2013-02-18, 18:58
Medlem
Marcusnordics avatar
Först dushade jag i mitt "vedrum". Väldigt behaglig och trevligt faktist.

Sedan tog det en snabb sväng och jag stog framför en kvinna som satt på en parkbänk vid natt tid.

Då prastlade det i buskarna bakom henne och ghostface kommer ut och hugger henne flera gånger i magen, sen skär hennes huvud på mitten. Jag är tydligen bara en vålnad så jag kan inte göra ett piss.
Sedan ligger hon i en säck levande där han har en piska som samtidigt ger henne en elshock medans han piskar henne och hela drömmen var väldigt obehaglig. Sjukaste jag drömt.
Citera
2013-02-19, 11:29
Medlem
Mapojks avatar
Drömde att min yngsta bror blev rullstolsbunden och jag försökte få med han till en badplats vid havet, men han vill inte så jag bar han dit. Men då blev min styv-morsa/syster arg på mig för att dom ville att han skulle enbart va hemma.
Citera
2013-02-21, 10:16
Medlem
Deus-Ex-Machinas avatar
Hade en riktigt obehaglig mardröm inatt:
Jag drömde att jag precis hade flyttat till något tropiskt land, tänk Haiti, Jamaica.
Minns att det var grått och kallt ute, himlen var grå och det blåste en kylig svag vind.
Det fanns ett boxningsgym på vinden på ett ställe, På dörren var det en röd skylt där det stod: Boxing. Klev in och där fanns massor av träningsmaskiner, av äldre slag. Tänk bruna Nautilus. Det var dunkelt och golvet var mörkbrunt. Hörde att det var någon som boxade på en säck, gick dit och såg en mörkhyad kille med dreadlocks, förklarade att jag precis hade flyttat hit och ville återuppta träningen. Vi hälsade på varandra med handskar på, Knucklebumpa. Hans kompis slutade med sitt biceps-set och ställde sig 2-3 meter bredvid sin kompis som hade stått vid säcken.

Första killen sa, Det går bra. Fast först ska vi ta bort djävulen du har i halsen...
Jag blev livrädd och han gjorde någon gest, plöstligt kände jag en stark vind, som en iskall tornado svepte tag om benen på mig. Varpå jag leviterade upp ifrån golvet och drogs ut mot fönstret, han tog tag i min arm och kämpade för att hålla mig kvar. Han vrålade till sin vän: "RING EN EXCORIST, NU!" Sen vändes jag upp och ner med mina egna armar omsluten av mig själv. Jag blundade i drömmen och vaknade, med tårar rinnandes ner för min kind och med armarna kring mig själv. Aldrig har jag varit så glad att vakna bredvid någon som idag, var helt livrädd.

Vad betyder detta?
Det var en fruktansvärt klar dröm, kändes verkligen som att det hände mig. Osäker på om det var jag eller om jag drömde att jag var någon annan, hursomhelst var jag äldre.
Citera
2013-02-21, 10:50
Medlem
Deus-Ex-Machinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naterious

Jag öppnar dörren och vaknar.

Shit vilken creepy dröm, vartenda hår på kroppen ställde sig rakt upp!
Citera
2013-02-21, 11:39
Medlem
Mapojks avatar
Drömde att jag var i Norge hos en optiker.. men vi förstod inte riktigt varandra när jag beskrev bågarna jag ville ha..
Citera
2013-02-22, 14:48
Medlem
Presentpappers avatar
Drömde inatt att jag hade en hemmafest, vi befann oss förövrigt i huset jag bodde i för flera år sedan av någon anledning. Jag märker i drömmen att någon av festdeltagarna försöker sno åt sig min mobiltelefon och jag går fram och tar tillbaka den från honom. Han börjar ge bortförklaringar och jag låter saken vara. Sedan märker jag hur han igen försöker sno min telefon och jag blir förbannad och kör ut honom från huset.

Går senare efter och kollar läget och ser att fanskapet står och klottrar på husväggen och jag springer i full fart mot honom, redo att attackera människan. Jag stannar dock upp en bit framför honom och börjar istället kasta snöbollar på honom av någon anledning, efter jag prickat honom några gånger i ansiktet går han därifrån. Sedan vaknade jag.
Senast redigerad av Presentpapper 2013-02-22 kl. 14:50.
Citera
2013-02-23, 07:05
Medlem
Såg att jag skrev i en fel tråd så skriver här istället...

Hade mysiga drömmar, tills kände jag att "någon" smekte min kuk som var gudomligt skönt så bestämde mig för att vakna o kolla om någon finns där, då såg jag ett vit väsen (ungefär som dimma eller skugga) som svävade iväg ifrån mig

Innerligt hoppas jag att det var ett riktigt väsen, men det var säkert bara en hallucination.
Senast redigerad av nonexistence 2013-02-23 kl. 07:08.
Citera
2013-02-23, 07:14
Medlem
hakro807s avatar
Drömde att jag såg en killen bli utslängd ur en bil (ljusgrön V70 f.ö). När jag går fram för att hjälpa honom ser jag hur ryggen är alldeles uppfläckt som i en skräckis. Men istället för att bara ligga stilla och lida börjar han jaga mig istället. Försvarar mig med en eldgaffel och kastar kokande vatten på honom, han kastar lampolja på mig. Då försöker jag fly fältet men han tar upp en zippotändare.. Och då vaknar jag.
Citera
2013-02-24, 22:42
Medlem
Acid-Brains avatar
Drömde att jag var på en klassresa där besöksmålet var ett kulturcentrum av något slag. Då vi var framme gick de övriga i resegruppen upp för en spiraltrappa till andra våningen. Det var ett väldigt öppet och sterilt landskap där man hörde tydliga klackljud eka. Jag och en kompis blev kvar på nedre våningen av någon anledning. Vi försökte väl vara rebelliska på något sätt. Vi stod och inspekterade en spelautomat och beslöt oss för att göra en vadslagning om någonting, och kom överens om att den som vann vadet fick äta upp den andra personens kuk. Jag minns inte vad vi vadslagit om, men i alla fall så vann jag vadet. Kompisen drog därefter lite modstulet ner sina beigefärgade khakibyxor och jag började ivrigt tugga på hans kuk och dess tillbehör. Jag förväntade mig att ballarna skulle vara svåra att tugga, men de var mjuka och smakade grädde. De bjöd ändå på lite tuggmotstånd, ungefär ett liknande sådant som man kan uppleva då man tuggar på negerbollar som stått i kylen en stund. Då jag ätit upp hans kuk, så omvandlades han till en neger. En arbetare på kulturcentret bevittnade hela händelsen. Hans hår var flera meter långt.

Senare in i drömmen befann jag mig på ett gym. Två fjortisar stod och skrattade åt mig medan jag värmde upp. De fortsatte att skratta då jag började träna på mitt första set. Under nästa set tränade de i en maskin ovanför mitt huvud (jag gjorde scullcrushers). Fjortisarna hade endast boxers på sig och det såg ut som om de hade våldsam bögsex med varandra. Den ena av dem låg på mage, medan den andra pumppade på bakifrån. Jag började gapflabba. Fjortisarna tog illa upp och fortsatte att skratta åt mig. Det verkade också som om de gömde skivor för mig. Jag gick fram till han som övervakade stället. Det var ett väldigt lustigt händelseförlopp som ägde rum därpå. När jag stod vid disken rann det först ner några godis- /energipaket från en "sträng" på en hylla. Det fanns koder på dessa. Samtidigt som detta hände sade jag åt övervakaren att han skulle banna fjortisarnas medlemskap. Då testade han koden från godis- /energipaketen, och sade att han inte hittar något. Jag sade att koden är från ett energipaket. Då svarade han på ett sätt som skulle verka “ironiskt”; "ja, vi kan ju alltid banna alla när du vill." De två fjortisarna gick förbi mig och skrattade. Nu började de jävlas ännu mer. Jag tappade besinningen, hoppade på den ene fjortisen då han låg på golvet och tränade. Han hade plötsligt omvandlats (bokstavligen) till en liten flicka. Bröstkorgen sprack och han/hon dog.

Alla som var på plats verkade vara helt emot mig. Det skulle bli en rättegång i saken. Jag spräckte sönder skallen på den andra fjortisen med en skivstång (tror jag). En bekant skulle vittna mot mig, vilket jag ogillade. Jag tog en kniv och skar igenom hans hals. Det började rinna ut vit grädde (hjärnsubstans) från honom. Då jag några sekunder senare stod och pratade med någon från lokalen, så såg jag i bakgrunden att den huvudlösa varelsen samlade ihop gräddet för att kunna lägga det tillbaka i huvudet. Jag nämnde någonting om att vittnet inte mera kan se. Då sade vittnet att det finns små sight-seeing protonliknande bollar som, när de äts, knastras sönder av den blivande ägaren och möjliggör att synfältet i etern öppnas upp. Han menade att man liksom kan se vad som sker i omgivningen med hjälp av ritade figurer i tankarna; även påhittade händelsers förlopp kunde beskådas.
Citera
2013-02-25, 14:15
Medlem
thefarside.s avatar
Det nog natten till igår egentligen.

Jag drömde att jag var på något kalas i ett stort hus, och så plötsligt kom det ännu fler gäster, varav den ena var intresserad av att köpa huset och då antog jag rollen som mäklare och visade runt. Till sist när jag visade den stora källaren, som bara var ett stort garage med högt till tak och sandgolv, så försvann den intresserade. Då började en magasinkärra som stod där att skaka, och jag tänkte att här finns det nog spöken. Plötsligt så insåg jag att jag drömde, och drömmen blev en klardröm.

Då kom det fram en gubbe, han såg ut som en arbetare. "Hej, Bengt", sa jag som om jag kände igen honom (vilket jag inte gjorde, vet inte varför jag trodde mig veta hans namn). "Jag heter Rolf", svarade han och gick ut genom en dörr. Jag tänkte att jag skulle testa om jag kunde gå igenom väggen istället för att använda dörren, så jag tog sats och sprang. Det var en seg vägg, men jag kom igenom, och på andra sidan var det som en stor verkstad kombinerat med ett köpcentrum. I ett hörn satt det vänstermänniskor och anordnade någon demonstration, och så kom det ett gäng arbetare gående. Den ena arbetaren skakade på en senapsflaska så hårt att han tappade den, och det flög senap överallt. Sen vaknade jag.
Citera
2013-02-26, 13:48
Medlem
Presentpappers avatar
Inatt drömde jag om min hund som dog för ett par år sedan, jag satt och klappade henne i soffan och jag upplevde henne som lite jobbig och lite väl på. Kändes som hon ville säga något. Märkte sedan när jag vaknade att jag tidigare hade råkat knuffa till en tavla på henne så bilden inte syntes ut mot rummet. Inbillar mig att hon ville framföra det.
Citera
2013-02-26, 20:04
Medlem
eelckors avatar
inatt drömde jag att jag befann mig i en stor kyrka. i mitten av kyrkan befann sig massa människor som bjöd på hemgjord glass. det fanns ett 30-tal varianter i olika utformanden. passionsglass formad som en svan och hallonsorbet i form av ett palats och så vidare, den ena skapelsen mer delikat än den andra. jag bjöd också på glass. men min glass var formad som ett hukande skelett och smakade räka. varför? vaknade förvirrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in