vad obehagligt.

Jag drömde att jag vann en Oscar. Vilket är ganska mystiskt då jag inte strävar efter att komma in i filmbranschen. Likt förbannat var besvikelsen stor när jag vaknade.
Citera
2011-09-19, 03:00
Medlem
BallsofSteels avatar
Sjukaste drömmen jag haft hittils drömde jag inatt, jag har haft VÄLDIGT sjuka drömmar och denna tar priset...

Börjar med en vanlig dröm, är ute på en promenad och allt är hur bra som helst, sen träffar jag min syster och hon kollar jättekonstigt på mig och sen säger hon "vart fan har du hållit hus?" jag förstår ingenting, sen är helt plötsligt hela min familj där och min pojkvän. De säger att jag har varit borta i fyra månader, börjar i panik leta datum och ser att det är fyra
Månader fram i tiden....

Här får jag en "flashback" där jag springer genom en buss och en gammal gubbe jag haft mycket att göra med springer efter och drar omkull mig sen ger han mig en spruta, då inser jag att jag har varit nerdrogad i fyra månader och legat som ett slakt på den där bussen. Går hem till
Mannen i fråga med min syster och min mamma och säger åt honom att jag vet vad han gjort, då tar han upp en hammare och vänder sig till min syster varpå jag börjat vädja om att han inte ska slå henne, då får han världens äckligaste grin och vänder sig mot min mamma, då flyger jag på honom och vrider av honom hammaren och bankar på honom i rena sinnet, så helt plötsligt är det bara skinn kvar och han är helt platt... Sen pang så kryper han lixom tillbaka och får samma äckliga flin i ansiktet sen vaknar jag helt panikslagen och kallsvettig.. Fyfan!!
Citera
2011-09-19, 03:12
Medlem
Hade en riktigt riktigt skruvad dröm inatt. Jag börjar komma ihåg att jag kontaktas av en tjej som hade varit på besök som undrade när jag skulle komma och lämna tillbaka flygplanet jag hade lånat jag fattade först ingenting förrens jag fick en flashback i drömmen till en gammal dröm där jag hade flygit ett äldre dubbeldäckarplan. Hade dock ingen aning om var det var nu men jag blev infomerad om jag hittade det skulle jag flyga det till Slovakiska flygföreningen i Sollentuna eller något sånt. CUT(Ibland blir det som ett cut i drömmen och en helt ny episod) Här fattar jag ingenting jag är på ett sjukhus tillsammans med min familj ett sjukhus som påminnde mer om en gigantisk shoppingmall med rulltrappor etc jag blir informerad att en släkting är döende och att vi ska besöka denne jag tappar bort resten av min familj och irrar runt ensam i detta mycket psykadeliska ställe efter en stunds frånvaro hittar jag min familj som står vid ett hål i marken med en stege ner de frågar om jag vill gå ner jag bestämmer mig för ta några steg ner på trappen tills jag inser att nånting inte stämmer går tillbaks upp och ser min syster med tårar i ögonen och jag frågar rakt ut ''X'' är död va får inget svar och antar det och säger jag har inget behov av att se X om inte denne lever och lägger ett lock på hålet. Då ser jag ett helt tv-team runt omkring samt att min moder inte är min moder egentligen utan en skådespelare och detta blir bara för mycket jag frågar vad som försigår och får reda på att det är någon sorts inspelning för en serie men att x fortfarande är död på riktigt fast avliden 2 veckor tidigare ''Vaknar''
Citera
2011-09-24, 11:05
Medlem
--j--s avatar
Skrev ner min dröm på papper när jag vaknade imorse. Så det är väl bara att renskriva:

Drömmen börjar med att jag spelar biljard med två vänner och deras kompis: Norm Macdonald. När det är min tur att stöta så råkar jag korva den gröna biljardmattan. Mattan går alltså inte sönder, den korvar sig bara likt en vanlig matta på ett husgolv ibland gör. Mina vänner och Norm påpekar att det inte gör något: “Vi har alla korvat ett biljardbord.” En tjej (som jag då tycker är föga vacker) sitter och tittar på och är allmänt trevlig. Plötsligt somnar jag på biljardbordet. Tjejen frågar då om jag är trött, varpå jag svarar: - “Nej, jag har sovit tillräckligt.”
Därefter måste tjejen hem. Har för mig att hon skulle rasta hunden.

Plötsligt sitter jag på en buss med en av mina biljardvänner. En kortväxt alkis sätter sig bakom oss och börjar prata med min vän. Han verkar först vara en väldigt trevlig alkis, men sedan misstolkar han något min vän säger och blir skitarg. Jag försöker lösa situationen med att förklara missförståndet för alkisen. Han vill dock inte lyssna och svarar med att skrika - “Lalalala” och hålla för öronen. Biljardtjejen sitter plötsligt också på bussen och nu är hon jättevacker. Jag försöker prata med henne, men med alkisens höga “lalala” i bakgrunden är det omöjligt. Jag blir fly förbannad och utmanar lillalkisen i ett slagsmål vid nästa busstopp.

När jag stiger av bussen möts jag av en massa glada alkisar som vill skaka min hand för att de snart ska få bevittna ett slagsmål som jag har ordnat. Men jag vill plötsligt inte alls slåss. Tanken gör mig bara rädd. Jag tittar bak för att se om den kortväxta alkisen också steg av bussen, men han syns inte till. Efter att ha gått utom synhåll för alkisgänget börjar jag springa för att undvika eventuellt möte med min kortväxta antagonist.

När jag börjar närma mig hemmet åker bussen förbi. Bussen får plötsligt ett cp-ryck och skakar till när den åker framför mig. Jag hör ett gällt skrik och en duns, därefter skrattar hela bussen: “Oh, äntligen fick dvärgalkisen sitt straff” Det visade sig dock att det inte var alkisen som hade bumpat huvudet i taket, utan det var två tvilling - bebisar och situationen blev plötsligt allvarlig.

Mamman och barnen är plötsligt inte inne i bussen utan framför mig. Mamman håller sina två barn i famnen och springer ifrån mig. Barnen ser ut att ha knäckt sina nackar.

Jag går därefter in i fel gränd. Det kändes fel direkt och jag försökte vända, men det gick inte - jag var omringad av läskigt folk. Plötsligt tog alla heroin och tittade misstänksamt på mig. Vid en trappa försöker jag undvika ett gäng gothare med att försöka gena igenom en taggbuske. Det funkade inte och jag var nu fast i busken. Grenarna och taggarna i busken var plötsligt formade som armar och fingrar som höll fast mig.

En tjock kvinnlig gothare i gänget försöker instruera sin manliga kamrat hur man ska röka heroin. - “Fråga aldrig oss om du ser påverkad ut. Det väcker misstankar” Hon ser därefter mig och hjälper mig upp ur den ondskefulla busken. Jag slår följe med gothargänget och ser på när de röker sitt heroin. Den tjocka gotharen frågar om jag vill smaka. Jag inser att jag snart är hemma och denna tanken får mig av någon skum anledning att tacka ja. Jag tar två bloss och frågar om jag kommer känna något. Gothartjockisen svarar då: “Du känner redan något”
Jag börjar gå hemåt och därefter var drömmen slut.
Citera
2011-09-24, 12:35
Medlem
Drömde en jädrigt konstig dröm inatt.
Jag var med min klass (högskola) på skidresa till Lindvallen, på något konstigt sätt var min pappa där med sina chefer osv också, och senare uppdagades det att min mattelärare på högskolan också var med (tror jag, är inte helt säker).
Det var nollning under tiden vi var där, det spårade ur lite och killar började springa runt nakna osv. Jag gjorde dock inte det utan nöjde mig med bar överkropp. I vilket fall så träffade jag snart en blond liten tjej som jag snackade lite med.
Vi bestämde på något sätt (kommer inte ihåg hur) att vi skulle åka kälke från Lindvallen till Kläppen. Sagt och gjort, vi gjorde detta. I drömmen var det nedförsbacke hela vägen så det var ju bara att glida. Vi pratade om allt och inget på vägen, vi hade riktigt trevligt faktiskt. När vi kom fram till Kläppen var hennes mamma där och mötte henne och vi skildes åt. Så där stod jag, i Kläppen, med bar överkropp och skulle ta mig till Lindvallen. Jaha, det var ju bara att börja gå. Jag gick samma väg som jag trodde att vi åkt kälke och fick kryssa mig genom liftar och skidbackar och till slut var jag tillbaka i Lindvallen.
Nu var det dock dags att åka hem och ingen från min klass syntes till. Jag började leta efter mina skidor och andra saker, men kunde inte hitta dem. Då ser jag min pappa och han ser lite bister ut, jag kommer ihåg att han sa "Jag har snackat med Bosse, men han är inte chef över oss så det är lugnt", Bosse är då min mattelärare på högskolan. Jag fortsatte att leta efter mina saker och det blir enklare och enklare att hitta dem.
Drömmen slutar ungefär med att jag har hittat flera par stavar och försöker resonera fram vilket par som är mina tillsammans med några tjejer. Grejen var att alla par stavar var stavar som någon i min släkt haft, så i drömmen visste jag inte vilket par som var mina.
Drömde för övrigt sjukt mycket inatt, säkert 4-5 drömmar, men den här är den som jag kommer ihåg.
Citera
2011-09-25, 03:31
Medlem
Att jag åkte finlandsfärja, igen. Drömmer om det minst 1 gång i veckan verkar det som.
Citera
2011-09-29, 12:16
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Jag drömde att jag blev moderator i Konspirationsforumet. Sedan drömde jag att jag och tre amerikanska ungdomar åkte på något slags vattenkälke (uppblåsbar) nedför en gata. Efter det drömde jag om en liten pojke som inte kunde skita, och slutligen drömde jag om ett mycket gammalt hus, i vilket det låg två Rubiks kuber som jag var dömd att lösa. Jag har ett rikt drömliv.
Citera
2011-09-30, 17:48
Medlem
Jiimmmiishs avatar
Tyvärr så kommer jag inte ihåg min dröm helt och hållet, men jag ska försöka.

Vi kan väl säga att året nog är 3000(?). Världen är riktigt folktom i min dröm, kanske runt 20 miljoner kvar som är utspridda runt globen och lever på de allra sista resurserna som finns kvar. Visserligen så känns det som att det fortfarande fanns gott om människor kvar där just jag var men den stora ''grejen'' i drömmen var att alla stjärnor på himlen hade slocknat. Rymden var tom och det fanns inga planeter, stjärnor kvar. Solen, vår magnifika sol höll på att dö. Den lös riktigt svagt och människorna som fanns kvar på jorden var inte något av större värde. Inge astronomer, politiker, filosofer etc. etc. som kunde framföra ett intresse för vad som finns just mer än bara vi.

Allt i denna tid i drömmen var en tid då människan accepterat att helt enkelt leva tills man dör. Det fanns inget liv efter det som man hade på jorden, om man dog så upphörde man att existera helt enkelt.

Sen så plötsligt händer det i min dröm. Solen slocknar... Och med så dör alla människor som fanns kvar, förutom jag. Jorden tappar sin omloppsbana runt solen och helt enkelt faller ner i vårt universum som inte har något kvar. Bara tomhet. Jag ser från rymden hur jorden bara faller och tillslut så hittar jordskorpan universums ände. Ett litet hörn(universum är då fyrkantigt) med något som lyser i hörnet. Ett svag ljus var det. Jag skådar jorden med vetskapen om att allt som någonsin existerat från big bang fram tills denna punkt i hela universum finns inte kvar längre. Bara jag kvar.

Något liknande var det i alla fall men ja, det var min dröm.
Citera
2011-09-30, 17:49
Medlem
Navos avatar
Drömde om mitt ex. Once again.
Citera
2011-10-02, 15:33
Medlem
Majskejsarens avatar
Jag minns inte mycket av nattens drömmar, men det jag kommer ihåg gör mig förbryllad.

Någon slags scenkonstnär framförde tricks inför stor publik. Hans paradnummer var att föra en sådan telefonsladdsliknande nyckelring som var populär under 90-talet genom en ringpiercing som han hade på pungen, och skapa olika former medan nyckelringssladden var i det här läget. Bland annat kunde han göra hjärtan och trappor.
Citera
2011-10-03, 13:57
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Först drömde jag att jag gick med i ett kriminellt gäng. Vi skulle slåss mot två andra gäng, men jag var bara med på skytteövningarna, sedan vaknade jag. Jag somnade om och drömde sedan att jag var hemma hos min farfar som bor på landet. Det blev natt och han beordrade mig att såga lite ved. Det var -37,6 °C utomhus och ingen belysning, så där fick jag stå i månskenet och såga ved. Sedan vaknade jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in