2013-02-01, 02:42
Medlem
Acid-Brains avatar
Drömde om att jag befann mig i ett omklädningsrum tillsammans med en kråka som satt på en träbänk. Kråkan såg fuktig ut, nästan genomvåt, och spred omkring sig en lukt som mest påminde om en blandning av het metall, olja och piss. En stund senare står jag och hånglar med en kille framför ett klädskåp i omklädningsrummet. I drömmen var jag tydligen bög, och kände mig även lite som en bög, trots att jag visste att det egentligen var fel att vara det. Killen jag hånglades med var ett par år yngre än mig, hade en relativt smalbyggd kropp och tunna purpurfärgade läppar som inte smakade någonting då vi kysstes. Jag och min bögkompis skulle börja studera tillsammans, men det blev något strul med till vilken stad vi skulle flytta till, och ledde till att vårt förhållande tog slut.
Citera
2013-02-01, 13:55
Medlem
Nateriouss avatar
Jag gick upp för en trappa gjord av trä, i mitten på alla trappsteg låg det en avlång röd matta som täckte från botten till toppen.

Det kändes som om jag gick upp för denna trappa i flera timmar tills jag tillslut kom upp, där stod två små barn klädda i kostym, en pojke och en flicka. Flickan tittade på mig och gjorde ett ansiktsuttryck som om hon skrek allt vad hon kunde, men inget ljud kom ut från munnen, i samma ögonblick kollade pojken på mig och log medans hans ögon förvandlades till en kolsvart färg, då tog han fram en kökskniv ifrån fickan och spetsade den lilla flickans hals.

Han höll kvar kniven i hennes strupe och flickan hade fortfarande samma ansiktsuttryck, han vred om kniven och drog ut den några centimeter och sedan in igen i samma rörelse. Från att kolla på flickan med sitt leénde till att vända sig till mig, med ett ansiktsuttryck som om han gapskrattade, men inget skratt kom från hans läppar. När han tillslut lekt färdigt med kniven i den lilla flickans strupe ser jag en tår falla från hennes öga som rinner längs henne kind, en tår i svart. I samma ögonblick som tåren fallit till marken ramlar flickan ihop.

Sedan gick han fram till mig och tog mig i handen och ledde mig ner för trappan och när vi tillslut kom ner viskade han i mitt öra att det är dags för mig att gå och i samma ögonblick uppenbaras en svart dörr framför mig.

Jag öppnar dörren och vaknar.
Citera
2013-02-06, 17:18
Medlem
Crankens avatar
Kommer inte ihåg allt eller så mycket, men de här drömde jag imorse. Jag satt vid en tv och tvn visade mina tidigare liv, först var de massa små djur men de enda jag kommer ihåg var en ekorre. Sedan visades en growlande björn och sen en noshörning, sedan blev jag en thailändsk pojke, en mellanöstern pojke och tillslut en kinesisk man som låg i sängen med ett antal kvinnor och en gömde sig av nån anledning när de kom in en annan kvinna och hon lyfte på täcket och fick syn på henne, sen vakna jag! Såg för ett par veckor sen ett program om buddah och hans liv, och i en del satt han under ett träd och mediterade och fick se alla sina tidigare liv, både djur o människor. Intressant!
Citera
2013-02-08, 09:06
Medlem
Mapojks avatar
Drömde att jag hade ett badkar, men när jag drog ut "proppen" så åkte allt vatten ut på golvet och rann ut in i hallen..

Jag kollade om det var något fel på hålet vars vattnet ska åka in i så kom ett gäng insekter ( sniglar/larver. M.m ) ut och började klättra på mina väggar. Så jag tog saxen och klippte av de flesta.. ?
Citera
2013-02-08, 09:28
Medlem
När jag var yngre så skrev jag alltid ner mina drömmar i ett litet block. Det blev många block med tiden. Det var riktigt skumma drömmar, som långa filmer.
Nu för tiden så vaknar jag bara upp med ögonblicksbilder från drömmarna.
Drömmar som jag alltid är osäker på om de har hänt på riktigt. Att det snöar ute eller att min bror har klippt sig ((
Citera
2013-02-08, 10:21
Medlem
majsan6216s avatar
Jag drömde att jag satt på en parkeringsplats någonstans i Danmark och hade nyss köpt mina årliga låga converse som jag köper varje vår. Jag hade tagit på mig en sko sen gått iväg, och när farsan sedan sa att jag bara hade en sko på mig sprang jag tillbaka till parkeringen. Väl där hittade jag inte skon! Det hade gått max 5 minuter, men den va helt borta. Mötte en kort gubbe med långt grått skägg på parkeringen, och han sa utan att jag sagt ett ord att han hjälper mig leta efter skon. Hittade aldrig skon innan jag vaknade..
Citera
2013-02-09, 14:27
Medlem
Drömde att jag låg i en sjukhussäng en apa satt vid sängkanten
Citera
2013-02-09, 16:03
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Drömde att jag var i en väderkvarn och att kvarngubben var riktigt vresig, jobbig och otrevlig.
Citera
2013-02-10, 13:43
Medlem
Roxanas avatar
Hade, som vanligt, hundar i nattens dröm. Hundar är med i mina drömmar på regelbunden basis, så ofta att det nästan börjar kännas lite creepy. Ibland är det lite diffust, minns bara att det var tex en vit hund. Ibland är det däremot tydligt vilken ras det är. I en dröm hade jag en schäfer, i en annan var det en mops i badkaret...

I nattens dröm hade jag två dobermanns och skulle spela tennis i Kungliga Tennishallen på Gärdet tillsammans med Sigourney Weaver som tränare (?).
Citera
2013-02-10, 14:36
Medlem
MrsPresleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi beskriver vad vi drömt under natten. Jag själv har tränat upp mitt drömminne genom att varje dag skriva ner vad jag drömt under natten. Det är extremt roligt att läsa senare, eller låta andra läsa dem. Ivarje fall får det alltid någon att börja storgarva

Inatt drömde jag om kvinnor, men tyvärr var det diffust så jag kan inte gå in på detaljer. Och det handlade inte om sex om någon nu skulle tro det

Så berätta nu vad har du drömt inatt?
drömde om att katten bajsa på mattan..sen drömde ja att jag blev tagen i 2:an haha sjukt
Citera
2013-02-16, 00:25
Medlem
Acid-Brains avatar
Drömde om att jag skulle resa djupt in i Ryssland. Det var någon speciell "happening" där som jag anmält mig till. Man hade själv ansvar för att ta sig dit och jag var otroligt nervös inför resan. Det enda sättet man kunde ta sig dit på var med bil, och det fick enbart ske på "japanskt vis", vad nu det sedan betydde. Jag körde sedan dit i en bil som var relativt gammal. Av inredningen i bilen att döma var den från tidigt 80-tal och kom troligtvis från Japan. Det fanns endast en enda väg att ta sig dit på, och den var kontrollerad och låst från omgivningen. Först körde jag till ett inhägnat flygfält som påminde om en militärbas. Där kontrollerades pass, kroppsvikt och blodtyp. En soldat kom fram till mig med en vit plastmugg i handen och ville ha mitt urin. Efter kontrollen skulle jag köra längs en ovanligt bred asfaltväg som saknade filer, trafikmärken och allt övrigt som skulle påminna om en allmänt trafikerad farled.

Jag vet inte om jag kom fram till stället, för det nästa jag minns från drömmen var att jag befann i ett medicinskt forskningscentrum. Jag visste att jag inte borde ha fått vara där. Det var enbart medicinstuderanden som hade tillåtelse att vistas i byggnaden. Massor med vitklädda människor stirrade på mig hela tiden, och när jag åkte upp för ett rullband så frågade en läkare av mig: "Borde du verkligen vara här?" Jag sprang fram till en dator och försökte logga in, men datorn krävde att man skulle skriva in sitt namn i en ruta. Endast registrerade användare kom åt datanätverket. Jag skrev in mitt namn och upp kom en ruta med röd text där det stod "failed to log in". Som sagt, jag visste inte vad jag skulle göra. Jag ville bara ut från byggnaden. Blev orolig över att läkarna höll mig inlåsta enbart i syfte för att utföra några slags obehagliga tester på mig. Jag funderade på om jag skulle hoppa ut genom ett fönster, men jag var rädd för att skära upp hela kroppen.
Citera
2013-02-17, 18:57
Medlem
qwertyyyyyys avatar
Inatt drömde jag att jag var på klassresa. Alla i min klass låg i en sovsal och våra lärare tvingade oss att ha sex med varandra. När vi hade knullat på ett bra tag tvingade de ner oss för en livsfarlig tunnel. Det var alltså en sjukt djup tunnel som hade en träplanka som vi tydligen skulle åka nedför.. Jag måste nog ha dött där eftersom att det var det sista jag kom ihåg innan jag vaknade Ganska sjuk dröm men har haft värre kan man väl säga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in