Hade en riktigt obehaglig mardröm inatt:
Jag drömde att jag precis hade flyttat till något tropiskt land, tänk Haiti, Jamaica.
Minns att det var grått och kallt ute, himlen var grå och det blåste en kylig svag vind.
Det fanns ett boxningsgym på vinden på ett ställe, På dörren var det en röd skylt där det stod: Boxing. Klev in och där fanns massor av träningsmaskiner, av äldre slag. Tänk bruna Nautilus. Det var dunkelt och golvet var mörkbrunt. Hörde att det var någon som boxade på en säck, gick dit och såg en mörkhyad kille med dreadlocks, förklarade att jag precis hade flyttat hit och ville återuppta träningen. Vi hälsade på varandra med handskar på, Knucklebumpa. Hans kompis slutade med sitt biceps-set och ställde sig 2-3 meter bredvid sin kompis som hade stått vid säcken.
Första killen sa, Det går bra. Fast först ska vi ta bort djävulen du har i halsen...
Jag blev livrädd och han gjorde någon gest, plöstligt kände jag en stark vind, som en iskall tornado svepte tag om benen på mig. Varpå jag leviterade upp ifrån golvet och drogs ut mot fönstret, han tog tag i min arm och kämpade för att hålla mig kvar. Han vrålade till sin vän: "RING EN EXCORIST, NU!" Sen vändes jag upp och ner med mina egna armar omsluten av mig själv. Jag blundade i drömmen och vaknade, med tårar rinnandes ner för min kind och med armarna kring mig själv. Aldrig har jag varit så glad att vakna bredvid någon som idag, var helt livrädd.
Vad betyder detta?
Det var en fruktansvärt klar dröm, kändes verkligen som att det hände mig. Osäker på om det var jag eller om jag drömde att jag var någon annan, hursomhelst var jag äldre.