Inatt var jag på ett ställe och skulle ha konsert med ett ett band. Vi satt uppe i restaurangen och väntade på band-ölen och maten innan konserten. Det var en sal med högt i tak, fönster med igen dragna gardiner och ett par servitörer som sprang runt. Min polare hade med sig lite utrustning som jag hade glömt. Vilken tur! Dock så tog det väldigt lång tid innan vi fick maten och vi satt och väntade alldeles för länge. Så länge att en annan vän i bandet tog upp en spliff och tände, mitt i restaurangen!
Vi började ana oro då det tog sån lång tid utan att vi fick besked, så jag beslutade mig för att kolla upp vad det är som händer! Jag knallar ner för den smala trappuppgången, till nedervåningen. Där stöter jag på ett par kamrater från min barndom, som jag inte pratat med på säkert 15 år.
En av dem berättar att det är vattenläckage och att det inte blir någon konsert. Illa! Jag öppnar en dörr och mycket väl, där är det fullt av vatten. Jag minns att det ser ut som en sån där pool som finns på kärnkraftverk, med klarblått vatten. Rummet/toan var alltså extremt djupt, men litet till bredd och längd. Det var upp till fyra eller fem läckor i huset så det var bara att dra på en gång.
Väl utanför huset, på en halvmörk grändgata, väntar jag på lastbilen som ska komma och ta hand om läckaget. Det är en hyffsat stor lastbil, typ en Amerikansk brandbil. Jag lyckas vinka in dom till fel ställe utanför huset, som för övrigt var skitstort.
Nästa jag minns är att jag står utanför ett kontrollrum/personalhus till ett kärnkraftverk. Jag och någon till gör något med en kontrollpanel utanför. Sedan tittar vi upp mot två gigantiska skorstenar, ni vet såna superbreda man ser ibland på tv. Inne i huset är denna gamla barndomskamrat som jag stötte på i huset med vattenläckan. Jag ser denne genom fönstret bara, då jag står utanför och kikar in genom gardinerna.
Vidare från kärnkraftverket hamnar jag på en gummibåt, eller jag ser snarare två personer åka i en gummibåt/raft, i en livlig fors med ljusbruna halvt vassa stenar som omringar den. Jag tror en koppling min hjärna gör här är till nått område i world of warcraft. Hur som helst så hamnar en av dessa personer utanför båten hela tiden. Han får flera chanser på sig men hamnar alltid utanför. Till och med så han tappar kläderna och blir naken. lol! Härifrån är det mesta suddigt och jag vaknar upp ganska snart.