2015-12-16, 18:15
Medlem
Milford.Cubicles avatar
var en massa bläckfiskar som simmade i havet och en del hade tumörer på huvudena som de var stolta över..
Citera
2015-12-19, 02:14
Medlem
messiasibids avatar
Helvete. Vilken vidrig mardröm. Obehaglig upplevelse

Drömde att jag vaknade upp normalt och åkte hem till mina föräldrar och gick och la mig, men sedan vakna jag upp och var osäker om jag var hemma i min lya eller hos mina föräldrar. Sedan var jag helt borta, allt snurrade värre än någonsin, ramlade tvärs över i lägenheten. Fick tanken om jag väcker grannarna, famlar efter lamp-knapparna. Tanken att ringa ambulans infinner sig. River ner ngt som slår åt lampknappen.

Ljuset flashar till och jag ser min lägenhet men är så säker att jag åkt till Mina föräldrars stad. Börjar tänka om jag tog droger, jag sa ju nej men kvällen kanske inte slutade där jag trodde. Jag kanske aldrig gick hem - kvällen kanske hade fortgått? Har svårt att stå upprätt, försöker fokusera blicken men allt snurrar så fort att jag tror jag är säker på att jag kommer svimma när som helst. Kan detta vara det allra sista Thats it?

Vaknar upp ur drömmen. Kl är 2 på natten, jag är hos mina föräldrar för att fira jul.
Citera
2015-12-20, 12:07
Medlem
Ass.Parades avatar
Upptäckte i en dröm idag att jag kunde flyga om det var tillräckligt blåsigt ute. Jag använde händerna för att styra vinden rätt under mig, sprang och hoppade. Ganska fantastiskt. Har haft liknande drömmar förut.

Hade dock en hemsk dröm efteråt och är något jag helst vill glömma. Drömde att jag hade sex med något som såg ut som en halv kvinna, halvt monster/alien. Nedre delen av kroppen bestod bara utav en enda stor fitta. Jag minns hur jag la in kuken i fittan men sedan under aktens gång börja titta mig omkring och såg en massa stora fittor omringa mig, som monster. Fyfan vad hemskt.
Citera
2015-12-20, 17:11
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Hade en dröm nu på morgonen där jag paddlade en kanot/roddbåt ned för en fors, hur kul som helst, och sedan övergick det på något sätt till snö ned för en lång backe mellan snötäckta granar.
Citera
2015-12-20, 20:17
Medlem
Drömde att jag var i en hettande öken och hade slagit läger där. Cirka 5-6 pers i vita långa kläder vaktade mig och hade samuraj-svärd i sina bälten. Jag hörde ett kostigt ljud långt bortifrån och såg hur något som liknade en sandstorm uppenbarade sig i horisonten. Den kom närmre och närmre och mina vakter blev fler och fler ju närmre ljudet och stormen kom.
Plötsligt kom en jävligt stark vind och jag var tvungen att kämpa för att stå kvar på marken. Jag blundade hårt och skyddade mitt ansikte med insidan av armen.
Efter bara en kort stund blev det vindstilla och jag öppnade ögonen.
Mina vakter slogs mot några läskiga män som skrek våldsamt.
När alla läskiga män var dödade eller försvunna sa jag "Ni får inte smaka på dom, jag vet att det är lockande, dom luktar så gott men ni får inte, dom har gift i sig!!!"
Alla slickade på sina svärd och blev helt galna, som om dom var svinhöga eller något. Jag sprang iväg så fort jag kunde och började flyga.
Jag kom till ett turkost tropiskt vatten och landade på en klippa.
Det svävade förbi en asläskig människoliknande figur över vattnet framför mig, kanske 10 meter ifrån, som stirrade på mig med ett brett leende tills den svävat utom synhåll.

Slut
Citera
2015-12-31, 18:38
Medlem
Marwolaeths avatar
Killen hade åkt själv och storhandlat tidigt tillsammans med sin låtsaspappa då jag låg hemma med migrän så det här drömde jag imellan att han ringde mig med jämna mellanrum för att checka med varor han hittade.

Vaknar av att något bländar mig. Öppnar långsamt ögonen och ser att killens joystick har trillat ner ifrån vårat barbord som av någon anledning var där våran soffa egentligen står. Soffa, soffbord, tv och matta är spårlöst försvunna men detta reagerade inte mitt drömmedvetande på utan allt är normalt.
Kryper då, eftersom jag alltid sover så, naken tvärs över golvet och in under bordet för att stänga av denna förbaskade joystick vars (ickeexisterande irl) LED lampor blinkar i ett starkt rött ljus. Märker då så snart den är avstängd att det är alldeles för ljust i vardagsrummet. Vrider på huvudet och ser att våra fönster går hela vägen ner till golvet och inte har några persienner. På altanen sitter ett helt arbetslag med byggarbetare och jobbar. Kryper snabbt in och gömmer mig under bordet och tackochlov har dem inte sett mig än. Ligger där ett tag och funderar på hur jag ska ta mig från bordet till sängen utan att dem ser mig. Bestämmer mig för att bästa chansen jag har är bara att ge mig ut och vara så snabb jag kan. Kastar mig ut ifån bordet och skyndar på alla fyra. Ser att någon lyfter på blicken, ser mig, gör en grimas som i "nämen oj, ursäkta mig fröken" och sätter upp handen för ögonen. Jag lägger mig i sängen igen och somnar av någon anledning direkt.

Vaknar
Pratar i telefon
Somnar om

Vaknar igen och tänker att jag måste ju ha drömt det där med byggarbetarna. Ställer mig upp och virar in mig i mitt täcke och kikar runt hörnet. Jovisst satt hela arbetslaget fortfarande där och jobbade. Tänker att jag måste berätta detta för killen när han ringer igen och fråga om dom var där när han åkte. Går och lägger mig igen och somnar direkt.

Vaknar
Pratar i telefon
Somnar om

Vaknar igen och tänker att jag ska fråga vad dom gör så virar in mig i täcket igen och går till fönstrerna. Där sitter, förutom de tidigare byggarbetarna, våran fastighetsskötare i fönstret som han skurit en liten springa i så han kan arbeta på insidan medans han har benen på utsidan. Jag småpratar lite med honom och får reda på att dom gör de sista finslipningarna innan balkongen är redo att användas (vi fick nyligen inglasat irl). Jag vinkar till byggarbetarna och låter dem sedan fortsätta med sitt medans jag går och lägger mig igen.

Vaknar
Pratar i telefon
Somnar om

Vaknar igen och märker att sängen är täckt i en 5 cm djup pöl av blod. Jag klättrar varsamt ur sängen och ser till min stora glädje att dem återställt våra fönster och persienner till som det skulle vara. Drar ihop den blodiga röran av sängkläder och skälper ner det i våran tvättkorg. Går sedan och tvättar av mig och sätter på mig mensskydd. Bäddar om sängen och somnar om.

Vaknar
Killen säger att dem är påväg
Går upp
Citera
2016-01-03, 23:21
Medlem
HighwayDelights avatar
Att jag och sambon skulle gifta oss, fem minuter innan vi skulle vara på plats i kyrkan började min sambo klä sig, inga ringar eller brudbukett hade vi fixat heller, min mamma var med på ett hörn i drömmen, minns bara lite svagt.

Jag blir oftast stressad av andra i drömmarna, och samma känsla hade jag även här..
Citera
2016-01-07, 23:48
Medlem
hgfdsas avatar
en bekant(irl) som skulle få kontrakt med NFL i amerikans fotboll. han spela i något lag innan där han skulle få nån miljon typ för en hel säsong, tror det var här hemma i sverige fast i en annan sport till och med. Och i NFL räckte det att han skulle sitta på bänken och få in tiotals miljoner per match. jag växla mellan att vara honom och migsjälv. Jag hade också nånsidestory utanför arenan som handla om något.., tror den bara var halvt förankrad med NFLrinken. -- blev även skadad(när jag var han) också hade jag inte hunnit sätta mig på bänken(höll på med andra storyn), och fick därför inte pengarna.. eller nått. Det var lite struligt med det där. -- Rinken såg oerhört liten ut men kunde tydligen ta 60 tusen eftersom det var ståplatser.

4/5 i underhållning, trots det bristande ihågkommandet.
Senast redigerad av hgfdsa 2016-01-07 kl. 23:56.
Citera
2016-01-08, 00:03
Medlem
No6s avatar
Har senaste dagarna haft konstiga drömmar där gamla ansikten dykt upp, typ kvinnor som jag funnit intressanta. Trodde först jag hade blivit förälskad i sömnen, vaknade upp med en klump i halsen och var tvungen att kolla personens Facebook osv. Hade också en mardröm när jag såg en person hoppa från 10:e våningen.
Citera
2016-01-08, 20:25
Medlem
Mr.Munshuns avatar
Ett återkommande dröm som jag har sen flera år tillbaka är att jag håller på att kvävas till döds, vaknar oftast upp skrikande och flåsande efter luft.
Citera
2016-01-12, 19:36
Medlem
PlanetCaravans avatar
Drömde att jag skulle använda morsans toalett. Ni vet när man ska pissa och det börjar skvätta åt alla möjliga håll? Så blev det för mig fast ännu värre... Allt hamnade utanför toan. Sen gick det verkligen inte att sluta, så jag stod bokstavligt talat i en sjö av piss och skrek till morsan att jag pissat ner mig!
Citera
2016-01-13, 02:13
Medlem
Härom natten hade jag precis lyckats somna, så drömmer jag att jag håller på att bli överkörd av en lastbil, jag slänger mig åt sidan o vaknar upp av att jag ramlar rätt ner i golvet.
Har tidigare gått i sömnen, ja tror att jag slängde mig även från sängen. Har blåmärken o rivsår nu från bordskanten, tur man inte blev mer skadad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in