2015-03-03, 01:48
Medlem
Hade precis en mycket konstig dröm, Gick och la mig relativt tidigt ikväll (Runt 19) och vaknade runt 23, helt klarvaken och totalt förvirrad över min dröm.

Drömmen:

Stadie 1.

Börjar tydligen med att jag ska på en arbetsintervju, Vad det är för arbete är oklart genom hela drömmen.
Resan dit är oklar, som den brukar vara i drömmar.
Väl där så noterar jag direkt att jag har på mig ett par riktigt skitiga mjukisbyxor, övrig klädsel är proper dock.
Får ångest direkt över mina byxor, Men bestämmer mig för att försöka göra det bästa av situationen.
Jag möts av en kvinnlig rekryterare i min ålder (Runt 20), Vi sätter oss i hennes lyx-sedan och skakar hand.
Hennes ögon dras direkt till mina skitiga byxor, och hon ser lite osäker ut.
Mina ögon å andra sidan drogs till hennes byxor, Hon hade också på sig ett par skitiga mjukis brallor, Något jag poängterade för hennes med glimten i ögat.

Detta stadiet kändes som om det varade i ca 5 minuter.

Stadie 2.

Jag vaknar upp, Jag befinner mig sittandes på en bänk i ett omklädningsrum.
Jag är riktigt förvirrad vid detta stadiet, Jag spanar runt i omklädningsrummet och ser en gammal bekant sitta tvärsemot mig på en utav bänkarna.
Vi kallar denna person X.
X kollar på mig och sitter och småfnittrar, Jag frågar X vad det är som händer.
X tar då upp sin smartphone och visar klockan, Klockan är 17:30 och X påstår att jag suttit i omklädningsrummet i 6 timmar och sovit medans dem har haft löpande intervjuer i rummet intill.
Det uppstår en känsla utav panik, Jag har fortfarande på mig mina skitiga byxor, men det hänger ett par rena jeans vid platsen som jag suttit och sovit.
Jag byter genast om och tvättar mig snabbt i ansiktet och springer ut för att höra ifall det fortfarande finns möjlighet för en intervju.

Jag möter samma kvinnliga rekryterare som i stadie 1, Noterar att hon inte har på sig mjukisbrallor.
Noterar också att vi befinner oss i ett lyxigt hus precis vid havet, finns ingen annan bebyggelse i närheten.

Vi sätter oss återigen i hennes lyx-sedan.

Nu sitter jag på en soffa i en lägenhet, och det är tydligen fest.
Jag noterar att X är på festen.
Möter också en mycket god vän, som jag inte träffat på 1 år på festen då denna pluggar utomlands.
Jag fylls med en gång utav glädje av att träffa min goda vän, som vi kan kalla Y.
Jag tar tag Y om bena, och lyfter upp Y på min axel och snurrar runt, Samtidigt som jag skriker ut Y's namn, Eufori.
Vi skämtar och skojar lite grann om att jag hade däckat inne på ett omklädningsrum under intervjuerna.

Alkohol konsumeras glatt, Både av mig och de 10 tal personer som befinner sig på festen.
Rekryteraren kommer fram till mig samtidigt som jag står och häller i mig alkohol.
-Kom hit, säger hon. och ger mig en lätt kyss på munnen.

Sedan fortsatte hon sin runda med att dela ut chips till folket på festen.

Nu befinner jag mig på ett kalhygge strax utanför lägenheten, X och Y är med mig.
Det är dagsljus ute och jag spanar runt i hopp om att försöka få en uppfattning om vart jag befinner mig, Jag frågar X och Y men dem skakar på huvudet.

Jag känner en känsla utav tomhet, Jag konstaterar till X och Y att det fortfarande finns en möjlighet till att jag fortfarande drömmer, De båda skrattar bort det.

Jag noterar att det sitter en riktigt stor grå get bredvid X, Jag frågar X om det är hans get, X nickar och brister ut i skratt.

Jag sitter och stirrar på geten i ett par sekunder, Och geten stirrar tillbaka.

Plötsligt så är geten försvunnen, Där geten tidigare satt och iakttog mig står det istället ett stort stenblock, Jag går genast fram till stenblocket för att undersöka det.
En mycket detaljrik get är inristat i stenblocket, jag noterar också att mindre stenblock i min omgivning har liknande inristningar, Jag noterar att getens ögon fortfarande stirrar rakt på mig, Oavsett vinkel.

X och Y undersöker också stenblocket, men kommer inte fram till någon slutsats.

Nu vaknar jag upp ännu en gång, Ovanstående event är helt klara i mitt huvud, och jag frågar mig själv ifall detta är ytterligare en dröm.
Jag öppnar upp ögonen och jag befinner mig i mitt sovrum, Jag har fortfarande en känsla utav att jag ska iväg på en arbetsintervju. Jag tänder nattdukslampan och kollar ifall jag har tidigare nämnda mjukisbrallor på mig, men icke.
Jag tar upp min smartphone som ligger på nattduksbordet intill sängen och kollar klockan.
Noterar att den är 22:50.
Jag konstaterar att jag är vaken, jag drömmer ej längre.

Jag har haft många "twisted" drömmar i mitt liv, Detta är första gången jag drömmer att jag drömmer, "a dream within a dream" a la Inception.
Har aldrig vaknat upp så förvirrad som jag var ikväll, Jag var fullständigt övertygad om att "Stadie 2" var verklighet, Allting var så otroligt "klart" initialt i detta stadie utav drömmen.

Ber om överseende över eventuella stavfel samt dålig grammatisk uppbyggnad, Hoppas att det är läsbart.

Ha det gott!
Citera
2015-03-03, 17:45
Medlem
plusforwards avatar
Drömmer ofta att jag dör i mina drömmar. Irriterande att vakna med ett hastigt ryck. :/
Jag kommer alltid ihåg slutet av drömmen och gissar att hjärnan inte klarar att minnas mer än de 10 sista sekunder eller något, men det jag minns är iallafall att jag faller från ett stup eller får en kniv i magen/ryggen. Obehagligt
Citera
2015-03-06, 10:25
Medlem
Drömde att det var stora löpsedlar på Aftonbladet då Astrid Lindgren blivit medlem i SD partiet och artiklarna handlade om hur stora de skulle bli nu då en folkkär person offentligt stödjer dem.

När jag vaknade insåg jag att det var en omöjlighet då hon inte lever längre..
Citera
2015-03-07, 14:02
Medlem
RonnyRasks avatar
Var på en fest i någon loge ute på landet. Där träffar jag någon dryg snubbe som jag blir skitförbannad på. Drar på han en smäll, med dödlig utgång.. I ren panik släpar jag ut kroppen till ett skogsbryn för att begrava och undanröja alla bevis. Jag har med mig en polare som skall hjälpa till. Men jag blir konstant avbruten av någon tjej som rider förbi på en häst och frågar vad jag håller på med. Och min polare verkar vara mer intresserad av att plocka blåbär än att hjälpa mig begrava kroppen. Blir riktigt stressad och förbannad. Tillslut dyker det upp en björn och jag blir tvungen att springa därifrån.

Fan vad jag drömmer skumma saker alltså.
Citera
2015-03-08, 03:56
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zen
Drömde att det var stora löpsedlar på Aftonbladet då Astrid Lindgren blivit medlem i SD partiet och artiklarna handlade om hur stora de skulle bli nu då en folkkär person offentligt stödjer dem.

När jag vaknade insåg jag att det var en omöjlighet då hon inte lever längre..

Bara en gissning, kan det vara så att du drömde om det för att de nu håller på och ändra hennes böcker för få dem mer PK?
Citera
2015-03-08, 11:02
Medlem
Iamthebatmans avatar
Drömde att jag gjorde debut i professionell MMA!

Som jag hörde presentationen "*MITT NAAAAAAAAMN*" i högtalarna, tog jag ett djupt andetag, tog på min en uttryckslös min, och började vandra ut mot ringen. Jag klappade händerna med de i publiken som satt längs med gångvägen till ringen!

Hann aldrig förgöra, och inte ens se min motståndare innan jag vaknade!
Citera
2015-03-08, 11:10
Medlem
Bret-Harts avatar
Drömde om "Coolduder" på Youtube när han var yngre.smalare och mer långhårig,han hade jeansjacka på sig
Citera
2015-03-08, 11:11
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamthebatman
Drömde att jag gjorde debut i professionell MMA!

Som jag hörde presentationen "*MITT NAAAAAAAAMN*" i högtalarna, tog jag ett djupt andetag, tog på min en uttryckslös min, och började vandra ut mot ringen. Jag klappade händerna med de i publiken som satt längs med gångvägen till ringen!

Hann aldrig förgöra, och inte ens se min motståndare innan jag vaknade!

Drömde faktiskt om dig i natt! Satt på en restaurang och åt sallad och såg att du var där med en jättevacker tjej. När ni skulle gå ropade jag på dig, och ni slog er ner. Vi gick runt i stan och snackade och du hade något snickarbälte på dig som jag och tjejen tyckte var jätteroligt. Sen satt vi på tågstationen ett tag, där vi tog hand om fulla barn och blev hotade av "gangsters".
Citera
2015-03-08, 11:28
Medlem
Wajis avatar
Drömde om jag vann 151miljoner på Lotto.. Skön känsla vill jag lova men det var inte lika roligt att vakna och inse att det bara var en dröm
Citera
2015-03-08, 12:56
Medlem
Iamthebatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Drömde faktiskt om dig i natt! Satt på en restaurang och åt sallad och såg att du var där med en jättevacker tjej. När ni skulle gå ropade jag på dig, och ni slog er ner. Vi gick runt i stan och snackade och du hade något snickarbälte på dig som jag och tjejen tyckte var jätteroligt. Sen satt vi på tågstationen ett tag, där vi tog hand om fulla barn och blev hotade av "gangsters".

Låter inte fel! ^^
Citera
2015-03-09, 14:58
Medlem
Drömde om att jag var på någon slags flod kring Amazonas-området på en flotte.
Stod en svart snubbe som styrde flotten och skulle visa lejon.
Slutade med att jag sprang för livet från dom där jävla lejonen... Riktigt obehaglig dröm
Citera
2015-03-17, 11:04
Medlem
Iamthebatmans avatar
Jag och en vän hade en varsin vit liten eu-moppe som vi åkte omkring på.
Vi stötte helt plötsligt på en jävligt stor snubbe i en träningsoverall som vi började köra omkring runt i små cirklar som någon form av trakasseri!
Han sänkte kompisen med en stor smäll, som lika gärna kunde ha varit en slägga.

Jag gick av moppen, och gick mot honom varpå han blev mer och mer enorm desto närmare jag kom.
Han slog mig en gång mot bröstkorgen, ett slag som jag blockerade, men som skickade mig 3 meter bak!
Han såg att jag var rädd för en sekund, och att jag visste att jag inte hade en chans. Därför blev han imponerad när jag gick fram igen och åter höjde nävarna och började gunga med överkroppen
"Ahh, kinesisk boxning?, Imponerande.." sa han. "Nja, snarare "vanlig" boxning, utblandat med thaiboxning och MMA", förklarade jag.

Vi började prata om fighting, kämpaglöd och allt möjligt sånt istället för att slåss och blev tydligen kompisar.

I nästa scen var vi i familjens sommarstuga.. Vi låg i soffan och pratade, varpå jag påpekade att den overallen är vanlig inom kampsportskretsar (ja, jag vet inte heller var dröm-Batman fick det ifrån). Det älskade tydligen att höra då han älskade den träningsoverallen mer än något annat.
Även Paolo Roberto låg i samma soffa, och lyssnade på musik och läste en serietidning. Fast han var... Barn Roberto måste typ ha varit 10 år, men han hade fortfarande skrivit sina böcker, och varit kock under en längre tid, ytterligare en logisk drömvurpa...

Därefter blev det en jäkligt stor fest med massa folk och en massa mat som gubben i overallen lagade ihop i stora pannor och kastruller. Massamasssamassa kött av olika slag. Och (vad som tydligen var) världens bästa potatisgratäng..

Det var varmt i natt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in